Puterea comunitatilor de a schimba lumea

Puterea comunitatilor de a schimba lumea

Un grup de oameni cu interese, credinte sau norme de viata comune, care detin o posesiune in comun, alcatuiesc o comunitate. Multe trigger-e pot sta la baza formarii unei comunitati si variaza de la: pasiuni comune, cauze sociale, cauze politice, economice, religioase, tehnologice, valori estetice etc. Va propunem cateva exemple de comunitati puternice care au ca motivatie dorinta de a schimba sau de a ajuta lumea si de la care avem ce invata: KONY 2012, HONY sau oamenii grupati spontan cu ocazia atacului catalogat ca act de terorism de la Boston.

Comunitatile sunt si tema conferintei Brands&Communities 2013, un nou eveniment din seria SMARK KnowHow, ce va avea loc pe 24 si 25 aprilie. Atunci vom aborda comunitatile din perspectiva brandurilor si a modalitatilor in care acestea pot dezvolta audienta, pornind de la constatarea ca valoarea lor reala vine din modul in care brandurile reusesc sa construiasca corect si sa foloseasca in avantajul lor reach-ul, feedback-ul, ciclurile de comunicare si potentialul de amplificare a mesajelor de catre o comunitate.

Campania KONY 2012

Pornita de organizatia Invisible Children, campania KONY 2012 l-a avut ca personaj principal pe Joseph Kony, un dictator militar din Uganda a carui armata (Lord’s Resistance Army sau LRA) era responsabila pentru terorizarea si rapirea copiilor pentru a-i forta sa se alature LRA.

 

In incercarea de a-l face cunoscut pe acest personaj, Invisible Children a lansat filmul KONY 2012, ca un experiment, intrebandu-se daca un video online poate sa transforme un criminal obscur in unul faimos, pe care lumea sa-l recunoasca, si care sa-i determine pe utilizatori sa-si uneasca eforturile pentru a-l opri.

 

Experimentul a beneficiat de un clip cu o rata de viralizare foarte mare, ajungand la peste 100 milioane de vizualizari in 6 zile, fiind desemnat si Most Viral Video in History la momentul respectiv. Mai mult, a strans mii de oameni care au iesit in noaptea de 20 aprilie pe strazi pentru a promova campania cu postere, street art, panouri stradale si multe altele, si la KONY 2012 Global Summit pentru a sustine demersul de inlaturare a liderului LRA. De asemenea, a reusit sa aduca la un loc lideri ai unor institutii internationale si ai regiunilor afectate pentru a vorbi despre posibila capturare a lui Kony si a armatei de rebeli.

Multe celebritati si-au aratat sprijinul pentru demersul Invisible Children share-uind pe Facebook si pe Twitter clipul KONY 2012. Printre acestia gasim nume precum Angelina Jolie, Rihanna, Justin Bieber, P. Diddy, Kim Kardashian, Oprah, Nicole Richie, Ryan Seacrest, Deena (Jersey Shore), Cody Simpson sau Zendaya Coleman.

Toate aceste voci unite pentru inlaturarea rebelului si-au atins obiectivul: guvernul SUA si-a aratat sprijinul pentru a-l captura pe liderul LRA si pentru a-si intensifica eforturile in acest sens in Uganda, Camera Deputatilor a sprijinit o rezolutie care il condamna pe Kony, iar Uniunea Africana a afirmat ca sustine eforturile americanilor de a inlatura armata lui Kony. Chiar in ianuarie anul acesta, Congresul a aprobat o noua lege care autorizeaza o recompensa de pana la 5 milioane de dolari pentru informatii care pot duce la arestarea lui Joseph Kony.

HONY

Humans of New York este un proiect lansat de fotograful Brandon Stanton in vara anului 2010. El a vrut sa creeze o colectie de fotografii care sa reprezinte locuitorii din NY, insa ideea e evoluat si s-a transformat intr-o colectie de imagini cu istorii ale oamenilor intalniti de Brandon. Mai mult, a devenit subiectul unui blog plin de viata si personalitate cu sute de mii de followers pe Facebook si Tumblr.

