Din totalul de 1.100 de angajati ai GSK Romania, 75% au au varsta cuprinsa intre 30 si 50 ani, iar 19% sunt angajati mai tineri. Mai mult decat atat, brandul se mandreste cu un board destul de tanar si majoritar feminin. Despre brandul de angajator GSK Romania, proiecte de integrare a noilor angajati in companie, cerinte pentru ei si oportunitati pentru tineri, ne-a povestit Iulia Dobritoiu (HR & Commercial Excellence Director, GlaxoSmithKline Romania).
SMARK: Care sunt cerintele GSK vizavi de noii angajati?
Iulia Dobritoiu: Daca in trecut activitatea noastra de recrutare era indreptata in special catre angajatii cu pregatire medicala, in ultimii doi ani strategia de recrutare s-a axat pe a atrage cei mai buni candidati, indiferent de background-ul acestora. Astfel, prin procesele noastre de recrutare, urmarim atat evaluarea competentelor specifice rolului, cat si modul in care fiecare persoana se identifica cu valorile si principiile GSK. De asemenea, un principiu de baza in recrutare este ca nu cautam candidatul potrivit doar pentru un rol anume, ci pentru o cariera in GSK. Aceasta face ca potentialul de dezvoltare si de leadership al fiecaruia sa aibe un rol determinant in procesul de selectie.
De asemenea, fiind o companie farmaceutica, pentru GSK este foarte importanta atragerea oamenilor cu cel mai inalt nivel de integritate, angajati ce vor actiona etic si transparent in activitatea lor profesionala. Aceasta este demonstrata si prin studiile noastre interne, care indica faptul ca 92% dintre angajatii GSK Romania sunt deja convinsi ca valorile companiei se aliniaza cu cele personale.
SMARK: Avand 1.100 angajati, ce programe dezvoltati pentru a integra noii angajati intr-un colectiv atat de mare?
Iulia Dobritoiu: Beneficiile pe care GSK le ofera tuturor angajatilor au grija sa ofere acestora posibilitatea de a gasi un echilibru intre munca si viata personala, echilibru care pana la urma iti ofera energia de care ai nevoie pentru a fi mai creativ, mai energic, mai plin de viata. Prin urmare, daca GSK investeste in dezvoltarea profesionala a angajatilor, compania are grija sa ofere si beneficii in sfera vietii private.
Astfel, colegii nostri au sansa sa investeasca o anumita suma de bani anual in programe de dezvoltare personala – am avut colegi care au investit in cursuri de gatit, in dresaj pentru caini, curs de arta fotografica, etc. – in programe de dezvoltare a copiilor, in asigurari de sanatate pentru parinti, etc.
Un alt exemplu concludent in acest sens este Olimpiada de la Londra. GSK a fost furnizorul oficial de servicii de laborator pentru Jocurile Olimpice de la Londra. In acest sens, compania a oferit 100 de bilete de aur pentru angajati, la nivel global. Au putut fi nominalizati angajatii care au dat dovada de implicare sociala in viata de zi cu zi, in afara proiectelor initiate de GSK. Am fost bucurosi sa vedem ca din cele 100 de bilete, 3 au fost castigate de angajati din Romania. Aceasta este inca o dovada a faptului ca angajatii GSK, pe langa expertiza si talent profesional, dovedesc ca actioneaza si se identifica cu valorile si misiunea companiei.
Cat despre dezvoltarea profesionala, suntem sustinatorii ideii de formare continua la locul de munca, iar programele noastre privind angajatii sunt concepute potrivit formulei 70/20/10. Concret, acest lucru inseamna faptul ca 70% din dezvoltarea profesionala a angajatilor se obtine prin activitatea de zi cu zi la locul de munca, 20% prin pregatire, mentoring, coaching, iar 10% prin cursuri de pregatire formale.
La GSK rasplatim performanta si retinem talentele prin programe de dezvoltare accelerata. De asemenea, le oferim tuturor angajatilor posibilitatea de a ocupa diferite pozitii in cadrul companiei, pentru a-si dezvolta capacitatile si a evolua din punct de vedere profesional. Practic, le alocam angajatilor responsabilitati in functie de performante si nu in functie de vechimea lor in companie, ceea ce credem ca este un element motivational foarte important.
SMARK: Ce oportunitati ofera GSK tinerilor studenti sau absolventi?
Iulia Dobritoiu: GSK este permanent in cautare de potentiale talente pe care sa le sustina in procesul lor de dezvoltare.
GSK Romania organizeaza incepand din 2006 un program de internship dedicat tinerilor, numit GSK Trainee Programme, care cuprinde doua componente: GSK Sales Talent Programme, derulat pentru o perioada de sase luni, si Porneste la drum cu GSK, derulat pe parcursul unui an. Avand in vedere succesul pe care acest program l-a avut atat in randul participantilor cat si pentru organizatia noastra, incepand cu anul 2012 organizam doua sesiuni (ianuarie si iulie). Pentru programul care va incepe in ianuarie 2013, aplicatiile au fost deschise pe Hipo timp de 4 saptamani, pana in data de 19 octombrie, perioada in care peste 650 de tineri s-au inscris la cele doua componente ale programului.
Avand in vedere faptul ca in anul lansarii numarul aplicatiilor a fost de 28 si in prezent avem 650, suntem pe deplin indreptatiti a spune ca tinerii sunt atrasi atat de oportunitatea de a incepe o cariera intr-o companie care a fost desemnata Best Employer 2010 in Romania, dar si de modul in care am conceput acest program.
GSK Trainee Programme se adreseaza proaspetilor absolventi de Farmacie, Medicina, Chimie, Inginerie Chimica, Stiinte Economice, Protectia Mediului sau Ingineriesau celor care urmeaza in prezent un masterat.
Componenta GSK Sales Talent include un program de pregatire complex, pe parcursul caruia participantii au oportunitatea de a dezvolta si implementa proiecte in domenii precum marketing, vanzari, excelenta comerciala, relatii publice, sanatate publica, project management sau financiar. In urma evaluarii, la finalul celor 6 luni de internship, participantilor li se va oferi posibilitatea de a se alatura echipei de vanzari, in functia de Reprezentant Medical.
In acelasi timp, componenta Porneste la drum cu GSK se desfasoara in fabrica GSK din Brasov, in sediul GSK Consumer Healthcare din Bucuresti sau intr-unul dintre depozitele sau birourile Europharm Distributie din Brasov si Bucuresti. Programul cuprinde o perioada de o luna de pregatire in diverse departamente, urmata de 11 luni de activitate intr-un domeniu specific. Dupa aceasta perioada, in functie de performanta si rezultatele obtinute, dar si de nevoile de business ale companiei, candidatii vor putea face parte din echipele GSK din Bucuresti sau Brasov.
In afara acestui program, care se adreseaza exclusiv tinerilor absolventi, toate posturile vacante din organizatia noastra sunt postate atat intern cat si extern, pe site-urile de specialitate sau pe site-ul GlaxoSmithKline Romania.