Relatia branduri - comunitati in industria muzicala: Cum comunica Inna si Antonia cu fanii lor?

Relatia branduri - comunitati in industria muzicala: Cum comunica Inna si Antonia cu fanii lor?

Inna nu se afla pe pozitii fruntase doar in topurile muzicale, ci si in clasamentele numarului de fani. Artista este pe primul loc in topul general Facebrands, cu peste 8 milioane de admiratori. Cei mai multi fani ai paginii de Facebook Inna nu sunt din Romania, ci din Mexic, si au medie de varsta 18 -24 de ani. Antonia ocupa locul 8 in top Facebrands, cu peste 1 milion de fani, cei mai multi provenind din Bucuresti si avand tot intre 18 si 24 de ani.

Inna si Antonia au sustinerea unor comunitati puternice de fani, in toata lumea, si despre asta am vorbit cu Anamaria Hancu (Promotion Manager, INNA Management si Global Music Management). Pe langa promovarea celor doua canterete, Anamaria are grija si de protejarea mediului. Impreuna cu Anca Banita (Internal Communication Specialist, Heineken), va prezenta cum o mana de oameni a reusit sa cheme intreaga tara la curatenie generala. Puteti afla cum a fost contruita si cum a crescut comunitatea Let’s do it, Romania! pe 25 aplilie, in cea de-a doua zi a conferintei Brands & Communities 2013, un nou eveniment SMARK KnowHow.

SMARK: Intrebarea care sta pe buzele tuturor: Cine administreaza paginile de Facebook Inna si AntoniaOfficial?
Anamaria Hancu: Atat Inna, cat si Antonia se ocupa de postari pe paginile lor, insa sunt si situatii in care, daca ele sunt plecate si au foarte multa treaba, trimit fotografiile pe e-mail si noi ne ocupam ca acestea sa apara pe pagina. Bineinteles, cand vine vorba de anunturi de management, echipa se ocupa de transmiterea mesajelor.

Amandoua sunt foarte active si interesate de paginile lor, se gandesc mereu ce surprize sa le faca fanilor, citesc comentariile, mesajele lor, sunt interesate de feedback-ul fanilor si avem mereu discutii pe acest subiect. Ele se ocupa exclusiv de conturile de Twitter si de Instagram. Este vorba de o comunicare foarte directa si personala si este preferata de multi fani pentru ca se simt mai "conectati" cu ele.

SMARK: Cum se pozitioneaza brandul Inna si cum se pozitioneaza brandul Antonia?
Anamaria Hancu: Inna este un artist dance care promoveaza muzica optimista, energica, sustine prietenia, dragostea, are o atitudine pozitiva si este un adevarat "club rocker". In acelasi timp, se implica activ in campanii sociale si sustine diverse cauze, in principal legate de copii.

Antonia este tot un artist din zona dance si promoveaza, de asemenea, o muzica optimista. Ea se diferentiaza de toti artistii din Romania prin stil si atitudine, puternic influentate de perioada in care a locuit in SUA.

Dar brandul unui artist este diferit fata de cel al unei companii, lucrurile evolueaza in functie de album sau perioada din cariera.

SMARK: Ce strategii sunt aplicate in comunicarea cu fanii din Romania si din strainatate? Sunt echipe diferite dedicate acestor doua comunitati?
Anamaria Hancu: Nu avem echipe diferite, exista o singura echipa de management, Global Records, care lucreaza cu Inna si Antonia pe toate proiectele. Evident, punctual, avem si colaboratori pentru grafica, videoclipuri, design si multe alte lucruri pe care le facem.

De fiecare data cand avem anumite campanii sau evenimente sau lucruri pe care le comunicam, ne gandim mereu cum sa facem ca mesajul sa fie cat mai bine transmis. Daca il putem particulariza cat mai mult este perfect.

Imi amintesc de o campanie pentru Inna care mi-a placut mult, de cand fusese nominalizata la MTV la Best European Act. Pe vremea aceea, eu nu eram in echipa. Pentru ca oamenii sa o voteze, a facut un shooting special in care era imbracata in costume cat mai specifice tarii tintite, cu elemente de outfit si scenografie care sa reprezinte tara respectiva.

