Un studiu derulat de Starcom MediaVest arata ca barbatii de peste 14 ani din mediul urban consuma mai des o bere decat citesc o carte sau practica sport. Ceea ce nu e un rezultat surprinzator, avand in vedere faptul ca "iesitul la o bere" este ridicat la rang de ritual, folosit pentru a sarbatori un eveniment sau o reusita. In aceleasi timp, "iesitul la o bere" - pe care unii dintre noi l-am putea considera incalzire pentru o activitate mai dinamica - ar putea sa se extinda pentru barbati pe tot parcursul serii. Mai multe despre studiu, dar si despre nebanuitele atribute ale barbatilor romani, urmeaza sa povesteasca Rodica Mihalache (Head of Consumer & Business Insight, Starcom MediaVest Group) la Marketing for Men, conferinta SMARK KnowHow care va avea loc pe 12 si 13 septembrie. Dar pana atunci, Rodica a povestit mai jos cateva finding-urile relevate de studiu:
Auzim foarte frecvent expresia “la o bere cu baietii”, fara a fi specificat exact brandul sau tipul de bere consumat (ca si perspectiva, sunt ~1 milion de rezultate Google pentru aceasta expresie vs. 249 000 de rezultate pentru Timisoreana, brandul lider in aceasta categorie).
Consumul de bere este una dintre cele mai practicate activitati de relaxare de catre barbati (63% dintre barbati beau bere lunar, in timp ce doar 37% practica sport si 36% citesc o carte), fiind de asemenea si un pretext comun de socializare.
Astfel, o banala noapte de iesit in oras ofera insight-uri unice despre relatiile, simbolurile, ritualurile pe care aceasta le genereaza:
- discutiile in general sunt despre “nimic”, nu au o miza, doar alimenteaza timpul placut petrecut alaturi de prieteni;
- in acelasi timp, vestile importante adesea se sarbatoresc tot cu o bere (e.g. dau o bere ca voi fi tata, dau o bere ca am fost promovat), dar evenimentul sarbatorit ramane ca fundal, discutiile luand tot timpul o tenta relaxanta;
- o noapte memorabila in oras se bazeaza mai mult pe ceea ce s-a intamplat decat pe cea ce s-a vorbit, barbatii apreciind actiunea mai mult decat discutiile.
Firul epic al unei iesiri la o bere poate parcurge mai multe etape in functie de contextul de consum:
- faza initiala de planning este cvasi-inexistenta pentru tinerii care se organizeaza spontan si ajung direct in mijlocul petrecerii;
- faza de incalzire la un pahar de vorba poate acoperi intreaga seara, daca are loc in timpul saptamanii sau daca se desfasoara in fata blocului;
- after-party-ul este specific doar acelor seri foarte reusite, care adesea raman memorabile si genereaza povesti epice, relatate ulterior in mod repetat in cadrul altor iesiri “la o bere cu baietii”.
Rodica Mihalache este speaker in cadrul conferintei Marketing for Men, unde ne va oferi informatii detaliate despre despre rolul berii si al iesirilor la bere in viata barbatilor din Romania.
Marketing for Men 2013 este o conferinta ce face parte din seria de evenimente SMARK KnowHow. Discovery Channel va fi prezent in calitate de Men Specialist. Transportator oficial este Air France, iar creative food partner este frufru. Evenimentul este “leathered by” Unika si este sustinut de 360 Revolution, Trade Media, Casa de Traduceri si Agrafa.
Partenerii media ai evenimentului sunt: IQads, Realitatea.net, 24 FUN, Forbes, Cariere, The Institute, HotNews, Magazinul Progresiv, Zumzi, Piata, Ziare.com, Business24, Money Magazine, Money.ro, Money TV si Radio Guerrilla.