Moda in materie de mari premii la promotii spune ca se poarta iPad-urile, bicicletele urbane si calatoriile spre destinatii romantice. Echivalentul unui little black dress, merg la orice promotie, indiferent de personalitatea brandului sau de specificul consumatorului. Pentru ca vedem peste tot in jur premii la moda, am invitat 6 directori de creatie romani sa imagineze ceva unic: pentru un brand sau o categorie la alegerea lor, sa propuna un premiu care sa fie si potrivit pentru brand, si care sa ii schimbe viata castigatorului. De obicei, premiul dat la promotie fie iti ofera gratuit un obiect pe care ar fi urmat sa dai banii, scutindu-te astfel de un efort, fie iti da un rasfat pe care ti-l doreai, dar pe care nu ai fi dispus sa dai banii. Asta daca nu e cazul unui castig care mai mult te impovareaza, cum e cazul premiilor care nu sunt oferite cu toate taxele incluse. La Promotions Now 2013, eveniment din seria SMARK KnowHow, am asistat la un adevarat pitch cu cei 6, care au avut de castigat atentia clientilor si a colegilor din agentii, propunand idei de premii care pornesc de la un insight despre consumator, cu buget de la zero pana la zeci de mii de euro, pentru clienti dificili sau pentru publicuri imposibile.
O calatorie in Coreea de Nord
Chiar daca nu ati organizat promotii, dar a picat pe voi sarcina cautarii unui cadou pentru vreun prieten mofturos, stiti ca unii oameni sunt mai greu de cucerit decat altii. In conditiile in care deja merge in excursii hip la Berlin, are bicicleta urbana si iPad si uraste tot ce s-a facut deja, hipsterul nu prea are de ce sa se inscrie in promotii pentru premii. Mihai Gongu (Creative Director, GMP Advertising) si-a imaginat insa premiul care i-ar da oricarui hipster un motiv de lauda in Modern: o excursie in Coreea de Nord. Cat se poate de anti-mainstream, Coreea de Nord e locul in care Politia si Armata concureaza la capitolul uniforme fashionable, internetul e analog si poate fi rasfoit sub forma unor ziare uriase puse sub geam in gara, librariile sunt retro si in loc de carti au casetofoane cu inregistrari de la postul public de radio, iar arhitectura industriala buna de aratat pe Instagram se gaseste peste tot, nu doar in cluburile noi. In plus, e raiul biciclistilor, in conditiile care masinile aproape ca nu exista, iar autostrazile cu cate 4 benzi pe sens pot fi folosite mai peste tot ca niste uriase piste.
Un antrenament de lectura cu scriitorul preferat
Booktopia, retea romaneasca de socializare a oamenilor prieteni cu cititul, are in prezent 3.000 de membri activi. Ei adauga periodic carti in biblioteca lor din retea, scriu recenzii pentru noile carti citite, participa la evenimentele Booktopia, isi invita prietenii sa se alature retelei si se implica prin like-uri, share-uri si comentarii la ce publica ceilalti utilizatori. Ce premiu – cu buget zero – l-ar face pe orice cititor sa fie dornic sa se implice si mai mult in comunitate si ar aduce noi membri in retea? Solutia propusa de Catalin Rusu (Creative Director & Managing Partner, Rusu+Bortun Brand Growers) rasplateste efortul celui mai activ cititor in retea cu un program personalizat intensiv de lectura cu autorul lor preferat din Romania. Fie ca e vorba de Andrei Plesu sau de Radu Paraschivescu, scriitorul ar juca rolul unui antrenor care sa motiveze si sa orienteze cititorul in lumea cartilor. La inceputul lunii ar stabili impreuna un program de lectura si, o data pe saptamana, ar discuta impreuna progresul.
