Rucsandra Hurezeanu (Ivatherm): Impliniri si obstacole pe drumul antreprenoriatului

Rucsandra Hurezeanu (Ivatherm): Impliniri si obstacole pe drumul antreprenoriatului

Ne-am astepta ca viata antreprenoarei Rucsandra Hurezeanu (Ivatherm) sa fie agitata si dictata de o agenda plina de intalniri de afaceri si mai putin de partea personala. Cu un business lansat in momentul in care pe piata locala erau doar 3 jucatori, ajungand ca in momentul de fata sa se lupte 13 competitori pe aceeasi felie de public, Rucsandra ne contrazice asteptarile si declara ca are o viata linistita, care se invarte in jurul familiei si a prietenilor. Insa in spatele temperamentului linistit se afla o femeie de afaceri ambitioasa, care a plecat la studii in Franta in momentul in care avusese doar cateva luni pentru a invata limba si care gaseste modele in toate femeile care au reusit sa construiasca branduri internationale.

Pentru a o cunoaste mai bine, Rucsandra ne povesteste la "Dupa 6" cum decurge o zi obisnuita din viata ei, ce-ar fi facut daca nu ar fi fost Ivatherm, care sunt modelele ei, cartile preferate si locurile care merita vizitate.

SMARK: Ai facut Facultatea de Medicina Generala la Bucuresti. Ce te-a determinat sa alegi drumul medicinei?
Rucsandra Hurezeanu: Am ales medicina pentru ca imi placea sa-l vad pe tata in halat alb, elegant, frumos, pedant. Imi placea entuziasmul si multumirea lui de a face ceva care conteaza. Sa salvezi vieti omenesti in fiecare zi e un privilegiu. Medicina a fost o decizie buna, care m-a ajutat foarte mult in construirea unui business de farmacie muncind alaturi de medicii dermatologi.

Dupa facultate am fost mai atrasa de ceea ce facea mama mea, ea fiind deja o femeie de afaceri de succes, cu farmacii, import si productie de medicamente. Avand in mama mea un model atat de puternic, afacerile mi s-au parut o alegere fireasca, nu mi s-a parut niciodata ca fac ceva deosebit.

SMARK: Ce ti-ar fi placut sa faci daca nu ai fi lansat brandul Ivatherm?
Rucsandra Hurezeanu: Daca as fi profesat medicina mi-ar fi placut sa aleg medicina estetica. In Franta, acolo unde am facut un master in Marketing Farmaceutic, exista posibilitatea unei specializari de 3 ani in medicina estetica cu tehnicile si procedurile cele mai avansate in acest domeniu. E o specialitate cu foarte mare cautare care a explodat pur si simplu in Occident in ultimii 10 ani. Dar, cel mai probabil, daca nu as fi avut sansa sa creez Ivatherm acum 7 ani, as fi avut un alt business tot in domeniul sanatatii si frumusetii.

SMARK: Ce te-a determinat sa te intorci in Romania dupa anii petrecuti la Paris?
Rucsandra Hurezeanu: Mi-a fost greu sa revin in Romania pentru ca Parisul e cel mai frumos oras din lume. Cand ai un loc de munca la unul din cele mai mari laboratore farmaceutice franceze tentatia sa ramai e foarte mare. Cand vezi ca ceea ce esti si poti sa faci e valorizat intr-o tara ca Franta incepi sa capeti incredere in propriile forte si sa vezi viata altfel. Apoi, la Paris, nu cred ca e ceva ce nu-mi place, strazile, cafenelele, oferta culturala, oamenii foarte deschisi, totul ma face sa ma simt ca acasa. Pe de alta parte insa, Romania ofera mult mai multe sanse de succes unui antreprenor, exista mai putine bariere de intrare pentru o noua marca sau companie, e o piata inca imatura in aproape toate sectoarele. Nu regret alegerea de a reveni in tara si sunt foarte multumita ca am reusit sa creez o marca romaneasca la cele mai inalte standarde de calitate care a devenit de curand un brand international.

SMARK: Care sunt persoanele care te inspira si care ti-au influentat cariera?
Rucsandra Hurezeanu: Am foarte multe modele in jurul meu. In primul rand mama mea a fost un model pentru mine, o femeie foarte curajoasa, cu un spirit antreprenorial iesit din comun, foarte pozitiva si optimista. Mai mult, admir femeile care au reusit in zilele noastre sa construiasca marci internationale mari: Tamara Mellon a construit brandul Jimmy Choo; Mathilde Thomas este creatoarea marcii cosmetice Caudalie; Aliza Jabes a construit marca Nuxe; Anastasia Soare a reusit sa construiasca un imperiu oferind o tehnica proprie de pensare a sprancenelor, cu un marketing bun si extindere internationala rapida.