Un alt exemplu: Inna se pregatea de cel de-al doilea turneu in Mexic si pentru ca oamenii de acolo sunt foarte calzi si ea ii iubeste foarte mult, dar si pentru ca lor le place la nebunie sa le vorbesti "pe limba lor", a facut un interviu cu cele mai frecvente intrebari adresate de ei si a raspuns numai in spaniola. In acel interviu, a inserat si un mic teaser din piesa "Caliente" pe care urma sa o lanseze. A fost foarte bine primit.

Cred ca cel mai important este ca artistii sa le acorde fanilor atentia pe care o merita si sa fie cat mai aproape de sufletul lor.

SMARK: Ce greseli sunt "fatale" in relatia artist - comunitate de fani?
Anamaria Hancu: Ajuta extrem de mult faptul ca Inna si Antonia sunt foarte naturale si nu incearca sa para altceva decat sunt. De fiecare data, au fost sincere cu fanii lor cand au fost triste, suparate, cand le-a placut sau le-a impresionat ceva. Si nu putini sunt aceia, care atunci cand le cunosc, se bucura sa vada ca Inna si Antonia sunt la fel ca in interviuri sau filmuletele pe care le vad pe canalele lor de YouTube, in care prezentam mereu imagini din concerte, backstage sau pregatiri de videoclipuri.

Cu siguranta, nu ajuta atitudinea distanta, superioara sau un comportament diferit in online, unde pari mereu amabil si prietenos, si foarte rece si de multe ori respingator in offline. Fanii sunt foarte dezamagiti in astfel de situatii si este foarte greu sa ii mai pastrezi alaturi de tine.

Cred ca cel mai important este pentru artisti este sa nu uite ca mai ales datorita fanilor au ajuns acolo unde sunt. Daca nu existau acesti oameni care sa le asculte muzica, sa le cumpere albumele, sa mearga la concerte, ar fi fost niste artisti mai putin impliniti.

SMARK: Cateva exemple de lucruri pe care le faceti pentru a multumi fanii?
Anamaria Hancu: Sunt foarte multe lucruri pe care Inna si Antonia le fac pentru fan base-urile lor: Club Rockers, respectvi Antoholix. Ele simt mereu nevoia sa le fie aproape si sa le arate multumirea lor pentru sustinere: de la tweet-uri de ziua fanilor, la postarea fotografiilor cu unii dintre ei pe Facebook, Twitter, Instagram, intalniri cu fanii (de cele mai multe ori backstage, dupa concert), twitcam-uri pe care vor sa le organizeze mai des pentru ca le place foarte mult sa le vorbeasca fanilor si sa le raspunda la intrebari, mici filmulete pentru fani de ziua lor.

Inna a filmat de curand un video Q&A, pe care inca nu l-am lansat, unde a raspuns la intrebarile pe care fanii le-au scris pe Facebook. Acum aproximativ 2 ani, Inna a venit cu ideea, care ne-a placut foarte mult, sa faca #autographsonmywall. Practic, cei care ii scriau pe Twitter primeau un autograf pe un perete din camera ei, perete care exista si acum plin de autografele pentru ei.

Tot Inna le-a promis fanilor din Mexic, la prima ei vizita acolo, ca data viitoare cand se va intoarce va canta in concert o piesa dedicata lor. Si asa a aparut "Caliente", prima piesa la care Inna a contribuit ca songwriter. Cand a lansat cel mai recent album pe YouTube "Party Never Ends", majoritatea pieselor aveau un videoclip de suport (care nu era videoclip oficial). In cazul piesei "Take Me Down to Mexico", in video apar fanii Innei care, in prealabil, au trimis fotografii cu locurile cele mai frumoase din Mexico City pe care Inna ar trebui sa le viziteze.

SMARK: Cateva insight-uri despre fanii Inna si Antonia? La ce tipuri de activari raspund mai bine?
Anamaria Hancu: Cea mai mare rasplata pentru un fan este sa isi intalneasca vedeta preferata, prin urmare, atunci cand organizam concursuri sau campanii cu aceasta miza, ei se implica in numar mare. Le place sa simta ca fac parte din comunitatea Club Rockers (Inna), respectiv Antoholix (Antonia) si ca ii leaga muzica si iubirea fata de vedetele lor.

