Cum comunici cu barbatii care se cred supereroi, cu cei retrasi sau cu cei prea ocupati

Cum comunici cu barbatii care se cred supereroi, cu cei retrasi sau cu cei prea ocupati

Se spune despre barbati ca sunt simpli si ca nu le place shopping-ul, asa ca partenerele sunt cel mai adesea responsabile de cumparaturi. Mai mult, ei isi aleg produsele in functie de o serie limitata de caracteristici si se implica doar in achizitia produselor cu caracter tehnic. In ce masura se adeveresc aceste sabloane aflati la Marketing for Men, un eveniment din seria SMARK KnowHow, care are loc pe 12 si 13 semptembrie.

Pana atunci, am urmarit trei campanii care targeteaza barbatii si care s-au dovedit a fi de succes, fiind premiate la concursuri internationale pentru shopper marketing, strategii de activare sau promotii.

Pleaca barbat, intoarce-te erou

AXE vorbeste cu barbatul din tine si te provoaca sa iti depasesti limitele transformandu-te intr-un erou. Si daca nu ai ocazia de a o salva pe fata visurilor tale din flacari, poti sa faci o excursie in spatiu. Pentru ca, nu-i asa, toate fetele iubesc eroii si toate fetele iubesc baietii care au fost in spatiu. Acesta este mesajul pe care AXE sau Lynx, cum este cunoscut in alte zone ale lumii, il transmite consumatorilor in cadru campaniei de promovare a noului deodorant Apollo. Campania este sustinuta de o competitie si beneficiaza si de o componenta promotionala pentru care AXE Apollo a primit Gold Lion la categoria Best Integrated Campaign led by Promotion and Activation din cadrul Cannes Lions 2013.

Competitia a fost endorsata de Buzz Aldrin, al doilea om care a calcat pe Luna, si le ofera consumatorilor sansa de a castiga o calatorie in spatiu prin intermediul AXE Apollo Space Academy (Academia Spatiala AXE Apollo). Participantii aveau sansa de a deveni unul din cei 23 de astronauti pe care AXE ii va trimite in spatiu la finalul anului, dar si sesiuni de antrenament la Centrul Spatial din Florida.


Sursa: Facebook

Rezultatele intermediare pe care brandul le-a anuntat in urma cu 4 luni, la inscrierea in competita Cannes Lions 2013 sunt urmatoarele: clipurile au inregistrat peste 25 milioane de vizualizari online, spotul TV de la Super Bowl a generat 100.000 de inscrieri in cateva ore, milioane de baieti din peste 60 de zone ale lumii au concurat unii cu altii si 5 milioane de voturi au fost acordate participantilor.

Intr-o lume ocupata, barbatul nu are timp de cumparaturi in magazine

De la aceasta premisa pleaca Gotstyle The Menswear Store care a lansat un serviciu de cumparaturi online video-based pentru care a fost premiat cu argint pentru Original Idea la Shopper Innovation Awards 2013.

Serviciul de shopping Gotstyle a fost lansat in octombrie 2012 si le permitea utilizatorilor sa apeleze video magazinul prin Skype sau FaceTime si sa discute cu un stilist care ii ajuta sa isi selecteze outfit-ul dorit.

Lansarea serviciului a fost ajutata de clipul “Naked Man” care a inregistrat peste 30.000 de vizualizari pe YouTube in mai putin de trei saptamani si care a rulat si pe ecranul de la World MasterCard Fashion Week din Toronto, orasul in care acest serviciu era disponibil. Spotul a rulat si in cinematografele Cineplex la premiera Skyfall, dar compania a lansat si o aplicatie pe Facebook cu barbatul gol.

Dintr-o bere pentru singuratici intr-o bere pentru barbati sociabili

Foster’s era o bere pe care australienii o consumau singuri la final de zi, si nu una pe care a fi adus-o in mod normal la o petrecere. Ambalajul era unul diferit pentru ca Oil Can-urile in care puteau gasi berea Foster’s au o capacitate dubla fata de o cutie normala. Pentru ca Foster’s dorea o crestere a vanzarilor si a distributiei, avea nevoie sa transforme berea pentru singuratici, intr-o bere consumata cu mai multi prieteni. Asa a fost lansat Aussie Six-Pack: trei cutii de bere legate intr-o maniera inedita pentru un multipack usor de transportat si pregatit pentru distractie. Acest program a facut Foster’s mai relevant social si a generat si o crestere a distributiei si vanzarilor.


Sursa: Brand Activation Association

Obiectivele privind distributia au fost atinse prin discutii cu distribuitorii care au primit mostre pentru a se convinge ca berea poate fi vanduta mai usor in aceasta varianta, mai ales ca putea fi agatata simplu in frigidere.



Sursa: Brand Activation Association

Campania Foster’s i-a urmarit pe consumatori in toate mediile preferate, de pe canapea (prin 15 spoturi TV care aratau situatii sociale in care berea putea fi bauta si care introduceau six-pack-ul), pana la magazine (posturile TV din benzinarii ii atrageau pe barbati de la pompa la magazine, acolo unde materialele promotionale evidentiau ocaziile sociale de consum ale berii si usurinta cu care putea fi transportata).

Campania a facut ca Fosters sa fie premiata cu aur la categoria National Consumer (under 3.000.000 USD) si un bronz la categoria Shopper Marketing in cadrul Reggie Awards 2013, dar si cu un Bronze Effie la categoria Shopper Marketing – Manufacturer: Loyalty, Awareness, Sales, or Trial in cadrul Effie 2013 din America de Nord.

Mai multe exemple de campanii care i-au inteles pe barbati si au comunicat eficient cu acestia aflati la Marketing for Men 2013, singurul eveniment din Romania dedicat in exclusivitate intelegerii shopper-ului masculin.

Marketing for Men 2013 este o conferinta ce face parte din seria de evenimente SMARK KnowHow. Discovery Channel va fi prezent in calitate de Men Specialist. Transportator oficial este Air France, iar creative food partner este frufru. Evenimentul este “leathered by” Unika si este sustinut de 360 Revolution, Trade Media, Casa de Traduceri si Agrafa.

Partenerii media ai evenimentului sunt: IQads, Realitatea.net, 24 FUN, Forbes, Cariere, The Institute, HotNews, Magazinul Progresiv, Zumzi, Piata, Ziare.com, Business24, Money Magazine, Money.ro, Money TV si Radio Guerrilla.

Despre UNIKA

UNIKA este unul dintre cei mai importanti producatori autohtoni de obiecte din piele pentru industria de advertising: agende, genti, packaging, albume foto si altele. Cum barbatii sunt consumatori importanti de asemenea produse premium, UNIKA s-a alaturat unicului eveniment dedicat marketingului pentru barbati, Marketing for Men, pentru a aduce informatii si inspiratie despre produsele din piele adresate barbatilor.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Casa de Traduceri

Toti stim ca cel mai bine ne simtim acasa. Noi credem ca, exact ca oamenii, cuvintele au locurile lor, locuri in care se potrivesc cel mai bine si in care se simt ca acasa. Intelegem ca mutarile nu sunt niciodata... vezi detalii »

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related