Metodologie prezentata in cadrul Best Research Tools 2011 – Ghidul marketerului in cercetarea de piata
Agentie: Brennan Research & Consultants
Metodologie: Cercetarea etnografica
Descriere metodologie
Avand la baza un set de tehnici complementare dezvoltate mai ales de catre antropologie, cercetarea etnografica orientata spre marketing incearca sa investigheze oamenii in mediul lor natural de consum sau achizitie - unde acestia muncesc, lucreaza, isi fac cumparaturile, se joaca etc. Cercetarea etnografica necesita "versatilitate" si "pasiune" in a te lasa absorbit de diverse medii, culturi si populatii, in a stabili o conexiune cu oamenii din diverse contexte sociale, in a interactiona cu acestia prin participare, observatie si dialog pentru a le descoperi atitudinile, perceptiile si valorile, toate acestea facandu-se in timp ce este observat "produsul", "brandul" sau "categoria" care intereseaza. Etnografia nu este limitata la subiectul cercetat si se poate aplica unor intimi sociali daca "grupul" este un context real important in ocazia de consum.