Vodafone Romania in 2012: produse si servicii lansate, reamenajari de magazine, rezultatele proiectelor de CSR

Reprezentantii Vodafone au vorbit pentru SMARK despre rezultatele companiei in 2012, an in care piata de telefonie mobila din Romania a implinit 15 ani de existenta si in care Vodafone a introdus primele servicii 4G. Anul trecut, in septembrie, compania ajungea la 7.874.220 clienti, dintre care 58% erau utilizatori ai serviciilor prepaid. Din mai, Vodafone comunica sub un nou slogan: "Impreuna suntem mai puternici". Alaturi de o noua directie de comunicare, operatorul de telefonie mobila a avut schimbari si in cadrul magazinelor, prin reamenajarea lor si deschiderea primului Vodafone Experience Store.

Factori care au influentat activitatea pietei in 2012
2012 a fost anul in care piata telecom din Romania a marcat 15 ani de existenta si a facut pasul catre urmatorii 15 ani, prin licitatia de spectru la care au participat principalii operatori. A fost, de asemenea, anul care a adus prima retea si primele servicii 4G, din partea Vodafone. Piata telecom a continuat sa fie foarte competitiva, iar adoptia datelor mobile si a smartphone-urilor s-a accelerat, ajungand la 30% din totalul telefoanelor noi achizitionate de client.

Modificari in baza de clienti
Abonatii serviciilor Vodafone au ajuns la 42%, iar utilizatorii serviciilor prepaid la 58% din totalul utilizatorilor Vodafone, la 30 septembrie 2012.

Numarul de clienti ai Vodafone Romania a crescut cu 75.809 in trimestrul incheiat la 30 septembrie 2012, ajungand la 7.874.220 de clienti.

Evolutia cererii serviciilor de internet
Adoptia datelor mobile si a smartphone-urilor continua sa fie principalul motor al cresterii noastre. Veniturile din date mobile au crescut cu 28.4% in trimestrul incheiat in 30 septembrie 2012, fata de perioada similara a anului trecut.

Rata de adoptie a smartphone-urilor
Numarul utilizatorilor de smartphone a crescut cu 4.3 puncte procentuale, la 30 Septembrie 2012, fata de aceeasi perioada a anului trecut, si, respectiv, cu 0.8 puncte procentuale fata de trimestrul anterior.

Schimbari in oferta pentru clienti
Pentru Vodafone, 2012 a fost un an in care ne-am straduit sa oferim mai multe beneficii clientilor nostri, prin toate initiativele pe care le-am desfasurat.

In 2013, vom continua sa investim in dezvoltarea retelei, in lansarea de servicii si aplicatii utile clientilor nostri, in crearea unei interactiuni cat mai bune cu utilizatorii nostri, in magazine, online, prin echipele de vanzari. Vom continua sa sustinem adoptia Internetului mobil si a smartphone-urilor, dar si sa aducem brandul Vodafone mai aproape de romani. Nu in ultimul rand, Fundatia Vodafone va fi acelasi partener de nadejde pentru comunitate si societatea civila, prin toate programele ce vor fi desfasurate anul viitor.

Produse si servicii lansate in 2012
Prin programul "Un smartphone pentru fiecare roman", anul acesta am reusit sa facem telefoanele performante mai accesibile utilizatorilor nostri, prin tarife speciale sau prin facilitati precum achizitia in rate sau programul "buy back". De asemenea, atat abonamentele, cat si cartela Vodafone includ, din acest an, trafic de date, la tarife accesibile.

In zona de Retail, am acordat o atentie speciala retelei de magazine, prin reamenajarea magazinelor noastre si deschiderea primului Vodafone Experience Store, poate cel mai modern magazin de gadgeturi si servicii de comunicatii mobile din Romania.

Am incheiat anul trecut cu o premiera tehnologica importanta, lansarea primei retele 4G din Romania si a primelor servicii 4G, in 10 mari orase ale tarii, primita cu entuziasm de catre utilizatorii cu nevoi extinse de navigare online.

Evolutia ARPU in 2012 fata de 2011
ARPU mobil al Vodafone Romania a atins 7.4 Euro in ultimele sase luni, la 30 septembrie 2012, in crestere cu 6.2% fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Campanii importante de comunicare
Cea mai ampla campanie de comunicare pe care am desfasurat-o anul trecut a fost campania de repozitionare a brand-ului, inceputa la sfarsitul lunii mai, sub sloganul: "Impreuna suntem mai puternici". Noua directie de comunicare a fost un pas firesc in evolutia brand-ului nostru, cu atat mai mult cu cat mesajul "Vodafone aduce impreuna oamenii care cred in mai bine. Impreuna suntem mai puternici" a avut ca fundament actiunile pe care Vodafone a ales sa le intreprinda in toate domeniile in care s-a implicat incepand din 2006 – caritate, comunitate, educatie, cultura, sport. Rezultatele campaniei au fost peste asteptari: spre exemplu, in numai 14 zile, am avut peste 300 de articole pe bloguri si in media online, peste 400 de mesaje pe Twitter, peste 60.000 de vizionari ale spotului TV pe YouTube, sute de interactiuni pe pagina oficiala de Facebook. In total, aproximativ 5 milioane de oameni au reactionat in mediul online vizavi de noua campanie de comunicare, potrivit datelor Zelist Monitor.

