Alis Gheorghita (MOJA.ro): In momentul de fata hobby-ul meu e tot MOJA.ro

Alis Gheorghita (MOJA.ro): In momentul de fata hobby-ul meu e tot MOJA.ro

Daca am fi cunoscut-o in urma cu 15 ani pe Alis, ne-ar fi surprins cu modul in care manuieste racheta de tenis, iar in urma cu 6 ani, cu entuziasmul cu care lucra in agentie. Acum mai putin de 2 ani si-a deschis propriul business de fashion, dar prefera sa considere ca este in industria retailului, chiar daca se bazeaza pe produse vestimentare. “Unic” pare sa fie cuvantul in jurul caruia se invarte, aceasta fiind si traducerea din Swahili a cuvantului “MOJA”, brandul pe care l-a lansat.

Magazinul online MOJA.ro a urmarit inca de la lansare sa comercializeze articole vestimentare ale designerilor romani, colaborand in acest timp cu nume precum Lana sau Doina Ciobanu. In plus, brandul a lansat in urma cu o luna si colectia MOJA.ro by Antonia dedicata tinerilor.

Despre cum ii place lui Alis sa alerge numai dupa mingile grele, dar de reusita carora este sigura, despre meciurile lungi la birou si timpul care ii ramane si despre exercitiile de relaxare pe care le face ne-a povestit Alis Gheorghita (Owner, MOJA.ro) pentru rubrica Dupa 6.

Cand o sa fiu mare, vreau sa fiu tenismen

In copilarie credea ca menirea ei e sa fie ternismena, asa ca la 11 ani a parasit casa din Targu Jiu si s-a mutat la Brasov, unde era ceva mai buna scoala de ternis feminin din tara. A locuit la unchii ei mai multi ani, timp in care a avut parte de antrenamente titanice, care au invatat-o ce inseamna disciplina si care i-au dezvoltat capacitatea de a analiza psihologia adversarului pentru a castiga, ambele utile in ceea ce avea sa faca mai tarziu. Mai multe accidentari au facut-o insa sa renunte la tenis si sa se intoarca la Targu Jiu.

Polivalente: De la tenis la actorie, relatii publice, radio si publicitate

Si-a indreptat apoi gandurile catre actorie si pentru asta ar fi vrut chiar sa plece din tara, dar drumurile saptamanale pe care ar fi trebuit sa le faca de la Targu Jiu spre Bucuresti pentru pregatire au facut-o sa opteze pentru o facultate de Relatii Publice si Comunicare. A inceput lucrand in radio, la Radio Targu Jiu si la radioul Politehnicii din Bucuresti. La 19 ani ajunge insa in publicitate.

Prima agentie in care a lucrat a fost Take One, o agentie mica care insa i-a permis sa lucreze pe contul Danone si sa fie responsabila de toata partea de BTL a brandului. S-a mutat apoi la SmartPoint, unde s-a lovit de branduri si proiecte strans legate de tehnologie. A trebuit sa invete multe lucruri noi, dar, asa cum chiar ea spune, a fost mereu sprijinita de colegi. Isi aminteste cu drag de un eveniment de lansare a celui mai subtire laptop la momentul respectiv, Vaio, eveniment ce a avut loc la Teatrul de Opereta si care s-a axat pe asocierea dintre principala caracteristica a produsului si katana unui samurai.

„Mi-a placut foarte mult sa lucrez in agentie, au fost proiecte interesante pe care le-am facut si de care sunt mandra, branduri frumoase si oameni creativi cu care am lucrat”, spune Alis. „M-a ajutat sa ma dezvolt faptul ca la varsta aceea am primit increderea colegilor sa lucrez pe conturi precum Danone sau Sony”.

Sa fie al meu

Si-a dorit mereu acel ceva al ei, asa ca s-a indreptat care antreprenoriat. Nu-i place sa spuna ca are o afacere de fashion, ci mai degraba un business de retail, cu toate ca produsele comercializate sunt de moda. „La un moment dat mi-am dorit sa incep ceva al meu, acesta fiind si motivul pentru care am plecat din agentie. Simteam nevoia de mai multa flexibilitate, sa incerc lucruri noi si sa ma dezvolt si intr-o alta directie”.

