Adrian Cocan (BGS): Sunt convins ca nu exista marketing mai bun decat sa scoti bunica unui client de sub metri de zapada

Adrian Cocan (BGS): Sunt convins ca nu exista marketing mai bun decat sa scoti bunica unui client de sub metri de zapada

Nu ne-am astepta ca armele si promovarea unui business de securitate cu agenti de paza si garzi de corp sa mearga mana in mana cu fotografia, arhitectura sau gatitul, insa Adrian Cocan (Marketing Manager, BGS Grup) ne-ar putea da asteptarile peste cap.

Fost sportiv care a practicat rugby si wushu, Adrian a absolvit Facultatea de Comunicare si Relatii Publice din cadrul SNSPA si are o experienta de aproape 10 ani in marketing, advertising, media si antreprenoriat. Nu se multumeste insa doar cu proiectele pe care le deruleaza la BGS si in timpul liber ii place sa se dedice celorlalte pasiuni ale sale: fotografia, calatoria, istoria sau arhitectura. Are insa si o colectie de vinuri, facand chiar cursuri pentru a fi somelier, dar si gateste.

Pe langa background-ul educational in comunicare, Adrian a facut si cursuri de Military Media Relations, dar si de agent de securitate sau de arme si munitii.

Cand vine vorba despre descrierea unei zile obisnuite petrecute la birou, Adrian spune ca nicio zi nu seamana cu alta in departamentul de marketing de la BGS: "Cred ca marketingul se face pe teren, intre oameni. Degeaba pictezi business-ul in cele mai atragatoare culori, oamenii tai de pe teren si cei care interactioneaza cu publicul pot sa reflecte o alta realitate. Clientii exprima intotdeauna situatii particulare, nevoile lor sunt usor diferite, chiar daca exista un tipar in jurul caruia construiesti serviciile si relatia cu clientul".

In afara de munca "pe teren", ii plac cifrele, statisticile si studiile de cercetare si dedica 15% din timpul lui de lucru proiectarii si executarii unor cercetari de piata pentru business-ul al carui departament de marketing il conduce: "Cifrele te ajuta cel mai adesea sa pui lucrurile in perspectiva, insa relatia directa cu consumatorul nu poate fi inlocuita de un Excel. Parteneriatele de succes nu pot ramane in faza unor PowerPoint-uri animate".

Atunci cand este la birou, face lucruri obisnuite pentru orice om de marketing. "Teoretic sunt om de birou. Fac prezentari PPT, ma joc cu Excel-uri, CRM, ERP si in unele zile stau in spatele oglinzii la focus grupuri. Merg la studio pentru productii AV, facem flash-uri, invadam social media, ne promovam pe LinkedIn. Suntem parteneri pentru zeci de evenimente anuale, producem materiale promo, sunam in disperare la tipografie".

Dincolo de munca obisnuita, merge la interventii pentru salvarea de vieti omenesti, la actiuni de curatenie, de donare de sange sau de plantare de pomi, la actiuni caritabile derulate de obicei in locuri foarte greu accesibile. Considera ca salvarea de vieti in situatii de calamitati este o misiune nobila si multi dintre angajatii BGS sunt voluntari la astfel de actiuni.

Una dintre cele mai importante actiuni de voluntariat din viata lui a avut loc in iarna anului 2012, in timpul celui de-al doilea viscol. "Dimineata incepuse bine, faceam planurile pentru dezvoltarea unui nou serviciu, intocmeam lista de autorizatii. La pranz au sunat insa cei de la 112. La Ramnicelu, la 6 km de Ramnicu Sarat, existau 4 pacienti ce aveau nevoie sa fie transportati de urgenta la spital. Cu o zi inainte, s-a incercat evacuarea lor de catre SMURD, ambulanta judeteana si apoi ISU. Nu au reusit insa pentru ca zapada era mare. Am organizat deplasarea cu 4 masini de teren, echipate special. Una dintre ele era un Hummer H1, o masina reprezentativa pentru BGS".