Agentii care colaboreaza cu Vodafone Romania
Pe partea de creatie, am lucrat cu McCann Erickson si vorbim aici de o echipa numeroasa, condusa de Romina Tazlaoanu (Vodafone Romania) si Adrian Botan (McCann).

Initiative de responsabilitate sociala
Vodafone Romania sustine proiecte in zona CSR atat prin Fundatia Vodafone, dar si prin programe de responsabilitate corporativa dezvoltate de catre companie.

In aceasta zona, prin programul "Parteneriat pentru viata", lansat de Vodafone in 2005, sunt derulate proiectele cu SMURD, Salvamont si Salvamar. Totodata sustinem proiecte in domeniul sigurantei copiilor in mediul online si protectiei mediului.

Anul trecut, Vodafone a extins "Solutia de Telemedicina", un proiect prin intermediul caruia oferim servicii de comunicatii ambulantelor SMURD. Astfel, 100 de ambulante au fost dotate cu o solutie video care imbunatateste activitatea echipajelor medicale in situatii de urgenta. Solutia video include echipamente ce permit paramedicilor sa transmita catre dispeceratul central si spitalele de urgenta atat imagini video cu pacientii, cat si parametri medicali ai acestora. Echipamentele sunt conectate la reteaua de date mobile a Vodafone, printr-o solutie de telemedicina unica in Europa.

In prezent, solutia de telemedicina extinsa este disponibila in 26 de judete si in Bucuresti, iar anul acesta dorim sa includem si alte judete din tara.

De asemenea, vom continua si campania "O viata poate depinde tine", pentru responsabilizarea publicului privind acordarea primului ajutor. Pana in prezent, peste 10.000 de oameni din toata tara au participat la cursurile de prim-ajutor organizate de Vodafone impreuna cu Asociatia React.

Un alt proiect in zona de responsabilitate corporativa este programul de donare de sange - "O sansa pentru viata", derulat tot impreuna cu Asociatia React. Prin acesta, anul trecut am renovat parterul Centrului de Transfuzii din Bucuresti, iar in acest an vom continua si cu renovarea etajului 1 ce include salile de donare de sange si laboratoarele.

In paralel cu proiectele pe zona de responsabilitate corporativa, Fundatia Vodafone sustine proiecte in domeniul educatiei, sanatatii, prevenirii abandonului familial, programe pentru tineri cu dizabilitati si programe pentru varstnici.

Anul trecut, Fundatia a continuat programul "Voluntar de profesie" cu editia a treia si a lansat un alt program, "Mobile for Good", prin care folosim tehnologiile mobile pentru a imbunatati viata persoanelor dezavantajate sau a celor cu probleme de sanatate. Am lansat trei proiecte pentru diabetici alaturi de Asociatia React, pentru batrani ingrjiti la domiciliu alaturi de Asociatia Caritas si pentru sportivii cu dizabilitati intelectuale alaturi de Fundatia Special Olympics.

In 2013, vom continua dezvoltarea acestor proiecte, dar vom lansa si altele noi.

Rezultate obtinute in campaniile de CSR
Rezultatele fiecarui proiect au fost pozitive, fie ca vorbim de comunicare sau de beneficiari. De exemplu, in cazul proiectului "Solutia de Telemedicina", au fost deja zeci de cazuri anul trecut in care s-a folosit noua solutie. Persoanele care au utilizat solutia au declarat ca exista mai mult decat o imbunatatire a calitatii actului medical prin suplimentarea datelor trimise (de ex. EKG), intrucat aceste semne vizibile ale pacientului, cum ar fi modul in care respira, coloratia pielii sau reactia la anumite manevre efectuate asupra pacientului, pot oferi mai multe detalii asupra manevrelor sau tratamentului ce trebuie sa i se acorde.

De asemenea, batranii beneficiari ai programului Mobile for Good au primit telefoane mobile speciale, cu buton de panica, pe care le pot folosi cu usurinta in situatii de urgenta.

Totodata, odata cu promovarea acestor proiecte, de exemplu, contul de Facebook al Fundatiei Vodafone a castigat mii de prieteni noi.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Initiative Romania

Initiative este una dintre cele mai mari retele independente de media din lume, asigurand servicii specializate de strategie, planificare si cumparare de media. Initiative este membra a Interpublic Group of... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Branded


Related