Un dispozitiv care bruiaza semnalul GSM
Tronand pe masa sau inghesuit incomod in buzunar, smartphone-ul a inceput sa fie parte din orice intalnire, e partenerul care cere atentie o data la cateva minute indiferent de contextul conversatiei. Ceva ne face sa verificam periodic daca nu cumva am primit totusi o notificare si nu am auzit. Catalin Dobre (Executive Creative Director, McCann Erickson) a propus un premiu care rezolva problema intr-unul dintre momentele in care smartphone-ul face mai mult rau: masa in familie. Un dispozitiv propriu care bruiaza semnalul telefonului ne-ar obliga, spune el, sa facem ceva ce suntem pe cale sa uitam: sa vorbim cu cei cu care suntem la masa.
O saptamana cu Chuck Norris
Solutiile de backup pentru computer sunt cele care iti ofera siguranta ca tot ce ai muncit nu se poate pierde intr-o secunda. Dar cum poate o promotie sa iti transmita printr-un premiu sentimentul linistitor ca esti complet acoperit? Dani Macarie (Creative Director, Ogilvy&Mather) a propus un premiu care i-ar da castigatorului o poveste buna de spus toata viata la petreceri: o saptamana alaturi de Chuck Norris. Sapte zile in care stii ca nu ti se poate intampla nimic rau, ca poti sa te aventurezi pe oriunde fara frica, ca si daca faci o prostie cineva e acolo sa aiba grija de tine.
O strada cu numele tau (si un oras mai frumos)
Cel mai frumos e sa poti sa arati cu degetul spre ceva si sa zici mandru “Eu am facut asta!”(pronuntat cu “io” pentru impact maxim).Pentru majoritatea oamenilor cu job, e insa putin probabil sa ai multe ocazii sa faci ceva atat de public si maret incat sa fie cu usurinta aratat prietenilor. Asta e si problema orasului Bucuresti, locuitorii nu sunt implicati in deciziile legate de orasul lor, tot ce pot sa faca e sa comenteze de pe margine proiectele altora. Solutia poate sa vina printr-un concurs de proiecte propus de Primarie, spune Mihnea Gheorghiu (Group Creative Director, Publicis) unde miza sa fie o strada cu numele tau. Chiar daca e o strada secundara, o alee sau o intrare cu cateva case, mandria de a avea o strada numita dupa tine e incomparabila.
Un curs de gatit la Paris
Pentru ca premiile sunt decise in primul rand de catre cei care concep promotiile, e posibil ca ele sa exprime mai degraba ce vrea un copywriter de la o agentie decat ce este cu adevarat potrivit consumatorului. Tocmai de aceea, Dragos Musat (Digital Director, Propaganda) a propus 2 randuri de premii: unul care i-ar placea teoretic omului de agentie si unul despre care Dragos crede ca ar fi mai potrivit pentru consumator.
Primul dintre premii, creat pe placul omului de agentie, ar fi o insula cumparata chiar de castigator de pe net, cu un card. „Ceva imens, cumparat la fel de simplu ca niste casti audio.” Al doilea dintre premii, gandit pe placul consumatorului, porneste de la observatia ca interesul pentru gatit e tot mai prezent in interesele romanilor, indiferent de clasa sociala sau de mediu. „Gatitul pentru prieteni este noul roz”, spunea Dragos. Asa ca un premiu cu adevarat life changing ar fi un curs de gatit la Paris. Dincolo de experienta unui lux pe care nu oricine si-l permite, premiul ofera si ocazia de a invata o noua meserie.
Promotions Now 2013 este o conferinta din seria SMARK KnowHow. Partenerii media ai evenimentului sunt IQads, Realitatea.net, 24 FUN, Cariere, The Institute, HotNews, Magazinul Progresiv, Zumzi, Piata, Ziare.com, Business24, Money Magazine, Money.ro, Money TV si Radio Guerrilla. Evenimentul este recomandat de IAA si UAPR si sustinut de Mercury360, Agrafa, Casa de Traduceri si 360 Revolution. Partener de know-how al Promotions Now este Wave Division.