10 trenduri internationale in shopper marketing pentru 2013

10 trenduri internationale in shopper marketing pentru 2013

Shopper marketingul devine o componenta din ce in ce mai importanta a activitatii de marketing a unei companii, pe masura ce brandurile inteleg ca puterea se afla la cumparator. Numai anul trecut, la nivel global, procentul din buget alocat de companii pentru shopper marketing a crescut cu 21% fata de anul anterior, arata un raport al agentiei Yellowwood citat de MarkLives. In cele ce urmeaza vom vorbi despre 10 trenduri internationale in shopper marketing ale anului in curs, urmand sa aprofundam aceasta tema in cadrul conferintei Marketing Research Conference 2013, un eveniment din seria SMARK KnowHow, care are loc pe 15 si 16 mai.

1. Redefinirea valorii
Recesiunea a facut ca pretul sa fie cel mai important factor in luarea deciziei de achizitie a unui produs in defavoarea altuia. Consumatorii au devenit insa imuni la mesajul bazat exclusiv pe preturi competitive atat in online cat si in offline, pretul scazut fiind doar linia de pornire a unei comunicari. 2013 este anul in care consumatorii devin loiali brandurilor si retailerilor care ofera pret si calitate, dar si o experienta de brand relevanta pentru ei. Cumparatorii vor reactiona pozitiv la redefinirea valorii prin inovatie, imbunatatiri aduse formatului de utilizare si prin folosirea unor recompense simple si inteligent alese, care sa faca diferenta in viata lor de zi cu zi.

2. Produsele private label
Anul acesta batalia dintre produsele branded si cele private label va lua amploare ca urmare a faptului ca retailerii isi mentin angajamentul fata de produsele comercializate sub marca proprie. Anul acesta retailerii vor investi mai mult pentru diversificarea portofoliului de produse private label si pentru promovarea acestora, folosind chiar endorser-i, lucru care pana acum era specific brandurilor care dominau categoria. Brandurile vor trebuie sa-si atraga consumatorii prin calitate si preturi competitive, dar si prin incurajarea cross-urilor intre categorii si a ofertelor bazate pe ocazii de consum.

3. Amazon schimba felul in care cumparam
De la lansarea din 1998, Amazon a ocupat de la un an la altul un rol tot mai important in viata cumparatorilor, oferind mai multe categorii de produse, varietate, recomandari targetate, modalitati mai simple de plata si de a intra in posesia bunurilor. Anul acesta Amazon va aduce schimbari oferind o varietate mai mare de produse, chiar produse de grocery la preturi atractive, dar si noi modalitati de a face cumparaturile. Drept urmare, brandurile din FMCG trebuie sa dezvolte strategii pentru cumparatori care sa includa Amazon ca un canal de distributie cheie si sa interactioneze cu formatorii de opinie care vor influenta milioane de cumparatori. In zona de e-grocery a intrat si un retailer din Romania, Carrefour, in luna martie, atunci cand a lansat magazinul sau online.

4. Tehnologia da puterea grupului de prieteni si nu brandurilor
Evolutia cumparaturilor online, la care se adauga penetrarea si capacitatile crescute ale smartphone-urilor dau mai multa putere cumparatorilor. Increderea acestora se muta de la branduri la prieteni, pe ale caror opinii despre produse le pot afla in cel mai scurt timp. Cumparatorii pot folosi in timp real platforme de social media pentru a se documenta despre produse si pentru a afla parerile prietenilor care le-au incercat. In plus, pot face comparatii de preturi in timp ce se afla la cumparaturi intr-un magazin. Brandurile si retailerii trebuie sa accepte aceasta schimbare, aratand ca au incredere in valorile brandului, si sa cedeze puterea consumatorilor in ceea ce priveste pretul, opiniile grupului si provenienta informatiilor care pot influenta comportamentul de achizitie al unui comparator.

5. Managementul reputatiei devine primordial
Odata cu cresterea utilizarii social media, inclusiv a blogurilor si a site-urilor de reviews, a crescut nevoia de a monitoriza postarile si de a evalua sentimentele consumatorilor. Google Alerts e una dintre optiunile disponibile, dar, cu toate ca exista tool-uri similare, multe organizatii au ramas in urma in ceea ce priveste managementul reputatiei in online.

