Remus Visan (Paravion Tour): Aproximativ 70% dintre clientii nostri sunt din Bucuresti

Remus Visan (Paravion Tour): Aproximativ 70% dintre clientii nostri sunt din Bucuresti

Desemnat anul acesta in cadrul Galei de Excelenta Hotel Tourism & Leisure Investment “cel mai tanar lider din turism”, Remus Visan (Managing Director, Paravion Tour) s-a dedicat in ultimii 8 ani segmentului de turism online, odata cu lansarea Paravion.ro. Despre cum performeaza brandul in 2013, cum s-a modificat atitudinea consumatorilor vizavi de rezervarile online, care sunt cele mai accesate destinatii si despre strategia de promovare care vizeaza cresterea intregii piete ne-a povestit Remus pentru rubrica BrandLife.

Momente importante

“Paravion.ro a fost lansat in anul 2005, fiind primul site de rezervari de bilete 100% online din Romania”, spune Remus. “Inca din acel an Paravion.ro oferea servicii precum rezervari de bilete de avion online, inchirieri de masini si hotel, dar comunica si promotii la bilete de avion, noutati, stiri si informatii utile privind companiile aeriene, ambasade si aeroporturi”.

Cinci ani mai tarziu, Paravion.ro se alatura grupului Happy Tour, devenind astfel business-ul online al grupului. In 2012, brandul se extinde si pe piete externe prin Paravion.bg, Paravion.com.cy, Paravion.com.tr, Paravion.es, Paravion.it, Paravion.hu si Paravion.uk.com.

Anul acesta a insemnat pentru Paravion.ro lansarea unui serviciu de notificare asupra zborurilor prin SMS, serviciu care ofera informatii personalizate si in timp real celor care s-au abonat la el odata cu rezervarea online a calatoriei. Aceasta noua optiune este folosita in medie de 10% dintre clientii Paravion.ro.

Tot anul acesta, brandul a castigat mai multe premii in cadrul Galei eTravel Awards si Start Mobile Competition pentru aplicatia de smartphone, sistemul online de rezervari, gestionarea paginii de Facebook si pentru programul Licitatii Paravion.ro.

2005 vs. 2013

Despre piata pe care a intrat in 2005, Remus spune ca nici nu exista pentru ca nu erau agentii cu solutii 100% online, la fel cum nu exista cerere pentru ca gradul de incredere in plata cu cardul era foarte mic: “Imi amintesc ca foarte multi agenti de turism spuneau ca oamenii nu vor cumpara niciodata bilete de avion online. Suntem in 2013 si timpul a demonstrat altceva, din fericire”.

In momentul de fata Remus vorbeste despre o piata dinamica, cu multi jucatori noi. Totusi, pentru ca piata nu a ajuns la maturitate, se loveste inca de neincrederea consumtorilor in online. Tocmai de aceea, investitiile realizate in comunicare nu urmaresc doar cresterea notorietatii brandului, ci cresterea credibilitatii pietei de turism online in general.

Consumatori

Despre consumator spune ca este pretentios si ca nu accepta sa fie inselat cu oferte care nu mai sunt valabile. “Am ramas singurii care afiseaza tariful cu toate taxele incluse. In mod cert citybreak-urile sunt produsele preferate, insa am avut o mare surpriza sa vedem ca dupa ce in primavara am lansat ofertele pentru litoralul romanesc, acestea s-au bucurat de un succes important”, precizeaza Remus.

Daca ne referim la orasele din care provin consumatorii Paravion.ro, aflam ca aproximativ 70% dintre clientii brandului sunt din Bucuresti. In ceea ce priveste cele mai cautate destinatii turistice, in topul lor se afla Viena, Paris, Munchen, Londra, Istanbul, Amsterdam, Berlin, Frankfurt, Lisabona, Roma. „Ordinea lor este mai putin importanta, insa, tinand cont de faptul ca acestea reprezinta destinatii de citybreak, sezonalitatea lor este aceeasi, primavara si toamna”.

Promovare

Strategia de promovare Paravion.ro include Google AdWords, campanii online, PR, outdoor, newslettere, social media (blog, Facebook, Google+, Instagram, Pinterest si Twitter) si SMS. “Acoperim, in mare, cam toate canalele clasice si incercam sa iesim din tipare dezvoltand proiecte speciale. Daca vorbim de eficienta canalelor, suntem convinsi ca fiecare are un rol extrem de important si specific in comunicarea noastra”, precizeaza Remus.

Pentru fidelizarea consumatorilor, Paravion.ro recompenseaza achizitiile de produse turistice cu vouchere discount, iar pentru toti vizitatorii site-ului a introdus in ianuarie 2011 programul Licitatii Paravion.ro. Pe 8 august, acesta a implinit 137 licitatii, cumuland in acelasi timp 169.000 de ofertari. Pana in acest moment, pe Paravion.ro s-au licitat produse turistice de tip charter, sejururi, citybreak-uri, concerte, circuite, piete de Craciun, programe speciale pentru Revelion, Paste si Sfantul Valentin. Cel mai scump produs licitat a fost un circuit turistic de 9 zile in Elvetia. Acesta a strans 2.250 de licitari si s-a adjudecat cu 3.998 lei, adica 32% din pretul de lista, de 12.282 lei. “Speram sa dezvoltam conceptul licitatiilor astfel incat, la un moment dat, sa putem vorbi de ‘loturi de produse turistice’ vandute prin licitatii online”.

Pe o piata cu o evolutie pozitiva, si Paravion.ro se bucura de rezultate care cresc de la an la an si datorita investitiilor in tehnologie si apoi in comunicare, responsabile si pentru faptul ca 50% dintre rezervarile online sunt realizate de clienti noi.

In ceea ce priveste planurile companiei pentru finalul anului, Remus precizeaza: “In mod cert asteptarile noastre nu pot fi decat pozitive atunci cand ne referim la evolutia numarului de rezervari pana la sfarsitul anului. In rest, asteptati-va la multe surprize din partea noastra si in scurt timp, sa va anuntam prezenta Paravion pe una dintre cele mai competitive piete online din Europa”.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Companii

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related