Brand de angajator: UPC Romania

Brand de angajator: UPC Romania

La UPC Romania, valorile care definesc compania sunt prezente peste tot, marturie fiind posterele cu angajati, care reusesc sa transmita cel mai bine cultura organizationala. Cu procese de recrutare complexe, programe de inductie care sa asigure integrarea cat mai rapida a noilor angajati si cu sisteme de evaluare si recompensare menite sa motiveze angajatii, UPC doreste sa contureze un cadru optim pentru dezvoltarea continua a persoanelor pe care se bazeaza. Despre brandul de angajator, proiectele de comunicare interna si despre profilul angajatului UPC, ne-a povestit Celesta Padineanu (Director HR, UPC Romania).

SMARK: Care sunt misiunea, viziunea si valorile companiei si cum se reflecta ele in activitatea companiei? Cum sunt acestea comunicate angajatilor?
Celesta Padineanu: Viziunea UPC Romania este identica misiunii Liberty Global, grup din care facem parte. Connect. Discover. Be free. Pe scurt, ii conectam pe oameni cu lumea digitala, cu informatia care ii intereseaza, dar si cu cei dragi. Astfel, ii ajutam sa descopere noi oportunitati si sa se dezvolte. Le oferim optiuni si libertate de alegere, astfel incat fiecare client sa se bucure de lumea digitala si de serviciile pe care si le doreste. Impartasim cu totii 5 valori, care stau la baza a tot ceea ce facem. Aceste valori ne definesc si se reflecta in echipa, in modul in care colaboram, dar si in felul in care interactionam cu clientii companiei, cu partenerii. Totul are ca punct de plecare pasiunea – We love what we do. Este important sa livram ceea ce promitem – We do what we say. Inovatia este pentru noi, cei de la UPC, un “modus vivendi” – We constantly innovate. Ne respectam promisiunile si rezolvam in timp util situatiile care apar – We get things done. Foarte important, suntem o echipa, lucram foarte bine impreuna – We work as one. Si bineinteles, ne place sa fim lideri – We love success.

Dincolo de comunicarea clasica, prin platforme online si diverse alte instrumente de comunicare interna, newsletter, branding intern, evenimente, aceste valori sunt prezente peste tot in UPC, ele ne definesc. Entuziasmul si pasiunea le putem vedea si in posterele din sediile UPC care fac cunoscute valorile: personajele sunt chiar angajati UPC care au participat la sesiuni foto.

SMARK: Cum definiti brandul de angajator si care sunt lucrurile care definesc compania ca angajator?
Celesta Padineanu: Ne dorim sa devenim angajator preferat. Dezvoltam talentele existente in companie, cautam si alte talente, atat pe plan intern, cat si extern. Ce ne defineste? Faptul ca avem o cultura bazata pe performanta si oferim un mediu de lucru excelent intr-o echipa de elita.

SMARK: Cati angajati are compania? Din cati angajati este alcatuit departamentul de marketing? Care sunt persoanele care alcatuiesc echipa de management?
Celesta Padineanu: Avem aproximativ 1.700 de angajati, in peste 200 de localitati. Departamentul de marketing este format din aproximativ 20 de persoane: management produs, cercetare, comunicare de marketing. Echipa de management este formata din CEO – Severina Pascu, CMO – Robert Redeleanu, CTO – Catalin Buliga, Director de Marketing, Comunicare si PR – Ariana Badin, CIO  - Laurentiu Mandu, Director UPC Business – Tiberius Popa, Cristian Diaconu – Director Regional Operatiuni, Dana Galbur – Director Regional Operatiuni, Alexandru Niculescu – Director Planificare, Logistica, Achizitii si Operatiuni Clienti, Cristian Osadczuk – Director Financiar, Irina Varlan – Director Juridic si Celesta Padineanu – Director HR.

SMARK: Care sunt componentele sistemului motivational din cadrul UPC?
Celesta Padineanu: Recompensam realizarile deosebite in functie de impact, de aria in care ele se exprima, atat prin bonusuri de performanta, cat si prin programe de recunoastere a valorilor in randul angajatilor (Most Valuable Player, Project of the Quarter, etc). Din ceea ce am observat la colegii nostri, cea mai importanta motivatie este de cele mai multe ori certitudinea ca au contribuit la succesul proiectului din care fac parte, ceea ce ii face sa mearga mai departe si sa incerce sa atinga nivelul urmator.

