MyKey, lansat in 2013: Cum reuseste un brand nou sa primeasca in grija cheile romanilor

MyKey, lansat in 2013: Cum reuseste un brand nou sa primeasca in grija cheile romanilor

Intr-un an, Andrei Dumitrescu si Irina Caraivan (Fondatorii MyKey) au ramas fara chei de trei ori. Este vorba despre cheile unui apartament pe care il inchiriau, dar in calitate de proprietari tot au avut batai de cap pentru a deschide usa apartamentului. Cumva, e usor sa ne dam seama unde au gasit inspiratia pentru lansarea MyKey.

Vorbim astazi la rubrica BrandLife despre un brand tanar, intrat pe piata la inceputul acestui an: MyKey, o afacere de depozitare a cheilor de rezerva si livrarea acestora, in situatia in care clientul isi pierde cheile de la casa, masina, birou sau chiar seif.

Un astfel de serviciu este obisnuit in alte tari din Europa, iar in Anglia este adesea folosit ca serviciu adiacent asigurarilor de locuinta. Este ceea ce isi doresc si fondatorii MyKey - brandul lor sa fie perceput ca unul cat se poate de normal, in prezent fiind neconventional pentru romani.

MyKey este ideea membrilor agentiei Code Machiner, specializata in web design, programare si dezvoltare de aplicatii, a carei echipa este formata din Andrei Dumitrescu (Fondator si Programator), Irina Caraivan (Web Designer, responsabil de imaginea proiectelui MyKey), Irina Henegar (Project Manager), Alin Barbulescu (Producator), Andrei Popescu (Designer Print).

De la idee la proiect
Pe langa ideile pe care le propun clientilor, membrii echipei Code Machiner au tot soiul de proiecte personale, pe care au inceput sa le puna in practica. Unul dintre ele este MyKey, brand lansat dupa sase luni in care ideea a tot crescut.

Irina Caraivan si Andrei Dumitrescu spun ca au preferat sa investeasca mare parte din bani in securizarea sistemului de depozitare a cheilor decat in promovarea brandului, ceea ce inseamna peste 50.000 EUR investiti in sistemul de protectie a bunurilor.

Fondatorii MyKey nu s-au putut baza pe un suport legislativ existent, fiind vorba de lansarea unui nou serviciu pentru piata din Romania. Realizarea contractelor a fost una dintre provocarile intampinate: pentru a evita crearea oricarei legaturi intre adresa clientului si cheia de rezerva lasata in grija MyKey, contractele nu trebuie sa includa nicio adresa. Acest lucru este unul neobisnuit pentru un contract, motiv pentru care rezolvarea problemei a durat aproape trei luni. Mai mult, pentru lansarea afacerii a fost bifata de multe ori optiunea "Altele", pentru ca serviciul nu este unul obisnuit pentru piata noastra.

Cum functioneaza?
In sediul Code Machiner, aflat intr-o zona centrala a Bucurestiului, exista o camera securizata, in care o persoana din agentie intra o singura data pe zi pentru a se asigura ca totul este in regula. Camera este filmata non-stop, iar cheile clientilor sunt pastrate aici.

Dupa semnarea contractului, fiecare client MyKey primeste un cod unic, generat pe loc, si un plic in care ii sunt pastrate cheile. Plicul este sigilat, urmand sa fie desfacut doar in momentul in care clientul primeste cheile inapoi. Cat despre sigilii, acestea poarta un cod de autenticitate si se rup automat in momentul in care plicul este desfacut.

Pentru a intra in posesia cheilor, clientul trebuie sa raspunda unui set de intrebari de identificare, iar livrarea se face intr-un loc public. MyKey nu detine nicio informatie legata de adresele clientilor.

Pastrarea dublurilor se plateste anual si costa 150 RON pentru un set de chei sau 250 RON pentru doua seturi de chei, de exemplu cele de la casa si masina.