6. WiFi, un cadou pre-cumparare
Daca tot mai multi utilizatori sunt conectati la internet la munca si acasa, de ce nu s-ar bucura de aceleasi beneficii si la cumparaturi? Brandurile vor trebui sa implementeze hot spot-uri WiFi in toate punctele de vanzare, ca un cadou pre-cumparare, depasind teama ca ar putea intensifica fenomenul de showrooming. In plus, WiFi-ul le permite si trimiterea de mesaje push pentru a motiva utilizatorii sa cumpere.

7. Comportamentul de achizitie sustinut de tehnologie
Pe masura ce smartphone-urile si tabletele devin din ce in ce mai puternice, cumparatorii au nevoie de un numar din ce in ce mai mic de dispozitive pentru a-i ajuta la cumparaturi, fie ca vorbim despre realizarea cumparaturilor online de acasa, fie ca vorbim despre informarea si compararea preturilor in magazin. Retailerii si brandurile trebuie sa dezvolte strategii de shopper marketing care sa acopere intregul drum al achizitiei unui cumparator cu ajutorul unui singur dispozitiv. Astfel, pot utiliza generatoare de liste de cumparaturi, aplicatii de scanare a produselor, programe de fidelizare sau campanii pe dispozitive mobile, care vor creste atat frecventa de cumparaturi, cat si loialitatea fata de retaileri si branduri.

8. Personalizarea strategiei de marketing
Strategia de marketing a companiilor a evoluat, mizand in ultimul timp pe o discutie personalizata cu consumatorii, prin e-mail, online sau couponing, social media si servicii mobile location-based. Acum vor merge mai departe si vor dezvolta campanii care sa loializeze in timp scurt consumatorii, care sa se bazeze pe promotii “live” location based si pe consumatori care genereaza schimbari ale preturilor in magazine.

9. Mai multe informatii, dar nu mai multe insight-uri
Informatiile despre comparator sunt din ce in ce mai accesibile, fie ca vorbim despre cele care provin din social media, cumparaturi online sau carduri de fidelitate. Si cantitatea de informatie de care companiile vor dispune anul acesta va creste. Totusi, foarte putine companii vor face fata acestui aflux de informatie si il vor transforma cu succes in insight-uri valoroase, restul companiilor urmand sa aiba doar mai multe baze de date, mai multe facturi de platit si niciun insight nou ca rezultat al primelor doua.

10. Business-urile sustenabile au de castigat in fata consumatorilor
Odata ce interesul consumatorilor pentru sustenabilitate a crescut, companiile sunt nevoite sa ia masuri pentru a-i convinge de sinceritatea interesului lor pentru mediu. Organizatii precum TerraChoice Group, GreenPeace, Greenwashing Index sau CorpWatch au inceput sa atraga atentia asupra companiilor care nu respecta mediul inconjurator sau care mint in privinta demersurilor de a transforma business-ul lor intr-unul sustenabil. Astfel, companiile trebuie sa comunice onest demersurile lor de protejare a mediului si sa depuna eforturi sincere in aceasta directie.

Acestea sunt doar cateva din trendurile care vor marca anul 2013 la nivel international. In cadrul Marketing Research Conference 2013 vom aflam ce trenduri de shopper se vor manifesta la nivel local, dar si cum putem identifica audientele valoroase.

Partener de know-how al Marketing Research Conference 2013 este Starcom MediaVest Group.

Evenimentul este sustinut de Agrafa, 360 Revolution, Trade Media si Casa de Traduceri, iar creative food provider este frufru. Partenerii media ai evenimentului sunt: IQads, Realitatea.net, 24-FUN, Cariere, The Institute, HotNews, Magazinul Progresiv, Zumzi, Piata, Ziare.com, Business24, Money Magazine, Money.ro, Money TV, Doing Business, IAA, UAPR si Radio Guerrilla.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Starcom MediaVest

Agentia Starcom MediaVest Group este parte din cea mai mare retea de media din lume, SMG Worldwide, si din grupul de comunicare Leo Burnett. Infiintata in 2000, Starcom este prima agentie de media din Romania... vezi detalii »

Casa de Traduceri

Toti stim ca cel mai bine ne simtim acasa. Noi credem ca, exact ca oamenii, cuvintele au locurile lor, locuri in care se potrivesc cel mai bine si in care se simt ca acasa. Intelegem ca mutarile nu sunt niciodata... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Branded


Related