Discovery Networks a lansat in 2008 raportul Species: A User’s Guide To Young Men, care analiza barbatii intre 25 si 39 ani din regiunea EMEA si care a evidentiat o serie de tipologii si de caracteristici reprezentative. Acum, 5 ani mai tarziu, brandul lanseaza un nou studiu care sa evidentieze schimbarile de opinie si atitudine ale acestor barbati - Species: The Changing Face Of Men a fost prezentat in premiera in Romania de Ada Roseti (Director de programe, Discovery Networks CEEMEA) in cadrul Marketing for Men 2013, eveniment din seria SMARK KnowHow.
Raportul Species: A User’s Guide To Young Men a evidentiat 4 tipologii de barbati europeni:
- Pressured providers (26% dintre barbatii din EMEA). Sunt conservatori atunci cand se refera la rolul si responsabilitatile din familie si se simt cel mai presati sa indeplineasca cerintele societatii moderne si sa impace viata de familie cu prietenii sau cariera.
- Modern & in control (34%). Acestia sunt barbatii de familie moderni, care au dezvoltat o privire relaxata asupra sexelor si care cauta egalitate.Se adapteaza usor la schimbarile societatii si se simt confortabil cu viata pe care o au.
- All about me (26%). Barbatii din acesta categorie pun accent pe munca, propria persoana si pe prieteni. Foarte importanta pentru ei, munca trebuie sa aduca satisfactii fie materiale, fie emotionale.
- Non-committals (14%). Ei sunt o categorie de barbati tineri care nu-si iau angajamente fata de munca sau relatii si traiesc pentru ziua de astazi, fara teama.
Daca procentele de mai sus sunt valabile pentru barbatii tineri din EMEA, in Romania lucrurile stau altfel. Astfel, cei mai multi romani (72%) intra in categoria pressured providers. Ei sunt urmati de modern in control (13%), non-committals (9%) si de all about me (6%). Despre implicatiile numarului mare de barbati care se simt frustrati de imposibilitatea de a impaca familia, profesia si prietenii a discutat si Prof. Univ. Dr. Vintila Mihailescu (Seful Catedrei de Sociologie a Facultatii de Stiinte Politice din Cadrul SNSPA, colaborator Youth Monitor) in cadrul evenimentului SMARK KnowHow: Romanian Youth Focus 2012. Editia de anul acesta a conferintei va avea loc pe 21 si 22 octombrie.
Daca acestea au fost elementele care conturau imaginea barbatului din regiunea EMEA in urma cu 5 ani, noul studiu lansat de Discovery Networks scoate la iveala noua realitate a acestor barbati pe 5 paliere:
- Criza financiara a intarziat maturizarea barbatilor tineri. Etape traditionale precum parasirea casei parintilor, dezvoltarea unei cariere, casatoria sau copiii au devenit obiective mai indepartate. Daca in urma cu 5 ani barbatii de aproximativ 20 ani vorbeau despre faptul ca nu vor sa se maturizeze, preferand sa exploreze inca noi oportunitati, barbatii de acum isi dau seama ca din cauza conditiilor economice nefavorabile, nu pot ajunge acolo unde si-ar fi dorit, astfel ca amana momentul maturizarii sociale.
- Interesul pentru a deveni parinti a crescut in randul barbatilor. Daca in urma cu 5 ani 20% dintre barbati spuneau ca vor sa amane cat pot de mult momentul in care vor face un copil, acum doar 15% dintre ei declara acelasi lucru. In Rusia si Italia, 61% dintre barbatii tineri au spus ca isi doresc un copil, proportie care poate fi corelata cu gradul de traditionalism manifestat in aceste societati. Totusi, in Olanda sau Norvegia, unde doar 37% dintre barbati au spus acelasi lucru, sunt mai multi barbati implicati in cresterea copiilor si in viata de familie.
- Social media influenteaza cantitatea si calitatea relatiilor de prietenie ale barbatilor in bine. Totusi, mai ales in randul tinerilor, se simte o presiune de a iesi din viata virtuala, pentru a relationa in viata reala. Social media are un impact pozitiv asupra lor, oferindu-le posibilitatea atat de a se exprima, cat si de a evada.
- In urma cu 5 ani barbatii isi doreau sa stranga resurse pentru familie. Acum, presiunile exercitate de avansul tehnologic, relatiile sociale si criza financiara au accentuat nevoia barbatilor de a se specializa in domeniul in care profeseaza. In plus, barbatii nu isi doresc un job, ci sa faca ceea ce le place, lucru care sa le ofere si posibilitatea de a castiga bani. Totusi, in tarile care nu ofera o siguranta mare a locului de munca, precum Anglia sau Spania, barbatii sunt mai putin preocupati sa-si transforme jobul intr-un loc in care se duc cu placere sau intr-unul care sa-i reprezinte.
- Barbatii tineri sunt nemultumiti de viata politica. Insa, ca urmare a schimbarilor petrecute in ultimii 5 ani, ei sunt dispusi sa actioneze. Social media le-a permisa sa fie apptivist-ipolitici, dar acesta nu este singurul mod in care se implica. Miscarile sociale din ultimul timp sunt o expresie a acestor schimbari resimtite de ei.
Marketing for Men 2013 este o conferinta ce face parte din seria de evenimente SMARK KnowHow. Discovery Channel a fost prezent in calitate de Men Specialist. Transportator oficial a fost Air France, iar frufru a asigurat pauzele de creative food. Evenimentul a fost leathered by Unika si sustinut de 360 Revolution, Trade Media, Casa de Traduceri si Agrafa.
Partenerii media ai evenimentului: IQads, Realitatea.net, 24 FUN, Forbes, Cariere, The Institute, HotNews, Catavencii, Magazinul Progresiv, Zumzi, Piata, Ziare.com, Business24, Money Magazine, Money.ro, Money TV si Radio Guerrilla.