Ruptura dintre generatii este evidenta indiferent de ce parte a baricadei te gasesti. Cum tinerii nu inteleg poate de ce generatiile mai mature se uita cu nostalgie la perioada comunista, cei din urma nu inteleg cum de tinerii isi julesc de placere genunchii pe bicicleta sau skateboard. Dar aceasta atractie pentru sporturile cu un grad inalt de risc este un trend care ia amploare si in Romania si care cuprinde si tinerii din generatia Y. Despre motivatiile lor vom vorbi in cadrul Romanian Youth Focus 2013, eveniment din seria SMARK KnowHow, atunci cand Conf. Univ. Dr. Gabriel Jderu va prezenta rezultatele studiului „Corp, self si action sports”. Conferinta va avea loc pe 21-22 octombrie. Pentru toti cei care se inscriu pana la data de 11 octombrie inclusiv este disponibil un pret de tip early bird, cu 15% reducere.
Pana atunci discutam despre brandurile care au inteles ca aceste sporturi sunt practicate de obicei de tineri si sunt asociate cu ei si, pentru a vorbi pe limba lor, au construit platforme de sporturi extreme.
Poate una dintre cele mai puternice astfel de platforme este cea conceputa de Red Bull. Dovada stau milioanele de vizualizari pe YouTube obtinute de videoclipurile pline de adrenalina lansate de brand sau de fanii care urmaresc zecile de pagini de Facebook lansate de brandul de bauturi energizante pentru diferite sporturi si concursuri sportive.
Red Bull se asociaza cu lumea sportului pe cateva directii mari: Motorsports, Bike, Surfing, Snowboarding sau Skateboarding, alaturi de sportivi cunoscuti precum: Sebastien Loeb (WRC), Paul Guschlbauer (parapanta), Travis Rice (snowboarding), Valery Rozov (base climbing si wing-suit flying), Nick Goepper (ski), Julian Wilson (surfing) sau Aaron Colton (stunt-riding). Si daca toate acestea nu ar fi suficiente, ce este mai extrem decat saltul lui Felix Baumgartner din Stratosfera in cadrul misiunii Red Bull Stratos? Saltul lui Felix a fost urmarit concomitent pe YouTube, prin live streaming, de peste 8 milioane de utilizatori, stabilind un nou record.
In Romania, Red Bull este recunoscut pentru una dintre cele mai dificile competii de hard-enduro din lume – Red Bull Romaniacs, dar si pentru competitia de masinarii zburatoare home-made Red Bull Flugtag sau pentru Red Bull Skate Arcade, competitia de skateboarding.
Nici burn nu se lasa mai prejos asociindu-se cu sporturile extreme si cu sportivi precum Rune Glifberg (skateboarding), Ulrick Badertscher sau Gigi Ruf (snowboarding). In platforma de sport extrem a bauturii energizante produsa si distribuita de Coca-Cola gasim BMX, surfing, snowboarding, skateboarding, free running si parkour.
In plus, burn sponsorizeaza si echipa de Formula 1 Lotus, produce filme despre “parintii” snowboarding-ului si despre vremea in care “placile” erau strict interzise pe partiile de ski si sustine tinerele talente prin concursuri si sponsorizari.
In Romania, burn investete in tinerii talentati astfel ca a format singura echipa profesionista de snowboard din tara – burn Team –, dar nu uita nici de bikeri sau de pasionatii de skateboarding, pentru care organizeaza evenimente precum burn City Tour.
Si brandului Mountain Dew ii place adrenalina, platforma sa de sporturi urmand 3 directii principale: car racing (NASCAR), snowboarding si skateboarding. Pentru acestea s-a asociat cu 3 spotivi profesionisti adulati de fani: Danny Davis (snowboarder), Dale Jr. (car racing driver) si Paul Rodriguez Jr. (skateboarder). Si nu s-a oprit aici, ci a construit platforme in jurul lor pentru ca fanii sa intre in viata lor, cunoscandu-le pasiunile si performantele.
In Romania Mountain Dew si H2O au colaborat pentru organizarea seriei de evenimente Mountain Dew Urban Fest, un festival dedicat bikerilor si celor pasionati de role.
Mai putin cunoscuta la noi, bautura energizanta Monster se asociaza cu foarte multe sporturi extreme: sporturi cu motor precum Snowmobile, AMA Superbike, Arenacross, Desert, Drifting, EnduroCross sau Freestyle Motocross, cu sporturi de actiune precum BMX, Mountain Biking, Skiing, Surfing, Snowboarding sau Downhill, dar si cu MMA.
Un brand la fel de la moda in randul amatorilor de sporturi extreme este GoPro, care isi doreste sa fie cea mai versatila camera foto-video. Logo-ul brandului apare pe echipamentele unora dintre cei mai populari sportivi, iubitori de snowboard, surfing, skiing, parapanta, MTB sau kayak. Printre atletii GoPro ii gasim pe Ben Brown, Dmitry Pavlyuk, Danny MacAskill, Sean Malto sau Felipe Gustavo.
GoPro se asociaza foarte des si cu Red Bull pentru a se impune pe scena spoturilor extreme, unde bautura energizanta e recunoscuta ca unul dintre principalii sponsori. De cealalta parte, multe dintre cele mai noi clipuri semnate de Red Bull sunt filmate integral sau partial cu camere GoPro.
Acestea sunt doar cateva dintre brandurile care s-au remarcat pe scena sporturilor extreme si ale caror logo-uri le putem gasi pe multe echipamente ale tinerilor pasionati din Romania sau din afara tarii. Conf. Univ. Dr. Gabriel Jderu va vorbi in cadrul Romanian Youth Focus 2013 despre ce-i determina totusi pe tinerii din generatia Y sa practice astfel de sporturi.
Printre speaker-ii invitati la eveniment se mai numara Andreea Coca (GfK Romania), Ionela Sufaru (Senior Researcher, Novel Research), Gina Apolzan (Specialist in dezvoltarea Adolescentilor si Tinerilor, UNICEF), Tudor Ghiurca (Director, Indygen) sau Radu Pilat (Managing Partner, Heist Industries).
Informatii complete despre program si despre participarea la conferinta sunt disponibile pe site-ul oficial.
Romanian Youth Focus 2013 este o conferinta ce face parte din seria de evenimente SMARK KnowHow. Young Leader este Studentbank, powered by Raiffeisen Bank. Transportator oficial este Air France, iar creative food partner este frufru. Evenimentul este sustinut de 360 Revolution, Trade Media, Casa de Traduceri si Agrafa.
Partenerii media ai evenimentului sunt: IQads, Realitatea.net, 24 FUN, Forbes, Cariere, The Institute, HotNews, Magazinul Progresiv, VICE, Gen90, Hipmag, Catavencii, Zumzi, Piata, Ziare.com, Business24, Port.ro, Money Magazine, Money.ro si Radio Guerrilla.