Ipsos Research a deschis in Romania, la inceputul lunii octombrie, cel de-al doilea Centru de Excelenta in Etnografie Ipsos din lume, anunta un comunicat din partea companiei. Filozofia care a stat la baza infiintarii centrului este “Look, Watch, Observe, See”, care exprima necesitatea intelegerii contextului in care consumatorul interactioneaza cu brandul.
Etnografia poate fi utilizata in studii asupra comportamentului, studii culturale, segmentari ale pietei, validarea de strategii de marketing si trade marketing, explorarea achizitiei de produse de la momentul indentificarii nevoii de consum pana la post-utilizarea produsului, studii longitudinale (urmarirea relatiei cu o categorie, un produs sau un brand, in timp). Utilitatea etnografiei in aceste arii vine din combinarea intervievarii cu observatia directa. Cercetatorul se afla in mediul de viata al subiectului, ii observa comportamentul pe o durata mai mare de timp discutand cu acesta si capturand pe film toate interactiunile semnificative ale sale: in diferite contexte sau momente de viata, cu familia, cu marcile consumate, cu reclamele, cu sine insusi.