Metodologie prezentata in cadrul Best Research Tools 2011 – Ghidul marketerului in cercetarea de piata
Agentie: Mercury Research
Metodologie: Analiza Conjoint
Descriere metodologie
Analiza Conjoint furnizeaza informatii pentru deciziile de marketing referitoare la optimizarea portofoliului de produse, dezvoltarea de noi produse, stabilirea strategiilor de pret.
Metodologia de culegere a datelor este CAPI sau CAWI, depinzand de caracteristicile publicului tinta, iar rezultatele includ furnizarea unui simulator care permite beneficiarilor estimarea cotelor de preferinta pentru produsele proprii, in context competitiv, in conditiile modificarii preturilor sau altor caracteristici de produs, precum si intelegerea impactului pe care il pot avea deciziile de pret ale competitorilor asupra consumatorilor propriilor produse.
Software-ul folosit de Mercury Research pentru studiile de tip Conjoint permite introducerea unui numar extins de atribute (pana la 30) si niveluri pe fiecare atribut (pana la 254) in designul studiului, precum si replicarea aranjamentelor de tip raft in alegerile prezentate respondentilor, utile in special in industria bunurilor de larg consum, in acest fel prezentandu-se situatii de alegere similare cu cele din contextele obisnuite de cumparare.
Rezultatele obtinute au astfel un nivel mare de acuratete, inlaturandu-se „zgomotul” rezultat din fortarea respondentilor in scenarii pe care ei le percep ca fiind nerealiste.