Se declara o persoana pragmatica, o persoana care poate sa vada atat aspectele pozitive, cat si pe cele negative, asa ca atunci cand a ales aceasta cale s-a asigurat ca o poate duce la capat. “Am crezut in proiectul asta si cred in continuare in el. Stiam ca o sa fie un drum greu pentru ca piata nu e inca pregatita pentru nisa de design de produse cu un pret putin mai ridicat, dar ne dezvoltam incet si sigur”.

Crede ca toate experientele pe care le-a avut au ajutat-o in ceea ce face acum. Sportul i-a oferit disciplina si cunostinte de psihologie, ambele utile atat in munca din agentie cat si in ceea ce face acum, iar agentia i-a oferit cunostinte de business si promovare, lucruri la fel de utile pentru dezvoltarea brandului MOJA.ro.

Din postura de cumparator

Are propriul atelier de moda, dar e o cumparatoare la fel ca oricare alta. „Nu sunt un cumparator impulsiv. Nu am fost niciodata. La mine in garderoba sunt foarte putine piese pe care le-am cumparat pentru ca mi-au placut in magazin”, spune Alis. „Cumpar in general produse care-mi vin bine, despre care stiu ca am unde sa le port, pe care le pot combina si accesoriza. Acum am multe piese MOJA.ro, dar cumpar si online sau de la principalele magazine – H&M, Zara, ca toata lumea”.

Dupa o vizita la un depozit de piele a hotarat ca in viitoarele colectii MOJA.ro sa includa si piese care contin piele.

Antrenamente de relaxare

Alis este o persoana activa si foarte concentrata pe ceea ce face, asa ca in momentul de fata hobby-ul ei este tot MOJA.ro. „Inca sunt foarte conectata cu el, dar vreau sa ajungem acolo unde ne-am propus si sa ne relaxam. De obicei ma deconectez in vacante, de unde raspund la e-mail-uri o singura data pe zi”.

Vacante are o data sau de cel mult doua ori pe an, cate 5-7 zile, si ii place sa viziteze locuri noi si sa mearga prin magazine. Ideea business-ului a pornit chiar intr-o vacanta in Dubai, cand si-a notat toate brandurile de fashion care o interesau. Nu s-a concretizat in directia gandita atunci, dar s-a oprit la moda. „In general, in vacanta am tot felul de idei si planuri, pentru ca sunt mai relaxata si ma pot gandi mai mult la lucrurile astea. Daca s-ar putea doar sa propun ideile si sa se ocupe altcineva de partea de implementare ar fi cel mai bine. Momentan nu se poate, dar o sa vina si acest moment in cativa ani”.

Dintre brandurile romanesti admira Musette, iar la nivel international ii plac Dior si Louis Vuitton, dar si comunicarea Coca-Cola si IKEA. „IKEA mi se pare un brand fantastic, cu o filosofie de business foarte buna in spate, realizata de un om simplu care a ramas simplu si acum”.

Simte ca orice carte pe care o citeste se intoarce la un moment dat in viata ei, ajutand-o intr-o anumita situatie. Maestrul si Margareta este cartea de care se bucura cel mai mult si isi aminteste mereu cu placere de filmul A beautiful mind.

Se ghideaza dupa un citat din Goethe care spune „O parte sunt dintr-acea putere ce numai raul il voieste insa mereu creeaza numai bine”. „E foarte subtil, dar cred ca se aplica la cei mai multi dintre noi. Toti avem o parte buna si una mai putin buna si ideea este sa o facem pe cea buna sa iasa la suprafata. Si in iubire cred acelasi lucru: ca iubesti un om atunci cand el poate sa scoata ce ai tu mai bun si invers”.

Chiar daca la 10 ani se vedea tenisman, crede despre ea ca este ambitioasa si consecventa, avand in vedere ca a reusit sa obtina tot ce si-a propus. „Cu teatrul inca nu am reusit sa ma intersectez, dar cine stie?”.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related