SMARK: Care sunt etapele unui proces de recrutare in cadrul companiei?
Celesta Padineanu: In functie de post, recrutam din interiorul companiei sau ne uitam in piata. Primul pas este discutia cu managerul care recruteaza, pentru a intelege strategia departamentului si nevoile specifice. Apoi urmeaza definirea profilului si job description-ului, promovarea postului disponibil, selectia CV-urilor, apoi interviurile, eventualele teste. Intalnirile au loc atat cu membrii echipei HR, cat si cu managerul direct. Analizam experienta, background-ul candidatilor, dar si competentele lor. Conteaza mult, de asemenea, “chimia” dintre candidati si viitoarea echipa cu care vor lucra.

SMARK: In cadrul UPC exista un sistem de inductie pentru noii angajati? Daca da, cum este structurat acesta?
Celesta Padineanu: Desigur, exista un astfel de program, menit sa il ajute pe noul coleg sa se acomodeze cat mai repede cu echipa, cu procedurile si modul de lucru, cu sistemul de valori etc. Programul vizeaza atat prezentarea companiei, a departamentelor si produselor, a programelor pentru echipa si a celor de CSR, cat si asigurarea noului coleg ca are informatiile si uneltele necesare sa isi poata desfasura activitatea. Departamentul de HR este punct unic de contact pentru angajat in primele zile de job.

SMARK: Cum se realizeaza evaluarea angajatilor?
Celesta Padineanu: Colegii sunt evaluati constant, in functie de comportament si atitudine in functie de rezultatele obtinute de companie si de departamentul sau, de performanta individuala si de asemenea in baza feedback-ului de la colegi. Exista desigur si un proces formal de evaluare, care are la baza criterii clare, ce tin cont de indicatori de performanta, dar si de competente pe care le dorim in companie.

SMARK: Aveti Matricea Organizarii Activitatilor (MOA) pentru fiecare post in parte?
Celesta Padineanu: Fiecare post din companie are un profil si un job description, recrutarea si selectia facandu-se pe competente si aptitudini specifice. Suntem in proces de a selecta si implementa metodologii pentru stabilirea si implementarea unui design organizational imbunatatit.

SMARK: Ce proiecte de comunicare interna ati dezvoltat si care au fost rezultatele acestora
Celesta Padineanu: Comunicarea interna se desfasoara continuu, comunicam atat noutatile la nivel de servicii, recunoastem performantele, oferim detalii administrative si incercam sa motivam permanent echipa, sa le oferim colegilor surse de inspiratie. Incercam sa mentinem o comunicare eficienta atat top down cat si bottom-up, dar si cross departamentala. Cel mai amplu proiect a fost cel de comunicare a misiunii, viziunii si valorilor. Exista multe proiecte, toate sunt evaluate la finalul fiecarui an, atat prin prisma cantitativa, cat si calitativa, luam mereu feedback de la echipa: ce le place, ce necesita imbunatatiri. Rezultatele sunt bune, echipa este informata, implicata si motivata.

SMARK: In cadrul spatiului de lucru exista o anumita aranjare a birourilor astfel incat sa se incurajeze comunicare interpersonala?
Celesta Padineanu: Absolut, mergem pe principiul “open space”, astfel incat colegii sa poata comunica unii cu ceilalti.

SMARK: Exista locuri de relaxare in cadrul companiei?
Celesta Padineanu: Exista in anumite sedii terase, cafeterii si alte spatii, care nu sunt alocate lucrului, unde colegii petrec timp impreuna. Ne dorim, insa, sa avem in viitor mai multe astfel de spatii, dedicate relaxarii.

SMARK: Ce strategii de fidelizare a angajilor aveti?
Celesta Padineanu: Cred cu tarie ca fiecare angajat are potentialul de a  aduce valoare. Ultimii ani au insemnat pentru noi o concentrare catre dezvoltarea angajatilor, considerand ca leadershipul personal, competenta individuala, expertiza solida reprezinta avantaje competitive. Acestea se regasesc in obiectivele fiecaruia dintre noi, constientizand impactul performantei individuale in performanta companiei. Pe langa salariu si pachetul de beneficii, oferim echipei oportunitati de dezvoltare, consiliere, plan de cariera, astfel incat fiecare coleg sa isi poata fructifica potentialul si talentul.

SMARK: Care este tipologia angajatilor UPC? Ce trasaturi psiho-sociale trebuie sa aiba noii angajati?
Celesta Padineanu: Printre competentele pe care noi le cautam si a caror dezvoltare o incurajam se numara orientarea catre client, intern si extern deopotriva, orientarea catre rezultate, capacitatea de a gandi si actiona strategic, creativitate si inovatie si leadership personal.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related