A fost nevoie de 6 ore pentru a parcurge o distanta de 175 km, pana la intersectia drumului national cu cel judetean, care se afla la mai putin de 500 m de intrarea in Ramnicu Sarat. "Am traversat Baraganul in plin viscol, E85 fiind inchis. Ni s-a permis accesul pentru ca eram in misiune de salvare si am reusit sa 'recrutam' pe cineva cu un utilaj de deszapezire si am inceput sa avansam spre sat. Zapada avea in multe locuri 4 metri, asa ca utilajul ramanea blocat la fiecare 3-4 minute, iar Hummer-ul il tracta inapoi".

Echipa BGS plecase la drum impreuna cu o echipa Kanal D, iar atunci cand reporterita si cameramanul au iesit sa filmeze actiunea au fost sursprinsi de zapada de 2 m pe care se aflau si au disparut sub ea. "A trebuit sa ii scoatem din zapada. Dupa 2 ore de lupta, in plin viscol, utilajul a cedat. Pana la urma nu am ajuns la pacienti. Noi eram dispusi sa incercam ultimii 4 km pe jos, dar pacientii nu ar fi rezistat pe drum inapoi. Pana la urma, viscolul a blocat satul 4 zile. In aceeasi noapte insa, colegii mei au intervenit si au evacuat zeci de persoane dintr-un tren blocat la Lehliu".

A ajuns a doua zi acasa, s-a odihnit 2 ore si si-a schimbat echipamentul pentru a pleca pe munte, in comuna Chiliile, judetul Buzau, unde aproximativ 300 de batrani erau blocati in casele lor. "Masinile noastre de teren ne-au dus la o distanta de doar 5 km de sat. De acolo insa au urmat 6 ore de ascensiune prin zapada pana la brau. Fiecare dintre noi aveam aproximativ 35 kg de carat: mancare, sape/lopeti, echipamentul propriu. Fiind om de birou, am ajuns ultimul, cu aproape 25 de minute in urma colegilor de la interventie".

De data aceasta, cu echipa de salvare de la BGS a fost o echipa de la Antena 3. In sat au dezgropat usi, ferestre, hornuri, grajdurile animalelor, lemnele de foc si sursele de apa. "La finalul actiunii, dupa ce au dormit cu noi la sateni, cu bocancii uzi, langa o soba anemica si la o temperatura exterioara de -27 grade Celsius, reporterii mi-au spus ca a fost mai curand o lectie de supravietuire decat un reportaj".

A doua zi a plecat spre casa, lansadu-i in urma pe colegii care au ramas sa termine treaba. Cand a ajuns acasa s-a cantarit, observand cu stupoare ca slabise 5 kg in 24 ore. A dormit o noapte acasa, dupa care a plecat impreuna cu alti 250 de colegi si cu 50 de Hummere la Glodeanu Silistea, ocupand pana la refuz drumul judetean si reusind in 8 ore sa dezgroape din zapada sute de proprietati. Au primit si sprijinul Fabricii Baneasa, care a oferit oamenilor din sat mii de paini. "A fost prima oara cand am vazut cum arata un troian de 8 metri. Peisajul era coplesitor. Cred ca nu poti pune pret pe viata si este esential sa fim o comunitate, indiferent ce meserie avem". Aceasta a fost ultima operatiune din acea iarna la care a participat, dar in perioada 26 ianuarie – 20 februarie a dormit acasa doar 11 nopti.

Precizeaza de fiecare data ca oamenii au tendinta sa retina doar lucrurile negative auzite despre o companie din domeniul securitatii, asa prefera sa aminteasca de toate campaniile de ajutorare in care BGS s-a implicat. "Cum spuneam, oamenii sunt importanti, ei reprezinta piata si succesul. Sunt convins ca nu exista marketing mai bun decat sa scoti bunica unui client de sub metri de zapada".

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related