Andreea Coca (Qualitative Research Consultant, GFK Romania) a vorbit despre miturile care exista in ceea ce ii priveste pe nativii digitali. Multe dintre obiceiurile si atitudinile acestei generatii pot fi intuite si, desi exista o evolutie in studiul caracteristicilor care ii definesc, raman in continuare multe mituri. Prezentarea a fost facuta in cadrul conferintei Romanian Youth Focus 2013, un eveniment SMARK KnowHow.
1. Digital natives sunt generatia right here, right now – Mit confirmat
Da, ei sunt generatia acum si aici fiindca au asteptari foarte mari cand vine vorba de gratificare instantanee, de a primi si a da feedback pe moment. Pentru ei viteza si convenienta conteaza mai mult decat introspectia si pregatirea. Invata intuitiv, preferand sa manuiasca un gadget, eventual sa se uite la un tutorial pe YouTube decat sa citeasca manualul de utilizare. Nu isi fac planuri pe termen lung si evita sa anticipeze activitatile sau sa le planifice fiindca se poate intampla oricand sa apara o noua oportunitate pentru care vor sa fie pregatiti.
2. Au deficit de atentie cu sau fara hiperactivitate – Mit partial confirmat
Nu, tinerii nu au o problema in a se concentra sau in a se organiza, chiar se concentreaza pe mai multe lucruri in acelasi timp. Dezvoltarea atat de ampla a tehnologiei la care au fost expusi ii face sa consume informatie de pe ecrane multiple, din mai multe surse in paralel, din acest motiv au fost numiti si omnivori digitali. Sunt foarte selectivi si exista o portita mica prin care pot fi atrasi cu ceva inedit care le va retine atentia doar pentru un interval cuprins intre 2-7 minute, conform ultimelor studii. Pentru a-i atrage, brandurilor pot apela la experiente interactive care sa le stimuleaza toate simturile.
3. Sunt dependenti de internet – Mit infirmat
Tinerii nu sunt dependenti de internet, ci de prieteni. Au o teama foarte mare sa ramana singuri, iar in online gasesc masurarea unor KPI de imagine personala si o validare care le lipseste din societate. Desi au acces la orice informatie, abilitatea lor ramane doar in a cauta si a gasi, nu folosesc informatia mai departe si tocmai aici au nevoie de ajutor. Multitudinea de informatii le ingreuneaza luarea unei decizii, motiv pentru care in final opteaza pentru criteriul popularitatii sau al buzz-ului in relatie cu brandurile.
In incheierea prezentarii, Andreea Coca a formulat 10 porunci in conversatia cu tinerii din generatia Y:
1. Arata-mi ca ma iubesti, ca nu te descurci fara mine
2. Vorbeste-mi sincer si deschis
3. Fa-ma sa ma simt original, admirat, dar nu ma judeca
4. Sunt orientat spre sine, nu astepta simpatia mea
5. Likeum ergo sum, primesc Like-uri pe Facebook, deci exist
6. Familia si traditiile ma fac sa ma simt in siguranta
7. Mi se spune ca nu pot schimba societatea, prin urmare nu incerc sa fac asta, desi uneori ma consider un supererou
8. Vreau totul aici si acum
9. Cea mai mare frica a mea este aceea de esec si e posibil sa nici nu incerc daca nu ma ghidezi
10. Puterea e a societatii, continutul generat de useri este cel mai tare
Romanian Youth Focus 2013 este o conferinta ce face parte din seria de evenimente SMARK KnowHow si a avut loc pe 21 si 22 octombrie la Hotel Ramada. Young Leader este Studentbank, powered by Raiffeisen Bank. Transportator oficial este Air France, iar creative food partner este frufru.
Evenimentul este sustinut de 360 Revolution, Trade Media, Casa de Traduceri si Agrafa.
Partenerii media ai evenimentului sunt: IQads, Realitatea.net, 24 FUN, Forbes, Cariere, The Institute, HotNews, Magazinul Progresiv, VICE , Gen90, Hipmag, Catavencii, Zumzi, Piata, Ziare.com, Business24, Port.ro, Money Magazine, Money.ro si Radio Guerrilla.