Atunci cand pagina de Facebook sau contul de Twitter trebuie sa ajunga la un anumit numar de fani si li se promite o piesa noua, un videoclip sau twitcam, deci cand au un obiectiv comun, sunt foarte uniti si nu se lasa pana nu il ating si cat mai repede. De asemenea, dau multe share-uri la o anumita piesa sau videoclip daca simt ca acea piesa are prea putine vizualizari, dar merita mai mult. Voteaza piesa artistului lor preferat in diverse competitii organizate de radiourile din Romania sau din strainatate.

Competitia este acerba si implicarea lor este intensa atunci cand in joc sunt premii precum meet & greet cu Inna sau Antonia, sansa de a intra in posesia unui obiect personal sau a unui obiect de tip tricou, CD, poster cu autograf, sansa de a aparea intr-un videoclip.

Sursa: enational.ro

SMARK: Cum influenteaza paginile de Facebook ale artistelor aparitiile in presa? (Am vazut ca si o poza se poate transforma in stire)
Anamaria Hancu: Intr-adevar, in Romania, ca si in strainatate, paginile de Facebook sau conturile de pe Twitter si Instagram devin surse de stiri. Din pacate, de multe ori unii jurnalisti folosesc informatii sau fotografii de pe paginile de fan si astfel apar stiri cu declaratii care nu au legatura cu ceea ce comunica Inna si Antonia. In aceste situatii, uneori reusesc sa le explic jurnalistilor ca nu noi suntem cei care administram acele pagini si nu ne asumam continutul acestora. Si avem sorti de izbanda. :)

Multe dintre fotografii sunt insotite de comentarii deplasate, exagerate ale jurnalistilor, transformate in stiri cu titluri pompoase care uneori sunt amuzante, alteori deranjante si care se abat de la adevar.

SMARK: Cum au reactionat oamenii la colaborarea Innei cu trupa Carla’s Dreams? Vrea Inna sa ajunga la alte segmente de public – ce a stat in spatele deciziei de schimbare a stilului muzical?
Anamaria Hancu: Cu siguranta, a fost o colaborare la care nimeni nu se astepta. Unii dintre fanii Innei au fost uluiti sa o asculte cantand o astfel de piesa si cu accent moldovenesc, dar si sa o vada cu un look atat de diferit fata de cel cu care ea ii obisnuise pana la acel videoclip.

Povestea colaborarii cu Carla's Dreams este destul de simpla si nu a presupus o strategie atat de bine pusa la punct, cat dorinta Innei de a canta aceasta piesa. A ascultat-o, i-a placut la nebunie, noi am vorbit cu Carla's Dreams. Ei au venit in Romania, au inregistrat piesa impreuna si au filmat o parte de videoclip (P.O.H.U.I. era lansat deja din noiembrie). Cand am pus piesa pe YouTube, aveam toti mari emotii, insa reactiile oamenilor si ale radiourilor au depasit orice asteptari.

SMARK: Cand eram mici existau fan cluburile carora le scriam pe adresa Casuta Postala… Cat de mult mai functioneaza comunitatile offline de acest tip?
Anamaria Hancu: Lucrurile acum stau un pic diferit. Atat in cazul Innei, cat si al Antoniei, exista foarte multe pagini de Facebook create de admiratori, de tipul Antonia Mexico, Inna Mexico, Germania sau Rusia, administrate de fani si dedicate lor. Sunt pagini pe care fanii posteaza piesele lor, fotografii si imagini din concerte pe care de multe ori, si noi, echipa, cat si ele suntem uimiti sa le vedem. Ei sunt foarte activi, unele astfel de pagini isi iau treaba foarte in serios, organizeaza concursuri si ofera premii din partea artistelor (postere, CD-uri), deci noi tinem legatura cu ei si le dam astfel de materiale.

