Pentru a intelege mai bine care sunt caracteristicile tinerilor din generatia Y, SMARK KnowHow organizeaza pe 21 si 22 octombrie a doua editie a conferintei Romanian Youth Focus, singurul eveniment din Romania dedicat intelegerii profilului tinerilor din aceasta generatie. Generatia Y e inca un mister la nivel global pentru multi marketeri si advertiseri, iar piata locala nu face exceptie. Relatia acestor tineri cu brand-urile este diferita de cea pe care o aveau parintii sau bunicii lor.
De cele mai multe ori etichetati ca fiind “hipsteri”, “iresponsabili” sau “inculti”, tinerii romani din generatia Y resimt mult mai mult ruptura dintre generatii datorita saltului tehnologic adus de aparitia internetului. La Romanian Youth Focus ne propunem sa lasam deoparte etichetele discriminatorii si sa intelegem in profunzime cum sunt tinerii romani de azi.
Tanarul roman va fi subiectul central al dezbaterilor, analizandu-l atat din punct de vedere psiho-sociologic, cat si din cel al shopper-ului sau al unui puternic influentator in cadrul deciziei de cumparare. Sociologul Mircea Kivu va face un profil al tinerilor din Piata Universitatii si va da un raspuns la intrebarea „Este aceasta generatie una a protestului?”. Conf. Univ. Dr. Gabriel Jderu va prezenta rezultatele studiului „Corp, self si action sports” ce prezinta motivatiile tinerilor din generatia Y de a practica un sport cu grad inalt de risc.
Vom cunoaste profilul tinerilor si din rezultatele unor studii de piata realizate pentru acest target in tara noastra. Astfel, Ionela Sufaru (Senior Researcher, Novel Research) si Gina Apolzan (Specialist in dezvoltarea Adolescentilor si Tinerilor, UNICEF) vor prezenta rezultatele raportului „Situatia adolescentilor din Romania”.
Prezentarea Andreei Coca (GfK Romania) include rezultatele celui mai recent raport „The coming of age of digital natives”, bazat pe cercetarea calitativa a comunitatilor online.
Brindusa Gurarosie si Veronica Ionita (Starcom MediaVest) prezinta studii referitoare la felul in care tinerii se exprima prin generarea de continut video online si, respectiv, care sunt principalii influentatori ai tinerilor in decizia de cumparare.
Zona de continut dedicat tinerilor va fi dezbatuta de catre Ioana Moldoveanu (Redactor Sef, VICE Romania), Costin Serban (Fondator si Redactor Sef, gen90), Monica Vrabie si Camelia Sas (MediaPro).
Matei Psatta (Social Media Manager, GMP PR) pregateste un „dictionar” al felului in care tinerii vorbesc si se exprima online, Irinel Ionescu (Creative Partner, AMPRO Design) prezinta cele mai recente trend-uri in materie de branding adresat tinerilor, Mickey Hash, fondatorul celui mai popular vlog din Romania adresat adolescentilor, ne spune cum a strans comunitatea, iar Mihaela Feodorof (Managing Partner, Yourway) explica schimbarile prin care trece un tanar odata ce devine angajat.
Conferinta va prezenta si studii de caz ale unor campanii locale ce au targetat cu succes tinerii, cu rezultate foarte bune. Printre acestea se numara Burn, Pepsi, CHIO Chips, PUMA sau Indygen.
Informatii complete despre program si despre participarea la conferinta sunt disponibile pe site-ul oficial. Pentru toti cei care se inscriu pana la data de 11 octombrie inclusiv este disponibil un pret de tip early bird, cu 15% reducere.
Romanian Youth Focus 2013 este o conferinta ce face parte din seria de evenimente SMARK KnowHow. Transportator oficial este Air France, iar creative food partner este frufru. Evenimentul este sustinut de 360 Revolution, Trade Media, Casa de Traduceri si Agrafa.
Partenerii media ai evenimentului sunt: IQads, Realitatea.net, 24 FUN, Forbes, Cariere, The Institute, HotNews, Magazinul Progresiv, VICE, Gen90, Hipmag, Catavencii, Zumzi, Piata, Ziare.com, Business24, Port.ro, Money Magazine, Money.ro si Radio Guerrilla.