Oana Davidoglu: nopti si weekenduri date unui business propriu

Oana Davidoglu: nopti si weekenduri date unui business propriu

Dupa o activitate de 15 ani in cadrul Unilever, Oana Davidoglu a decis la inceputul anului ca este momentul pentru o noua etapa in viata ei profesionala, alegand calea antreprenoriatului. Fostul Personal Care Category Marketing Manager Unilever South Central Europe a lansat magazinul BeautyGarage.ro sub sloganul "Defineste-ti frumusetea!", unde  sunt comercializalte produse cosmetice si accesorii. Totodata, acesta are si o componenta de consiliere in make-up, echipa Beauty Garage oferind tips&tricks comunitatii sale si organizand sedinte de make-up gratuite. In cele ce urmeaza, Oana Davidoglu (General Manager, Beauty Garage) ne va povesti cum a construit business-ul, care este strategia de diferentiere fata de competitie, cum comunica cu publicul sau si care sunt planurile de dezvoltare.

SMARK: Cum a inceput povestea Beauty Garage? Care au fost primele lucruri pe care le-ati facut pentru demararea acestui proiect?
Oana Davidoglu: Povestea Beauty Garage a inceput cu ceva vreme in urma, cand am pus pe hartie ideile frumoase de business, insa s-a transformat in brief concret in august 2012 si business case insotit de plan de actiune in septembrie 2012.  Am lucrat in paralel cu colega mea Camelia Cristea, eu la branding, portofoliu, dezvoltare platforma online si comunicare, ea la furnizori, logistica, preturi, spatiu de lucru, contracte, proceduri; impreuna cu prietenii am testat produse si am luat feedback.

Ulterior, am mutat sediul intr-o zona buna din nordul Bucurestiului, in care am deschis si studioul de make-up unde clientii pot incerca produsele, pot beneficia de sfaturi si pot participa la cursuri de make-up. Si neaparat primesc pozele din timpul transformarilor de beauty pentru a le studia in voie acasa si a-si reaminti etapele procesului si tehnicile folosite.

SMARK: Cum se impaca atributiile de la Unilever cu cele din cadrul Beauty Garage? Cum va impartiti timpul?
Oana Davidoglu: Pana in ianuarie colega mea a lucrat full time la proiect, iar eu am alocat ceva nopti si toate weekend-urile. Activitatea de la Unilever nu a concurat niciodata cu cea a proiectului, deoarece pentru Unilever am creat si pus in practica  strategia si planurile pentru produse cosmetice de baza, de ingrijire - sapun, gel de dus, deodorante, sampoane, pasta de dinti. Nu am lucrat cu nici unul dintre concurentii Unilever, optand la acel moment pentru furnizori extreni. Iar timpul alocat a fost exclusiv timpul meu liber. Insa au avut de suferit membrii familiei, pentru ca eram mereu cu nasul in calculator sau la telefon sau la intalniri in timpul care anterior le era alocat.

Incepand cu luna ianuarie eu am incheiat colaborarea cu Unilever si m-am dedicat timp de 5 luni exclusiv proiectului Beauty Garage, alaturi de colega mea si de colaboratorii nostri. Am facut cursuri si am luat diploma acreditata de make-up artist ca sa pot definitiva portofoliul, am lucrat la popularea cu texte si, partial, cu poze a platformei, la planurile de comunicare impreuna cu agentiile de creatie, digital, PR, la materiale educative - videotutoriale de make-up cu echipa specializata de filmare, lista produselor recomandate pentru trusa de machiaj, dezvoltarea conceptelor de cursuri.

Din vara am preluat si alte proiecte de consultanta de business si am avansat in conturarea altor initiative pe teritoriul de consultanta si training. Asadar, timpul meu s-a impartit intre proiectul Beauty Garage si alte activitati.

SMARK: Care sunt lucrurile invatate din pozitiile detinute in cadrul Unilever pe care le aplicati in propriul business?
Oana Davidoglu: Scoala Unilever a fost de mare ajutor, in dezvoltarea unui concept, a unui brand, a identitatii fiecarui element, dar si in modul in care operam zi de zi. Gandim structurat si pornim intotdeauna de la insight. Oamenii cu care am venit in contact au apreciat abordarea personalizata, atentia la detalii si valoarea adaugata canalizata pe nevoia identificata. Asadar, unele parteneriate si oportunitati ne-au gasit pe noi, iar noi am reactionat mereu constructiv.

SMARK: Care a fost valoarea investitiei initiale?
Oana Davidoglu: Investitia initiala este de cateva zeci de mii de euro, bani aflati in stocuri de marfa, dar si destinati operatiunilor - chirii, utilare, servicii de suport contabil, legal, creativ, digital, PR, salarii, logistica, promovare etc.

SMARK: Care este strategia de diferentiere fata de competitie? Care sunt principalii competitori?
Oana Davidoglu: Competitori sunt destul de multi, de la engros-isti care vand din stoc pana la magazine cu model de business fara stocuri in gestiune proprie. Noi am dorit sa oferim mai mult decat produse la preturi decente. Am ales acele produse care stim ca livreaza beneficiile promise si care satisfac nevoile de ingrijire a tenului, unghiilor, parului, de cosmetica decorativa - make-up, vopsea de par si lacuri colorate de unghii. Vei gasi produse care acopera toate etapele machiajului: curatare, tonifiere, hidratare si ingrijire ten, baza de machiaj (fond de ten, pudra), farduri pentru conturare ochi, sprancene, obraji, rujuri de buze etc. In plus, am adaugat cateva parfumuri si accesorii. Brandurile alese de noi acopera segmentele de la Prestige la Mass. Accesoriile sunt de calitate superioara, iar unele sunt special create de designeri romani pe conceptul Beauty Garage. In plus, am dezvoltat si oferim spre achizitie cursuri de make-up.