In plus, cand Inna sau Antonia ajung in tarile sau orasele fanilor lor cu care tin legatura constant, pe Twitter mai ales, se intalnesc la aeroport sau backstage si stau de vorba, fac fotografii. Sunt fani care vin la aeroport sa le astepte sa le vada fie si pentru 2-3 minute. In cazul Innei, sunt fani care zboara dintr-o tara in alta sa o vada si sa ii vorbeasca, dar si sa mearga la concertele ei, desi stiu show-ul ei pe de rost, insa o iubesc foarte mult si vor sa fie aproape de ea.

Sunt fani care stiu absolut orice despre ele si vorbesc cu ele in special pe Twitter (comunicarea aceasta personala ajuta foarte mult) si, desi sunt fanii lor de 4-5 ani, nu au ajuns sa le intalneasca niciodata. In aceste situatii, facem tot posibilul atat Inna sau Antonia, cat si noi, echipa, ca atunci cand ajungem in tarile lor, sa ne intalnim cu ei.
Ca si pe vremea fan cluburilor, ele primesc scrisori sau cadouri. Insa evident, cel mai des primesc e-mail-uri, mesaje si muuulte comentarii pe Facebook sau tweet-uri.

SMARK: Care sunt cele mai mari provocari in promovarea imaginii unui cantaret?
Anamaria Hancu: Mi se pare foarte important ca fanii sa aiba sansa sa vada, sa cunoasca artistul exact asa cum este. Acest lucru se intampla in comunicarea in mediul online, dar si prin intermediul interviurilor si filmuletelor de pe YouTube si bineinteles, atunci cand au ocazia sa isi intalneasca artistul preferat in realitate. Aici intervine artistul, care trebuie sa comunice constant cu fanii, dar si echipa care trebuie sa sustina demersul artistilor.

Provocarile sunt multe: sa comunici activitatile, reusitele artistului, piesele noi pe care le lanseaza si sa si ajunga in atentia publicului. Acest lucru, in conditiile in care presa tabloida acapareaza cu stiri care nici nu sunt interesante si de multe ori distorsioneaza realitatea si creeaza o imagine eronata. Trebuie sa aduci mereu lucruri noi pentru fani, de tipul sesiunilor live pe care noi le-am facut atat cu Inna – Rock the Roof, o sesiune deja celebra: cantari live pe acoperis in Bucuresti, Paris, Londra, Mexico City si Istanbul – cat si cu Antonia: shooting-uri interesante cu concepte inedite, colaborari care sa starneasca interes.

Ce mi se pare cel mai frumos in ceea ce facem colegii mei si cu mine este ca Inna si Antonia se implica activ in aceste proiecte, vin cu idei, cu variante care li se par lor potrivite si noi facem tot posibilul ca aceste lucruri sa fie transpuse in realitate in cel mai frumos mod posibil si bineinteles, de calitate.

Anamaria continua discutia despre comunitati de fani la conferinta Brands & Communities 2013. Evenimentul SMARK KnowHow va avea loc pe 24 si 25 aprilie, la care va puteti inscrie pana pe 23 aprilie.

Brands & Communities 2013 este a doua din seria de sapte conferinteSMARK KnowHow de anul acesta. Partenerii media ai evenimentului sunt: IQads, Realitatea.net, 24 FUN, Cariere, The Institute, HotNews, Magazinul Progresiv, Zumzi, Piata, Ziare.com, Business24, Money Magazine, Money.ro, Money TV, Doing Business si Radio Guerrilla. Eveniment recomandat de IAA si UAPR si sustinut de Agrafa, Casa de Traduceri si 360 Revolution. Partener de know-how al Brands & Communities 2013 este Infinit Solutions Agency, iar creative food partner este frufru.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Infinit Agency

Infinit este o agenţie full service cu digitalul la bază și care oferă servicii la cheie de la consultanță, analiză de business și transformare digitală până la strategie, project management, servicii de... vezi detalii »

Casa de Traduceri

Toti stim ca cel mai bine ne simtim acasa. Noi credem ca, exact ca oamenii, cuvintele au locurile lor, locuri in care se potrivesc cel mai bine si in care se simt ca acasa. Intelegem ca mutarile nu sunt niciodata... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Branded


Related