Am invitat oameni cu background in research, comunicare, advertising si entertainment sa ofere exemple de mituri despre tineri pe care experienta lor le-a confirmat sau le-a infirmat. Dupa ce am dezbatut adevarul legat de cunostintele de digital ale tinerilor cu Serban Alexandrescu (Managing Partner, Headvertising), dupa ce Mihaela Alexandru (Qualitative Research Director, 360 Insights) a dezaprobat abordarea tinerilor ca un grup perfect omogen, iar Radu Bogdan (Managing Partner, Brennan Research & Consultants) a atras atentia asupra faptului ca tinerii nu sunt doar "virtuali", ci pur si simplu sunt mai puternici acolo si mai multi ca oricand, Teo (Stand Up Comedian) a ales sa abordeze un alt mit legat de tineri, cel conform caruia tinerii de azi sunt inculti. El considera ca nivelul de cultura a ramas acelasi si ca impresia ca tinerii de astazi sunt mai putin informati decat cei din alte generatii este doar un rezultat al cresterii vizibilitatii lor odata cu accesul raspandit la date si retele de socializare.
"Mitul asta despre tineri e foarte mult ajutat de revolutia tehnologica din ultimii 10 ani si mai ales de explozia retelelor de socializare care ofera foarte multa vizibilitate. Astfel, multi pusti inculti sunt vazuti de mai multi oameni si au sansa sa isi dea in stamba. Dar ei nu sunt in nici un caz majoritatea, in orice caz nu reprezinta procentual mai mult decat in alte perioade. Societatea, in schimb, are o pasiune eterna pentru a crede ca totul merge mai rau si ca altadata era mai bine", spune Teo.
"Fetisizarea irationala a trecutului, combinata cu o tehnologie a comunicatiei (si poate, intr-adevar, o degradare a mass-media clasica) care ofera ‘dovezi’ pentru credinta ca tinerii sunt, ca regula generala, inculti, duce la dat din cap si tuguiat de buze acolo unde nu isi au rostul", adauga el.
Discutia despre intelegerea tinerilor continua la Romanian Youth Focus 2012, evenimentul SMARK KnowHow de pe 13 si 14 decembrie, unde, alaturi de Alfred Dumitrescu (Lighthouse Research & Marketing), Mihaela Stanoiu (Samsung Romania), Bogdan Theodor Olteanu (Managing Director, Bortun Olteanu) sau Sergiu Floroaia (Stand Up Comedian, Partener Sector 7), vom dezbate profilul tinerilor, puncte de contact si elemente cheie in comunicarea cu tinerii sau strategii de marketing si de comunicare de succes.
Va reamintim cu aceasta ocazie ca astazi este ultima zi de inscriere la eveniment.
Romanian Youth Focus 2012 este un eveniment organizat sub umbrela SMARK KnowHow. Partenerii evenimentului sunt: IQads, Realitatea.net, 24 FUN, Cariere, BIZ, The Industry, TATAIA, HotNews, Piata, Modern Buyer, Zumzi, Retail-FMCG, 360 Revolution, Agrafa, Casa de Traduceri, Business24, Doingbusiness.ro, Ziare.com si Radio Guerrilla. Eveniment recomandat de IAA si UAPR si sustinut de City Grill.