Clientii MyKey
In mare parte, abonatii MyKey sunt barbati. In general, vorbim de persoane tinere si persoane care detin multe chei (de la cele doua case, de la birou, de la garaj) si doresc sa aiba sub control acest aspect al sigurantei cheilor. Sunt, de asemenea, oameni obisnuiti cu serviciile de asigurare de casa sau de viata. "Pana la urma, MyKey este tot un serviciu de asigurare. Iti asiguri intrarea in casa", explica Andrei Dumitrescu.

Raspunsuri si provocari din partea publicului
La o iesire in oras de la inceputul anului, prietenii au inceput sa le povesteasca Irinei si lui Andrei despre ideea unor tineri de a depozita si livra apoi chei de rezerva celor care isi pierd cheile. Da, era vorba chiar de ei, de fondatorii MyKey. Ei spun ca ideea a prins, oamenii sunt incantati de ea si ii intreaba adesea cum de s-au gandit la asta.

Chiar daca ideea place publicului, numarul abonatilor nu este tocmai cel la care echipa MyKey se gandea atunci cand a inceput proiectul. In prezent, exista 50 de abonati. Ar fi doua cauze pentru care, pentru moment, romanii nu lasa copiile cheilor in grija echipei MyKey.

In primul rand, contractarea unui astfel de serviciu nu este vazuta ca o prioritate. Nimeni nu se asteapta sa ramana fara chei, iar necesitatea unui serviciu de tip MyKey apare abia in momentul in care oamenii isi pierd cheile.

Exista si o problema de incredere. Fiind vorba de un serviciu nou pe piata din Romania, publicul nu accepta atat de usor sa dea copiile cheilor unei firme. De aceea, MyKey isi propune sa comunice ca exista un sistem de securitate bine pus la punct, astfel incat persoana care doreste sa isi revendice cheia trebuie sa raspunda unui numar mare de intrebari de identificare inainte de a intra in posesia bunului.

Comunicarea cu publicul
MyKey a ales un ton prietenos in comunicare. Pentru ca serviciul sa fie inteles cat mai usor, accentul este pus pe partea grafica, iar diagramele si textele incorporeaza mesaje haioase. Chiar daca este vorba de un serviciu serios – depozitarea si livrarea cheilor de rezerva – echipa MyKey a ales o atitudine mai relaxata, in locul tonului serios, tinand cont de publicul tinta, care este format din persoane deschise si mai ales din tineri.

Promovarea a fost facuta mai ales in online. Si in ce priveste site-ul, utilizatorii care intra decid sa ramana pe site, raman aici 10 – 15 minute. Citesc fiecare sectiune si se arata interesati de partea dedicata sigurantei procesului de depozitare a cheii.

Desi nu se asteptau ca intr-o sambata dimineata jurnalistii sa fie prezenti la conferinta organizata in sediul Code Machiner, presa a primit cu interes vestea lansarii MyKey. Irina si Andrei isi amintesc cum sediul s-a umplut de jurnalisti, curiosi sa afle daca serviciul este de incredere.

Word-of-mouth-ul a functionat foarte bine pentru MyKey, oamenii fiind surprinsi de existenta unei astfel de afaceri.

Planuri de viitor
"Ne-ar placea sa devina ceva natural ca romanii sa isi depoziteze cheile la MyKey, asa cum isi fac asigurare la masina sau unii dintre ei isi lasa bijuteriile la banca. E un serviciu cat se poate de normal si ne-ar placea ca oamenii sa il vada asa", spune Irina Caraivan. Si pentru asta, fondatorii MyKey cred ca este nevoie de o comunicare la nivel amplu, pe diverse canalae de comunicare – nu doar axata pe online, asa cum s-a intamplat pana acum. Este vorba de un serviciu nou, iar romanii trebuie sa fie obisnuiti cu el, sa il vada aproape de ei.

Desi sustine in continuare atitudinea joviala in comunicare, echipa MyKey considera ca o asocierea cu o companie de asigurari sau cu o banca, cu un ton mai "serios", ar putea ajuta evolutia serviciului.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related