Generatia Y nu vrea sa fie incorporata

Generatia Y nu vrea sa fie incorporata

A doua zi din Romanian Youth Focus 2013 a inceput bine, cu o discutie relaxata despre Generatia Y, despre ce-i defineste pe tinerii din ziua de azi, cum si cand lucreaza si mai ales ce fel de branduri le plac. La microfon au vorbit, pe rand, Mihaela Feodorof (Managing Partner, Yourway Life & Career Consulting), Matei Psatta (Social Media Manager, GMP PR) si Irinel Ionescu (Creative Partner, AMPRO Design). Panelul a fost incheiat de Ben Armistead (Wieden + Kennedy Amsterdam), despre a carui prezentare am scris aici.

Generatia Y si voluntariatul
Mihaela Feodorof a oferit cateva observatii interesante despre Generatia Y versus Generatia X vazute din departamentul de HR, dar si despre modul in care tinerii se adapteaza in corporatii si ONG-uri. Spre deosebire de parintii lor, tinerii din ziua de azi se imprietenesc rapid unii cu altii datorita retelelor sociale, “cariera” e sinonim cu “corporatie”, ONG-urile sunt o oportunitate foarte mare de invatare, iar voluntariatul ocupa un loc fruntas in dezvoltarea lor profesionala. Generatia Y se pregateste sa fie profesionista.

Pentru a evidentia diferentele pe care le simte Generatia Y intr-o corporatie versus un ONG, Mihaela a prezentat rezultatele unui studiu realizat pe un esantion de tineri intre 18 si 30 de ani, care lucreaza in corporatii, dar au facut si voluntariat. Principalele diferente in ceea ce priveste comportamentul apar la nivelul ambitiei (daca in ONG-uri tinerii sunt foarte ambitiosi, intr-o corporatie sunt mai rezervati, dat fiind si sistemul de lucru care ingreuneaza avansarea in cariera) si la nivelul prudentei (intr-un ONG riscurile nu sunt mari, tinerii pot actiona impulsiv, insa intr-o corporatie se gandesc mai mult inainte sa faca ceva).

In ceea ce priveste motivatile si valorile, tinerii simt ca munca le este recunoscuta si au mai multa putere intr-un ONG decat intr-o corporatie si se simt mai altruisti in prima decat in a doua.

Cum arata Generatia Y
Matei Psatta a prezentat cateva adevaruri si neadevaruri despre reprezentantul tipic al tinerilor de azi:

Incepem cu adevarurile: are in jur de 22 de ani, are un computer de la varsta de 6 ani, a crescut ascultand Parazitii si Linkin’ Park, a invatat engleza de la Cartoon Network si nu poate sa faca fata esecului.

Continuam cu neadevarurile: a crescut cu Facebook, inca foloseste cuvinte precum “LOL”, “K”, “OMFG”, refuza orice forma de leadership, trebuie sa folosesti acelasi limbaj ca el ca sa te inteleaga si e lenes.

Matei a spus ca Generatia Y e mai ocupata decat pare: pe langa job, tinerii de azi se implica intr-o multime de alte activitati, isi cresc pasiunile, dezvolta proiecte personale si sunt mereu conectati la informatie. Locurile lor preferate de joaca in online sunt Reddit, Facebook, YouTube si Tumblr.

Pornind de la definitia cuvantului “meme”, un tip de imagini larg utilizat de tineri, care se traduce (in greaca veche) cu “lucru imitat”, Matei a spus ca Generatia Y nu e Generatia Facebook, cum se crede, ci Generatia Copy-Paste. Tinerilor le place sa share-uiasca continut mai mult decat sa produca, sunt distributori de continut, spera in fiecare zi ca altcineva sa inventeze ceva nou, ca sa-l poate distribui si arata prietenilor.

O alta caracteristica a Generatiei Y e faptul ca nu are rabdare. Brandurile trebuie sa le atraga atentia rapid tinerilor, iar daca se straduiesc prea tare, devin enervante. O cale de a ajunge la ei sunt comunitatile in care se strang: “o zi petrecuta intr-o comunitate de tineri iti poate spune totul despre ei”.

O strategie pe care Matei o foloseste cand trebuie sa creeze continut pentru Generatia Y se bazeaza pe trei dintre cele mai cunoscute retele sociale: Facebook – Twitter – YouTube, adica satisfacator, scurt si distractiv.

Generatia Y vrea Nimic
Irinel Ionescu si-a inceput prezentarea spunand ca tinerii din Generatia Y nu sunt o specie diferita de restul oamenilor, ci doar au crescut cu online-ul langa ei. Brandurile care le atrag atentia sunt cele care le fac viata mai usoara, nu cele care incearca sa vorbeasca cu ei.

In branding, Irinel a spus ca principalul trend care atrage tinerii e simplitatea. Cu cat un ambalaj de produs e mai simplu, cu atat este mai interesant pentru Generatia Y, care nu are rabdare sa descifreze lucruri complicate. Pentru yuppies, Unique Selling Proposition va deveni curand Unique Selling Word. Un ambalaj atrage atentia tinerilor daca e diferit, daca iese cumva in evidenta la raft, daca ii surprinde. Aici a oferit exemplul cutiei de pantofi Clever Little Bag de la Puma.

Cele mai frecvente greseli facute in intelegerea Generatiei Y pornesc de la faptul ca tinerii sunt subiectul unor cercetari, nu al unor observatii. Nevoile lor reale nu sunt identificate de branduri, care incearca de cele mai multe ori sa le copieze limbajul. In acest proces, se pierde claritatea si creativitatea devine una fortata. De cele mai multe ori brandurile trateaza tinerii ca pe niste copii.

In opinia lui Irinel, the next big thing in comunicarea cu tinerii va fi nimicul: nimic in plus, nimic in comun, nimic fortat.

Romanian Youth Focus 2013 este o conferinta ce face parte din seria de evenimente SMARK KnowHow si a avut loc pe 21 si 22 octombrie. Young Leader este Studentbank, powered by Raiffeisen Bank. Transportator oficial este Air France, iar creative food partner este frufru.

Evenimentul este sustinut de 360 Revolution, Trade Media, Casa de Traduceri si Agrafa.

Partenerii media ai evenimentului sunt: IQads, Realitatea.net, 24 FUN, Forbes, Cariere, The Institute, HotNews, Magazinul Progresiv, VICE, Gen90, Hipmag, Catavencii, Zumzi, Piata, Ziare.com, Business24, Port.ro, Money Magazine, Money.ro si Radio Guerrilla.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


GMP & U

După 18 de ani pe piață, agenția devine GMP & U, an IDEA Company, care crede în puterea ideilor și în soluții fluide la problemele complexe de business, de astăzi. Numele GMP & U vorbește despre... vezi detalii »

AMPRO

Infiintata in 2005, AMPRO este cea mai premiata agentie de strategie si design de brand din Romania, care ofera o gama completa de servicii de branding. Obiectivul AMPRO este sa ajute produsele clientilor sa fie... vezi detalii »

Casa de Traduceri

Toti stim ca cel mai bine ne simtim acasa. Noi credem ca, exact ca oamenii, cuvintele au locurile lor, locuri in care se potrivesc cel mai bine si in care se simt ca acasa. Intelegem ca mutarile nu sunt niciodata... vezi detalii »

Campanii

Sectiune



Branded


Related