Despre cum ar trebui sa fie vazuta o promotie de catre brand, cum ar putea fi promovata in online si 6 lucruri de care brandurile ar trebui sa tina cont atunci cand deruleaza o promotie ne-au vorbit Dan Costea (Head of Consumer Experience, DDB Romania), Doru Panaitescu (Owner, Marketeer.net) si Teodor Cucu (Creative & Strategy Director, The Cell) in cadrul Promotions Now 2013, un eveniment SMARK KnowHow.
Dan Costea s-a concentrat pe faptul ca orice promotie trebuie sa transmita consumatorului valorile brandului. El a propus si cateva exemple de campanii promotionale care au oferit mai mult decat discount-uri, lasand astfel share of market-ul (obiectivele pe termen scurt de crestere a vanzarilor, de diminuare a stocurilor) in umbra pentru a se axa pe share of heart (memorabilitate si relevanta pentru brand pe termen lung).
Primul exemplu este compania de ciocolata Anthon Berg care a lansat pop up store-ul Generous Store atunci cand si-a dorit sa se relanseze, mizand astfel pe una dintre valorile brandului, generozitatea. Ea a fost imbracata intr-o haina de promotie, fara a se abate de la ADN-ul brandului. Plecand de la faptul ca fondatorul companiei era recunoscut pentru ca impartea gratuit ciocolata celor care asteptau in fata magazinului si din cauza ca vanzarile companiei inregistrasera scaderi, Anthon Berg a decis sa creasca vanzarile mizand pe generozitatea oamenilor. Astfel ca i-a invitat intr-un nou magazin de unde isi puteau alege diverse pachetele cu ciocolata pe care sa o daruiasca celor dragi.
Un alt exemplu vine din domeniul auto si este cazul Volkswagen, care a reusit sa transmita mesajul de brand (consumul foarte scazut al autoturismului BlueMotion) implicand consumatorii in poveste, prin campania “Roulette”. Pentru a demonstra consumul scazut si pentru a face aceasta informatie memorabilia pentru consumator, VW a divizat lungimea unei autostrazi in parti egale sub forma unei rulete. Spoturi TV anuntau consumatorii ca o masina BlueMotion va pleca de la Oslo spre Narvik si ca daca pariaza corect unde va ramane fara combustibil vor primi autoturismul. Pentru ca nu aveau decat o singura incercare, consumatorii s-au documatat atat cu privire la consum, cat si cu privire la ceea ce inseamna BlueMotion, facand mesajul brandului memorabil.
Despre cum putem promova o promotie in online a vorbit Doru Panaitescu. El a amintit astfel de platformele de acces la consumatorii interesati de promotii (ex. Infopromotii.ro), de portaluri si directoare de promotii (ex. Promotii.net), entitati bancare de creditare si promotii (ex. Bonuscar.ro sau cardavantaj.ro), site-uri de vanzari grupate, agregatoare de vanzari grupate si site-uri agregatoare de concursuri.
Cu 5+1 sfaturi pentru branduri, atunci cand vine vorba de organizarea de promotii, a venit Teodor Cucu, care este de parere ca o promotie reusita este o combinatie intre strategie si tactica.
El aminteste astfel brandurilor sa nu se vanda ieftin (pentru ca vor intra intr-un razboi al pretului cel mai mic, pe care s-ar putea sa nu-l poata sustine), sa spuna o poveste, sa ofere premii diferite de cele practicate in ultima perioada (masini, iPad-uri), sa aleaga premiile potrivite pentru brand si fie sigure ca au nevoie intr-adevar de o promotie atunci cand dau startul uneia.
Promotions Now 2013 este o conferinta din seria SMARK KnowHow. Partenerii media ai evenimentului sunt IQads, Realitatea.net, 24 FUN, Cariere, The Institute, HotNews, Magazinul Progresiv, Zumzi, Piata, Ziare.com, Business24, Money Magazine, Money.ro, Money TV si Radio Guerrilla. Evenimentul este recomandat de IAA si UAPR si sustinut de Mercury360, Agrafa, Casa de Traduceri si 360 Revolution. Partener de know-how al Promotions Now este Wave Division.