SMARK: Ai intampinat obstacole in afaceri pentru ca esti femeie?
Rucsandra Hurezeanu: Imi amintesc de prima intalnire la Paris cu echipa de cercetatori, chimisti si dermatologi impreuna cu care am formulat primele 6 produse Ivatherm. Aveam doar 33 de ani. La un moment dat, probabil vazand ca luam pe loc toate deciziile importante, m-au intrebat: "Tu esti Ivatherm? Tu singura construiesti aceasta marca?". Atunci cand le-am spus "Da", au raspuns admirativ dar si surprins.

In anii urmatori, la intalniri, ii tachinam intrebandu-i de performantele brandurilor lor nou lansate in Franta, ei fiind prezenti in 100 de farmacii frantuzesti, iar noi in 1.000 de farmacii din Romania. Dintr-o data nu mai eram fata care se joaca de-a cremele pe banii parintilor, ci o femeie de afaceri cu performante mai bune decat ale lor. La noi, dar si in alte parti, inca mai exista prejudecata ca in spatele oricarei femei de afaceri se afla un barbat puternic, dar realitatea schimba incet-incet aceste perceptii. Cred ca asa cum te vezi tu pe tine, asa te vad si ceilalti. De cele mai multe ori problemele apar din lipsa de incredere in noi insine.

SMARK: Cum decurge o zi obisnuita din viata ta?
Rucsandra Hurezeanu: Ziua mea incepe devreme pentru ca baietelul meu cel mare pleaca la scoala la 7 si jumatate, astfel ca alarma ceasului suna inainte de 7. De cele mai multe ori micul dejun il luam impreuna, intreaga familie, fiecare dintre noi contribuind la pregatiri. Imi continui ziua cu sport, de multe ori fac jogging in jurul lacului Herastrau, acesta fiind unul din momentele cele mai placute din zi, sau fac o ora de sport la sala. La birou ajung pe la 9,30 - 10, am o scurta intalnire cu fetele in jurul cafelei de dimineata, stabilesc prioritatile zilei, verific email-urile si agenda, am intalniri pe tot parcursul zilei, testez produse, le ajut pe colegele mele sa ia decizii cu privire la furnizori, negocieri de preturi, alegerea packaging-ului, aprobarea designului de ambalaj, a machetelor si materialelor promotionale, alegerea texturilor si parfumurilor noilor produse, analizez situatia bugetului si a fluxului de numerar, samd. Ziua trece extrem de repede. Pe la 17 - 18 plec sa iau copiii de la afterschool si gradinita, iar seara o petrec de obicei acasa cu familia.

SMARK: Ce iti place sa citesti si ce titluri de carti sau autori ai recomanda?
Rucsandra Hurezeanu: Citesc multe genuri, beletristica, biografii, spiritualitate, carti de business. Printre cartile de business care mi-au placut mult sunt Excelenta in afaceri a lui Jim Collins, Cele 7 deprinderi ale oamenilor eficace a lui Stephen Covey. Imi plac cartile lui John Maxwell si cele ale lui Malcom Gladwell.

SMARK: Stim ca iti place sa calatoresti. Care a fost locul pe care nu-l vei uita niciodata?
Rucsandra Hurezeanu: Printre cele mai recente excursii cu familia a fost cea de la Manastirea Izvorul Muresului. E o manastire de maicute foarte frumoasa unde am intalnit femei ce locuiesc ca intr-o familie, muncesc pentru mica lor gospodarie si se roaga. Nici o zi nu e altfel pentru ele. A fost intr-un fel o calatorie spirituala pentru ca am trait doua zile complet desprinsi de rutina zilnica si de viata noastra obisnuita. Ne-am simtit intr-o lume altfel, o lume in care credinta, generozitatea, compasiunea, iubirea pentru tot ce exista te copleseau, iti dadeau energie si o stare de bine, de impacare cu tine.

SMARK: Avand in vedere faptul ca ti-ai ales traseul profesional asa de devreme, sunt segmente pe care ai vrea sa te perfectionezi?
Rucsandra Hurezeanu: Nu vreau neaparat sa ma mai perfectionez intr-un domeniu, dar imi place mereu sa invat lucruri noi. Recent am facut un curs de fotocitire, dar mi-as mai dori sa fac un curs de scriere rapida, sa invat limba italiana, sa fac un curs de bucatarie la Ritz, sa stau intr-un Ashram in India si altele, am o lista lunga.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Sectiune



Branded


Related