Drumul de la armata la marketing, pavat cu pasiune si organizare temeinica

Drumul de la armata la marketing, pavat cu pasiune si organizare temeinica

Intr-un context in care programul de la birou depaseste cu mult cele 8 ore stabilite in program,  dezorganizarea si prioritizarea gresita sunt doar cateva dintre lucrurile care ne dau viata personala peste cap. Carmen Albisteanu (Marketing Specialist, Pintilie Broker de Asigurare) se opune intru totul acestui trend, fiind una dintre promotoarele eficientei la locul de munca. Organizarea si pasiunea pentru ceea ce face sunt doua dintre caracteristicile care o descriu cel mai bine.

In liceu voia sa faca cariera in armata, insa mai tarziu a realizat ca oricat de mult a ajutat-o aceasta experienta, nu este drumul pe care vrea sa mearga mai departe. In primul an de facultate si-a inceput activitatea in presa, a continuat intr-o agentie de publicitate, iar acum lucreaza la client, unde creeaza strategii si implementeaza campanii in online si offline pentru produse de asigurari. Din postura de Young Marketer, Carmen ne-a povestit despre momentele care au condus la schimbari in cariera, provocarile intalnite si sursele de inspiratie, dar si despre bucuria de a face ceea ce ii place.

Inceputul in marcomm
In adolescenta, Carmen era convinsa ca isi doreste o cariera in armata. "La 14 ani  am anuntat toata familia ca eu plec la Breaza, la Liceul Militar", ne spune ea. Aici a invatat ce inseamna sa fii organizat si sa functionezi ca un ceas elvetian. Totul se intampla dupa un anumit program. Ziua incepea la 06:00 odata cu desteptarea plantonului, iar la 06:10 se facea inviorarea. Studiul obligatoriu incepea la ora 17:30, iar timp de 3 ore elevii invatau individual, isi faceau temele sau aveau consultatii cu profesorii care ofereau meditatii gratuite. Inclusiv baia de seara se desfasura conform unui program. "Concluzia e ca armata este un univers paralel in care trebuie mai intai sa uiti tot ce-ai invatat si sa fii suficient de deschis ca sa o iei de la capat. E o viata frumoasa, iar cand necazul se imparte in mod egal la toti, nici nu-l simti. Te educa sa supravietuiesti pe cont propriu, intr-un mediu in care inveti sa faci distinctia dintre prieten si camarad, dar sa iti petreci fiecare zi si cu unul, si cu celalalt", povesteste Carmen pe blogul ei.

Desi a fost o experienta care a ajutat-o foarte mult, a realizat ca nu asta vrea sa faca mai departe. Astfel, a dat admiterea la Jurnalism, in cadrul Universitatii Bucuresti, obtinand un job in presa chiar inainte de a incheia primul semestru. A lucrat la Green Report, de unde a plecat cu amintiri frumoase: "imi amintesc ca, pe vremea cand lucram acolo, colegii de redactie mi-au fost actori intr-un spot pe care l-am facut pentru o competitie IQads. Iar masina sefei era platoul de filmare. Era clar pentru toti ca nu aveam sa mai fim colegi de redactie prea mult timp".

Dupa trei ani, cu trecere prin mediul ONG, a schimbat tabara si si-a inceput activitatea intr-o agentie de publicitate. "Toate schimbarile au fost legate de momente in care am simtit ca pot sa fac mai mult", spune Carmen, astfel ca doi ani mai tarziu a inceput colaborarea cu Pintilie Broker de Asigurare din postura de specialist in marketing. "Totul a inceput in septembrie, anul trecut. Nu am carnet (inca!), deci eram paralela cu RCA-urile si tot ce stiam despre RCA ieftin era campania cu stickere de prin oras – “caaaauta pe Google <rca ieftin>”. Insa am aflat ce planuri au pentru rca-ieftin.ro si asiguratorii.ro si de la curiozitate am ajuns imediat la ’vreau si eu!’."

Provocari
Un hop de care Carmen isi aminteste este din prima saptamana de lucru la Pintilie Broker de Asigurare: "Am stat cu un Excel in fata vreo doua ore, fara sa-mi dau seama cum sa fac ce trebuie sa fac. Efectiv am stat si am admirat liniile, coloanele si graficele colorate. Mi se parea imposibil si eram sigura ca n-o s-o scot la capat. Dar cu o mica schimbare de atitudine si inca putin timp de prins urechile in Analytics, am reusit sa le pun cap la cap in cateva minute. Cam asa se invata totul in viata, nu?".

Carmen spune ca cea mai mare provocare a ei este sa fie sincera in fiecare zi cu propria persoana atunci cand se intreaba daca ii place ceea ce face – "asa am avut curaj sa plec de unde eram de fiecare data cand raspunsul a fost nu".

