Marketing for Men, prima conferinta dedicata in exclusivitate intelegerii shopper-ului masculin, a reunit saptamana trecuta peste 20 de specialisti locali in marketing, comunicare si research care si-au adus aportul la construirea unui profil de consumator al barbatului roman.
In prima zi a conferintei, Laura Jimbu (Research Manager, Lighthouse Group) a prezentat in avanpremiera primele rezultate ale raportului de cercetare Men in Romania ce urmeaza sa fie lansat in curand sub umbrela SMARK Research.
Studiul a evidentiat 7 tipologii de barbati in Romania: exploratorul, devoratorul, optimistul, atemporalul, empiricul, refractarul si responsabilul. Pe segmente de varsta, ei se impart astfel: barbatii intre 20 si 29 ani sunt cu precadere empirici, devoratori sau responsabili, o parte dintre cei intre 30 si 39 ani sunt exploratori, iar cei intre 40 si 55 ani sunt optimisti, atemporali sau refractari.
Raportul Species: The Changing Face Of Men realizat de Discovery Networks a fost prezentat in premiera in Romania de Ada Roseti (Director de programe, Discovery Networks CEEMEA). Cele mai importante noutati relevate de raport sunt urmatoarele:
Criza financiara a intarziat maturizarea barbatilor tineri. Etape traditionale precum parasirea casei parintilor, dezvoltarea unei cariere, casatoria sau copiii au devenit obiective mai indepartate. Daca in urma cu 5 ani barbatii de aproximativ 20 ani vorbeau despre faptul ca nu vor sa se maturizeze, preferand sa exploreze inca noi oportunitati, barbatii de acum isi dau seama ca din cauza conditiilor economice nefavorabile trebuie sa amane momentul maturizarii sociale.
Interesul pentru a deveni parinti a crescut in randul barbatilor. In 2008, 20% dintre barbati spuneau ca vor sa amane cat pot de mult momentul in care vor face un copil, in timp ce acum procentul celor care declara acelasi lucru a scazut pana la 15%.
Social media influenteaza cantitatea si calitatea relatiilor de prietenie ale barbatilor in bine. Totusi, mai ales in randul tinerilor, se simte o presiune de a iesi din viata virtuala, pentru a relationa in viata reala. Social media are un impact pozitiv asupra lor, oferindu-le posibilitatea atat de a se exprima, cat si de a evada.
In urma cu 5 ani barbatii isi doreau sa stranga resurse pentru familie. Acum, presiunile exercitate de avansul tehnologic, relatiile sociale si criza financiara au accentuat nevoia barbatilor de a se specializa in domeniul in care profeseaza. In plus, barbatii nu isi doresc doar un job stabil, ci sa faca ceea ce le place, lucru care sa le ofere si posibilitatea de a castiga bani.
Barbatii tineri sunt nemultumiti de viata politica. Insa, ca urmare a schimbarilor petrecute in ultimii 5 ani, ei sunt dispusi sa actioneze. Social media le-a permis sa fie apptivisti politici, dar acesta nu este singurul mod in care se implica. Miscarile sociale din ultimul timp sunt o expresie a acestor schimbari resimtite de ei.
Camelia Petrescu (Associate Director, Unlock Market Research) a prezentat o perspectiva culturala asupra masculinitatii in Romania. Sfatul sau pentru branduri a fost sa le ofere barbatilor romani sentimentul de eliberare resimtit din ce in ce mai pregnant in societatea romaneasca post-criza. Companiile trebuie sa stie toate aceste nevoi ale lor si sa inceapa sa-i incurajeze, sa le dea motivele sa actioneze in directia pe care o dorec. Per ansamblu, trebuie sa contribuie la armonizarea valorilor culturale cu cele individual masculine, in ideea de a-i elibera de toate restrictiile si fricile cu care au fost educati.
In a doua zi, Dan Sendroiu (Head of Strategy, BBDO Group), Claudiu Lazar (Group Brand Manager, Neumarkt), Alex Badila (Managing Director, Publicis Bucharest), Patricia Arbanas (Senior Account Manager, Geometry Global) si Mihai Gongu (Creative Director, GMP Advertising) au prezentat insight-urile folosite in campanii locale si internationale ce au targetat cu succes barbatii.
Pentru barbati, produsele pe care le aleg sunt o ocazie de a-si manifesta individualitatea, a povestit Nina Tudor (CEO, UNIKA). Ei aprecieaza personalizarea, nu le place sa poarte monograme mari, preferand ca initialele brand-ului sa apara intr-o zona care nu e vizibila celor din jur.
Un aspect important dezbatut la conferinta a fost si noua preocupare a barbatilor romani pentru imagine si stil personal. Discutiile despre acest aspect au fost purtate de catre Laszlo Nagy (Blogger, stilmasculin.ro), Cezar Ionascu (Consultant de imagine, Domni de Romania), Alex Moise si Alex Dragan (owners, SARTO made to measure).
Marketing for Men 2013 este o conferinta ce face parte din seria de evenimente SMARK KnowHow. Discovery Channel a fost prezent in calitate de Men Specialist. Transportator oficial a fost Air France, iar frufru a asigurat pauzele de creative food. Evenimentul a fost leathered by Unika si sustinut de 360Revolution, Trade Media, Casa de Traduceri si Agrafa.
Partenerii media ai evenimentului: IQads, Realitatea.net, 24 FUN, Forbes, Cariere, The Institute, HotNews, Catavencii, Magazinul Progresiv, Zumzi, Piata, Ziare.com, Business24, Money Magazine, Money.ro, Money TV si Radio Guerrilla.
Despre UNIKA
UNIKA este unul dintre cei mai importanti producatori autohtoni de obiecte din piele pentru industria de advertising: agende, genti, packaging, albume foto si altele. Cum barbatii sunt consumatori importanti de asemenea produse premium, UNIKA s-a alaturat unicului eveniment dedicat marketingului pentru barbati, Marketing for Men, pentru a aduce informatii si inspiratie despre produsele din piele adresate barbatilor.