In cadrul blogului nostru si in zona Training avem deja o baza educationala si dezvoltam in continuare. De asemenea, diseminam educatie si prin mediile de social media: The Beauty GarageTips&Tricks din fiecare seara la ora 7 pm, pe Facebook. Oferim si asistenta la alegerea produselor. Daca cineva ne semnaleaza ca are o problema, roseata, acnee, puncte albe etc, noi recomandam solutii functionale posibile si variante potrivite bugetului alocat. Noi definim Beauty Garage ca locul in care am adunat produse si sfaturi, deci este mai mult decat un magazin si o revista la un loc.

SMARK: Care au fost cele mai mari dificultati pe care le-ati intampinat si cum le-ati gestionat?
Oana Davidoglu: Dificultatea cea mai mare este gestiunea timpului cand lucrezi cu o echipa mica si doresti sa se intample totul repede. Trebuie sa intelegi expertiza fiecaruia si sa aloci sarcinile ca atare. In plus, trebuie sa fii disponibil sa preiei sau sa gasesesti alte resurse umane care sa rezolve situatiile descoperite cand un membru al echipei cedeaza. De asemenea, orice startup are nevoie de infuzie continua de finante si trebuie sa ai mereu deschiderea de a analiza eficienta investitiilor si de a fi flexibil sa incerci diverse modele.

SMARK: Cum descrieti publicul tinta Beauty Garage?
Oana Davidoglu: Din punct de vedere consumator final, ne adresam femeilor cu venit mediu si ridicat, din mediul urban, care acorda atentie ingrijirii si aspectului exterior, cu precadere celor ce lucreaza in birouri sau cu publicul, pentru care este important sa arate bine pentru ca acest lucru contribuie la reusita lor. Daca arata bine si se simt bine, pot face mai multe. Pentru fiecare dintre doamne si domnisoare, noi definim frumusetea, pentru fiecare e important sa isi puna in valoare o anumita trasatura, intr-un anumit fel.

Din punct de vedere cumparator, ne adresam atat femeilor consumator final, cat si companiilor care doresc sa ofere beneficii suplimentare angajatilor sau clientilor lor, aici pot fi scheme de preturi preferentiale si cursuri.

SMARK: Ce motivatie a stat la baza alegerii numelui Beauty Garage?
Oana Davidoglu: Numele de Beauty Garage isi are sursa in faptul ca are un portofoliu multibrand, care poate varia in timp, dar si ca pastreaza  secretele la care nu renuntam si pe care le "depozitam" cu drag.

SMARK: Care este strategia de promovare? Ce canale de comunicare folositi?
Oana Davidoglu: Am ales sa comunicam in majoritate online: comunitatea noastra de pe Facebook ne urmareste zilnic si venim mereu cu sfaturi proaspete, fotografii inspirationale din zona de beauty, dar si oferte limitate in timp la 24h. Suntem activi pe Pinterest, Twitter.  Periodic, apelam la Facebook Ads si am testat AdWords, insa aici mai este loc de imbunatatire. Am apelat si la PR in faza de lansare, am organizat un concurs cu premii pentru un site al unei comunitati de femei relevante din Romania. De asemenea, avem in lucru parteneriate si astfel suntem vizibili unor comunitati mari de oameni gestionate de partenerii nostri.

Pe timpul verii am dezvoltat si un program offline de promovare a magazinului nostru in comunitatea celor ce lucreaza cu publicul sau in spatii de birouri, in randul unor evenimente relevante, oferind un curs rapid de makeup de zi, plus sfaturi personalizate despre stil de make-up si recomandari de produse comercializate pe www.BeautyGarage.ro. Am rulat cu o frecventa de cel putin un eveniment pe saptamana, cateodata chiar 2 sau 3. Am fost placut impresionati de deschiderea celor carora ne-am adresat, in general departamente de resurse umane, PR sau chiar conducerea companiilor in cauza si de atitudinea pozitiva  a participantilor, care au invatat repede si au identificat imediat valoarea adaugata primita.

Actiunea offline de promovare din aceasta vara va fi repetata in viitor si tot pentru viitor avem in vedere si media clasica: radio, sfaturi de beauty oferite revistelor etc.

SMARK: Ce tip de promotii utilizati si care este eficienta acestora?
Oana Davidoglu: Am incercat atat promotii cu premii la noi pe Facebook, in parteneriat cu un site al unei comunitati de femei, cat si promotii cu discount sau cadou oferit la anumite produse cumparate. In plus, oferim servicii aditionale: impachetare pentru cadou sau cadouri supriza la prima comanda. Feedback-ul a fost mereu pozitiv: am primit telefoane de multumire si noi clienti prin recomandarile de tip word of mouth, avem deja "prieteni", pot spune, in cele mai neasteptate colturi ale tarii.

SMARK: Ce planuri de viitor aveti? Intentionati sa extindenti paleta de produse oferite?
Oana Davidoglu: Evident ca portofoliul nostru este un punct esential al planurilor de viitor, ne pregatim pentru perioada cadourilor, dar si investigam noi produse care sa completeze sinergetic gama actuala: vom extinde gamele existente cu noi marci si vom largi portofoliul cu noi categorii de Beauty si Fashion.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related