Pe 15 si 16 mai are loc Marketing Research Conference 2013, cel mai important eveniment al industriei locale de cercetare de piata, ajuns la editia a patra. Tema de anul acesta a conferintei, shopper marketing, a fost determinata de interesul crescut al companiilor catre intelegerea comportamentului de cumparare si pe concentrarea activitatilor de marketing ale brandurilor cat mai aproape de punctul de cumparare.
In cadrul evenimentului se vor puncta cateva aspecte esentiale pentru strategiile de marketing ale brandurilor, pornind de la evolutiile in comportamentul de consum din ultima perioada pana la schimbarile in comportamentul de cumparare si modul in care cercetarea de piata le poate transforma in informatii valoroase pentru branduri.
Pentru a acoperi cat mai divers aceasta tematica, am invitat 19 vorbitori locali si internationali din departamentele de marketing si cercetare de piata ale brandurilor, reprezentanti ai agentiilor de cercetare si specialisti in strategie din agentii de publicitate cu experienta relevanta in shopper marketing.
Principalele teme care vor fi acoperite in cadrul conferintei sunt:
- Noi trenduri de consum
- Identificarea barierelor de achizitie
- Tipologii de consumatori
- Modalitati de identificare a unor audiente valoroase
- Shopper marketing, de la research la consumer engagement
Conferinta este structurata in doua jumatati de zile cu prelegeri, completate de un seminar despre tehnologii de cercetare in shopper marketing, care va fi sustinut de Marek Kempka (Director Shopper Technology Europe, Nielsen) in prima zi a conferintei, pe o durata de aproximativ 4 ore. Seminarul se adreseaza specialistilor in marketing, retailerilor si angajatilor agentiilor de ATL, BTL sau shopper marketing, care sunt interesati de tehnici inovatoare aplicate in Shopper Research si de folosirea lor pentru imbunatatirea planurilor de marketing si comunicare in store.
In plus fata de diseminarea activa a informatiilor, in cadrul seminarului vor fi testate tehnologiile de mobile eye tracking si virtual shopping si se vor da exemple de folosire a datelor colectate in tactici de shopper marketing.
Prima zi de conferinta pune accent pe cele mai noi trenduri de consum. Invitati in cele 2 paneluri de prezentari sunt: Catalina Cernica (Managing Director, Spring Research, UK), Marian Marcu (Managing Partner, Novel Research), Radu Bogdan (Managing Partner, Brennan Research & Consultants), Alexandra Iavorschi (Managing Director, Starcom MediaVest), Bogdana Butnar (Industry Manager, Google Romania), Dana Bursuc (Senior Marketing & Communication Director, Cosmote), Mihail Stanciu (Strategy & Innovation Director, Hippos).
Cea de-a doua zi se concentreaza pe schimbarile survenite in comportamentul de cumparare, pornind de la cele mai noi tehnici de cercetare si instrumente de observare si influentare a acestuia si culminand cu modalitati de generare de consumer engagement prin canale digitale sau traditionale, ca reactie la aceste schimbari.
Invitatii din aceasta zi sunt: Alice Mihai (Business Development Director, ISRA Center), Mihaela Alexandru (Qualitative Research Director, 360Insights),Michael Michalis (Fondator si Managing Director, DigitalMR, UK), Daniel Enescu (Managing Partner, Daedalus Millward Brown), Anton Gherca (Senior Strategic Planner, Atelier Sapte), Cristina Vasile (Senior Research Consultant, GfK Romania), Raluca Samoila (Shopper Marketing Manager, G2 Romania),Ioan Simu (General Manager, Mercury Research), Adina Vlad (Managing Partner, Unlock Market Research), Roxana Memetea (Managing Partner, DDB Romania), Mona Opran (COO, Saatchi & Saatchi).
Marketing Research Conference 2013 este o conferinta din seria SMARK KnowHow. Acesta este cel de-al treilea din seria de sapte evenimente SMARK KnowHow de anul acesta, dedicate profesionistilor din industria de marketing si comunicare. Pentru toti cei care se inscriu pana la data de 8 mai inclusiv este disponibil un pret de tip early bird, cu 15% reducere.
Informatii complete despre program si despre participarea la conferinta sunt disponibile pe site-ul oficial al conferintei.
Partener de know-how al Marketing Research Conference 2013 este Starcom MediaVest Group.
Evenimentul este sustinut de Agrafa, 360 Revolution, Trade Media si Casa de Traduceri, iar creative food provider este frufru. Partenerii media ai evenimentului sunt: IQads, Realitatea.net, 24-FUN, Cariere, The Institute, HotNews, Magazinul Progresiv, Zumzi, Piata, Ziare.com, Business24, Money Magazine, Money.ro, Money TV, Doing Business, IAA, UAPR si Radio Guerrilla.
Starcom MediaVest Group este parte din cea mai mare retea de media din lume, SMG Worldwide si din grupul de comunicare Leo Burnett. Infiintata in 2000, Starcom este prima agentie de media din Romania premiata la Cannes, dar si alte festivaluri precum Eurobest, Ador, Portoroz, Effie si Webstock. Cu o experinta de mai bine de un deceniu in industria romaneasca de comunicare, agentia enumera totodata specializari diverse ale departamentelor si oamenilor sai precum Consumer Understanding, Inovatie, Digital, Planning, Buying sau Proiecte Speciale.