Implicarea comunitatii a fost asa de mare incat, atunci cand Brandon a avut o disputa cu brandul de fashion DKNY, intamplarea a luat amploare. La finalul anului trecut, DKNY i-a facut o oferta lui Brandon pentru 300 de poze HONY ce urmau a fi folosite pentru vitrina unui magazin, insa Stanton a refuzat oferta financiara, considerand-o prea mica. In februarie 2013, un fan a observat pozele HONY intr-o vitrina DKNY din Bangkok, Thailanda. Afland de acest lucru, Brandon a cerut public brandului sa doneze in numele lui 100.000 dolari centrului YMCA din Brooklyn, bani care ar ajuta copiii de acolo sa poata merge in tabara de vara. Cererea a primit 40.000 de like-uri pe Facebook si tot atatea share-uri, precum si articole in publicatii precum The Wall Street Journal, Mashable, Huffington Post, AdWeek, Gawker sau Gothamist.

 

Presiunea comunitatii din social media a facut ca DKNY sa-si ceara scuze public pe Twitter, Tumblr si Facebook si sa doneze 25.000 dolari.

 

Pentru ca era cu mult sub suma ceruta initial, Brandon a lansat o campanie de crowdfunding pe Indiegogo pentru a strange restul de 75.000 dolari, insa fanii entuziasti au donat chiar mai mult, ajungand la 103.000 dolari.

 

Sursa: Indiegogo - Let's Send Kids To YMCA Summer Camp

Atacul de la Boston

Evenimentul catalogat drept act terorist de la Boston a tinut prima pagina a ziarelor ultimelor zile. Pe langa gravitatea evenimentului si implicatiile lui politice si sociale, un lucru bun s-a conturat in jurul acestuia si social media a jucat un rol foarte important in acest sens.

Atacul de la Boston a avut loc pe 15 aprilie in timpul unui maraton. Pentru ca liniile telefonice erau aproape nefunctionale, participantii s-au indreptat inspre social media pentru a-si anunta familia si apropiatii de starea lor de sanatate, conturand astfel o comunitate formata spontan de oameni interesati de noutatile privind atacul. Vestile circulau mai repede pe Facebook decat la televizor, iar #BostonMarathon a fost un hashtag de top pe Twitter in ziua atentatului.

Oamenii s-au aliat apoi pe Reddit (FindBostonBombers), share-uind orice clip sau fotografie surprinsa cu telefonul in timpul maratonului in speranta ca-i vor prinde pe vinovati.

 

Acestea sunt doar cateva comunitati puternice care si-au propus sa-si faca simtita prezenta in lume aducand o contributie pozitiva: capturarea unui rebel sau a unor teroristi sau strangerea de fonduri pentru copii.

Despre puterea comunitatilor, de data aceasta din pespectiva brandurilor, vom discuta pe 24 si 25 aprilie in cadrul Brands & Communities 2013. Va reamintim cu aceasta ocazie ca maine este ultima zi de inscriere.

Brands & Communities 2013 este o conferinta din seria SMARK KnowHow.

Partenerii media ai evenimentului sunt: IQads, Realitatea.net, 24 FUN, Cariere, The Institute, HotNews, Magazinul Progresiv, Zumzi, Piata, Ziare.com, Business24, Money Magazine, Money.ro, Money TV, Doing Business si Radio Guerrilla. Evenimentul este recomandat de IAA si UAPR si sustinut de Agrafa, Casa de Traduceri, 360 Revolution si Trade Media. Partener de know-how este Infinit Solutions Agency, iar creative food partner este frufru.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Infinit Agency

Infinit este o agenţie full service cu digitalul la bază și care oferă servicii la cheie de la consultanță, analiză de business și transformare digitală până la strategie, project management, servicii de... vezi detalii »

Casa de Traduceri

Toti stim ca cel mai bine ne simtim acasa. Noi credem ca, exact ca oamenii, cuvintele au locurile lor, locuri in care se potrivesc cel mai bine si in care se simt ca acasa. Intelegem ca mutarile nu sunt niciodata... vezi detalii »

Sectiune



Branded


Related