Cristina Manda (Coca-Cola Hellenic): marketing in timpul zilei, flori si evenimente Dupa 6

Cristina Manda (Coca-Cola Hellenic): marketing in timpul zilei, flori si evenimente Dupa 6

Nu folosesc vreun cliseu cand spun ca "a aparut ca o floare" la interviul programat. Cristina Manda (Modern Trade Coordinator, Coca-Cola Hellenic) a venit la intalnire vesela, imbracata in culori-bujor, cu un buchet pe care tocmai ce il pregatise pentru ziua unei prietene.

Lucreaza in marketing de sase ani, iar de doi se indeletniceste cu decoratiuni florale. Nu ar putea sa aleaga intre cele doua: si marketingul si florile ii plac la fel de mult, iar cand simte ca una dintre ele incepe sa ii ocupe prea mult timp isi gaseste energie in cealalta. Daca in orele de birou coordoneaza lucrul cu agentiile, pregatirea de campanii si oferte pentru hipermarketuri si supermarketuri, Dupa 6 Cristina e owner la Daphne – flowers and events.

Pasiune pentru flori
Cristina a inceput sa se joace cu florile acum doi ani, cand era foarte ocupata la serviciu si simtea nevoia unui hobby care sa o relaxeze si in care sa isi investeasca putinul timp liber. Asa ca a inceput sa mearga la workshop-uri de aranjamente florale. Incet,incet, s-a imprietenit cu oamenii care aveau firme in domeniu: petrecea timp cu ei, ii ajuta la evenimente, in timp ce se relaxa invatand lucruri noi.

Vara trecuta, una dintre prietenele ei din copilarie s-a casatorit, iar Cristina i-a promis sa o ajute cu decoratiunile florale. Si-a dat seama ca are multe idei legate de organizarea unei nunti si, incurajata de prieteni, a decis sa duca hobby-ul mai departe. A lansat pagina de Facebook Daphne – flowers & events, unde a inceput sa promoveze aranjamentele pe care le facea: pentru cadouri, decoratiuni de Craciun, aranjamente de nunta, evenimente corporate sau botezuri.

Identitatea Daphne – flowers & events si promovarea proiectului
Cristina vede in Daphne un proiect de suflet si nu un business. A stiut de la inceput ca proiectul trebuie sa se numeasca "Daphne". Este numele pe care Cristina il folosea in semnatura mail-ului la primul job pe care l-a avut, intr-un call-center francez. De identitatea vizuala s-a ocupat un prieten de-ai Cristinei, Alexandru Contantinescu (Owner, Nesco Group).

Pentru promovarea proiectului Daphne, trade marketerul Coca-Cola Hellenic foloseste in mod special Facebook, unde anunta evenimente la care participa, arata aranjamentele pe care le pregateste si raspunde celor aproape 1.200 de fani pe care i-a adunat incepand cu octombrie 2012. A folosit si Facebook Ads, in luna ianuarie a acestui an.

Daphne, intre flori si wedding planning
Pentru ca pune multa energie in decorarea evenimentelor, pentru Cristina este important sa poata alege cu cine lucreaza Dupa6. Spune ca este o investitie de ambele parti care trebuie sa fie placuta atat pentru clienti, cat si pentru ea.  De anul trecut si pana acum, a participat la aproape zece evenimente: botezuri, targuri de Craciun si aranjamente, evenimente corporate si mai ales nunti.

In functie de ceea ce isi doresc mirii, Cristina poate sa se ocupe de aranjamentele florale sau poate sa preia din munca unui wedding planner. Si pentru ca isi petrece mult timp alaturi de miri, conectandu-se la povestea lor, Cristinei i se intampla sa se imprieteneasca adeseori cu miresele pe care ajunge sa le cunoasca.

Aplica in pregatirea evenimentelor principii invatate in marketing. Fiecare cuplu este definit prin anumite caracteristici, pe care ea incearca sa le evidentieze prin propunerea unor concepte de nunta. Ca in marketing, conceptul este declinat: el este vizibil apoi in arajamentele florale, lumini, decoratiuni, marturii sau in anumite momente din timpul nuntii.

"In primul rand, ma ocup de partea cu linistitul miresei", glumeste Cristina. Fondatoarea Daphne incearca sa destinda atmosfera din timpul planificarii unei nunti, care poate fi de multe ori incarcata de stres. Cateodata, le spune mireselor ca nunta este o petrecere frumoasa, dar la sfarsit conteaza ca te-ai casatorit cu cine trebuie.

Pentru aranjamentele Daphne, Cristina foloseste in general flori din Olanda, care sunt transportate in aproape doua zile. Pretul unui buchet este influentat nu numai de tipul si numarul de flori, ci si de sezon. De exemplu, bujorii vor fi mai scumpi iarna si lacramioarele vor fi mai scumpe toamna, iar un aranjament pentru o masa de nunta poate sa varieze intre 80 RON si 250 RON.

Inainte si Dupa 6
Opt ore de somn, trezit dimineata, planificare buna a lucrurilor pe care le are de facut intr-o zi. Sunt cele trei reguli care o ajuta pe Cristina sa impace jobul, implicarea in evenimente si ceea ce tine de viata personala. Dar sunt si perioade mai grele, in care lucrurile se aglomereaza la birou, dar si cu Daphne.

"Desi o nunta este planificata de cateva luni si lucrurile sunt clarificate, perioada de implementare, care incepe cu o saptamana inainte de eveniment, este foarte agitata. Inevitabil, ai de cumparat multe lucruri. Atunci stiu sigur ca ma trezesc la sase dimineata si nu ajung acasa mai devreme de unsprezece noaptea. Iar cu doua zile inainte de nunta e foarte posibil sa am si nopti albe, pentru ca totul trebuie sa fie proaspat pentru eveniment", povesteste Cristina.

Satisfactii, dar si obstacole
"Cred ca una dintre cele mai mari multumiri se intampla cand mireasa alaturi de care ai lucrat sase sau chiar opt luni iti spune ca buchetul ei este cel mai frumos buchet de mireasa. Acum o saptamana am avut o nunta, iar faptul ca eu am fost printre primele persoane pe care mireasa le-a luat in brate cand a ajuns la restaurant mi-a dat energie pentru tot restul serii, desi eu munceam de 12 ore. A fost o multumire enorma cand am simtit-o atat de fericita. Am avut sentimentul ca am facut ce trebuia", spune Cristina.

Cat priveste dificultatile care pot aparea in organizarea unui eveniment, in cei sase ani de marketing, Cristina a invatat ca oricat de bine ai pregati lucrurile, exista intotdeauna factorul surpriza: fie intarzie un element decorativ, fie nu mai ajunge sau nu se potriveste cu ceea ce si-a imaginat. In cazuri de acest gen, ajuta mult flexibilitatea si imaginatia.

Planuri de viitor pentru Daphne
Vara se anunta interesanta pentru Daphne, iunie a fost deja plin si sunt in continuare stabilite cateva nunti pentru care au fost alese conceptele. Pentru viitor, Cristina isi doreste sa duca mai departe proiectul, poate pentru tot restul vietii, si mai doreste ca la un moment dat sa mearga la o scoala de floristi, in Londra sau la Paris.

"Momentan, nu pot sa-mi dau seama de o dimensiune a lui Daphne, nu stiu daca m-as vedea ducand un business de genul asta pentru ca este o piata foarte aglomerata, in care sunt floristi extraordinar de buni. Ce-mi doresc de la Daphne este sa poate bucura in continuare mirese si sa le ia o parte din grijile de organizare", spune Cristina.


Sursa fotografii: pagina de Facebook Daphne - flowers & events

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related