De la agentie la client
Experienta din cadrul joburilor anterioare a ajutat-o pe Carmen sa vada toata ecuatia, nu doar necunoscuta. Daca inainte privea lucrurile doar din perspectiva analistului sau a negociatorului, acum are o viziune mult mai ampla asupra domeniului, aplicand la jobul actual ceea ce a invatat inainte."Cred ca in marcomm e nevoie sa fii bun la marketing, creativitate si psihologie. Iar apoi trebuie sa jonglezi cu ele in noi si noi feluri", este de parere Carmen.

Cea mai intalnita situatie in relatia agentie-client este legata de faptul ca agentiile se plang des de clientii care nu inteleg cum se intampla lucrurile de partea cealalta a baricadei - "am avut situatii, in agentie, cand mi-am dorit mai mult succesul unui proiect decat si l-a dorit clientul. Este extrem de utila experienta in agentie, nu numai pentru ca stii ce castraveti sa cumperi daca ai fost gradinar. Dar reusesti sa gasesti mixul ala de gandire creativa si analitica din care sa iasa si rezultate". Cel mai important este ca ideile, oricat de extraordinare sunt ele, sa raspunda obiectivelor clientului si sa se alinieze la indeplinirea scopului activitatii respective de promovare. "Nu mai zic de rezultate, pentru ca pe unele n-ai cum sa le masori nici daca le intorci pe toate fetele. Sa zicem ca experienta anterioara m-a invatat pe ce sa nu cheltuiesc bugetul si m-a ‘imbogatit’ cu oameni dintr-o multime de domenii."

Responsabilitati
Carmen se ocupa de conceperea si implementarea strategiilor, campanii de vanzari, de fidelizare, remarketing, BTL, marketing afiliat, media buying. Insa, pentru ea altele sunt cele mai importante responsabilitati: "Sa-mi fac treaba cu drag. Apoi, sa am grija sa ma perfectionez. Daca astea sunt bifate, restul conteaza mai putin".

Carmen ne spune ca in domeniul asigurarilor online, cea mai mare provocare este convinsul clientilor ca aceasta e calea cea mai usoara - “lumea inca prefera sa mearga pana la agentie, sa stea la coada si sa isi incheie asigurarea, in loc sa completeze un formular online si sa afle cel mai bun pret in trei minute. Ne straduim sa crestem piata de asigurari online si sa facem totul mai simplu si mai rapid, atat pentru clienti, cat si pentru noi”.

Cand am intrebat-o care a fost cel mai frumos moment din cariera ei, Carmen ne-a povestit cat de mult s-a bucurat sa afle ca serviciile rca-ieftin.ro au fost bine primite de clienti in timp ce realiza un material cu testimoniale: ”O doamna chiar tinea minte numele tuturor colegilor din call center care o ajutasera sa isi faca RCA, CASCO si asigurare de locuinta si m-a rugat sa le transmit salutari. Am trecut experienta asta pe lista cadourilor primite”.

Work-life balance
Eficienta este cuvantul de baza in vocabularul lui Carmen. Nu crede in orele tarzii petrecute la birou, pentru ca in acele momente eficienta este redusa si un astfel de comportament atrage dupa sine frustrari din cauza dezechilibrului pe plan personal. Pe parcursul carierei, Carmen a lucrat atat intr-un sistem ROWE (results only work environment), unde angajatii isi faceau singuri programul, dar a trecut si prin experienta unui job unde nu era ok daca nu stateai cel putin 2 ore peste program. “Mi se pare ca prea mult timp e irosit cu lucruri care nu ne fac bine. Sincer, nu mai tin minte cand am stat ultima data peste program, dar nici ultima data cand am ajuns cu o ora intarziere si am stat alte doua ore la cafele si pauze de masa.”

Cand vine vorba de pasiuni, Carmen reactioneaza foarte bine  la tot ceea ce inseamna “calatorie”. Ii place sa calatoreasca si despre locurile vizitate si experientele inedite traite scrie cu mult entuziasm pe blogul ei. A vizitat Italia, Spania, Germania, Olanda, iar una dintre cele mai interesante calatorii este, fara indoiala, cea din Filipine. Daca s-ar lasa de marketing si de comunicare, Carmen ar lua calea antreprenoriatului - “as face ceva legat de turism sau de viata sanatoasa. Sau de mediu. Sau cum sa traiesti sanatos cand calatoresti eco. Si sa fie si online”.

Dezvoltare personala si profesionala
Cea mai utila experienta de dezvoltare atat personala, cat si profesionala a fost participarea la seminarul lui Tony Robbins, de la Londra, Unleash the Power Within.

“Peste 15 zile implinesc un an de marketing. Si zau ca a fost cea mai interesanta si abrupta curba de invatare pe care am avut-o, comparabila doar cu cea din presa, cand am invatat sa scriu. Imi place sa experimentez.”

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related