Consumul de telefonie mobila in Romania in segmentul nativilor digitali

Consumul de telefonie mobila in Romania in segmentul nativilor digitali

Conform raportului Mediascope Europe "The connected life of digital natives", 85.5 milioane de tineri europeni cu varste cuprinse intre 16-24 de ani navigheaza pe internet. 81% dintre acesti tineri detin un telefon cu facilitati pentru navigarea pe Internet, in timp ce 60% sunt posesorii un smartphone. Acesti tineri obisnuiesc sa cheltuiasca online, in medie, cate 425 euro pe o durata de 6 luni, iar 1 din 3 dintre ei spune ca e posibil sa cumpere produsul daca urmareste brandul respectiv pe Facebook.

Conform detelor oferite de SATI.ro/Sesame, 1 din 4 useri de Internet din Romania este Digital Native (14-24 de ani), iar universul estimat al Digital Natives este 1.625.000 de utilizatori.

Anca Tenita (Project Manager, 1424 .ro) a prezentat in cadrul conferintei Romanian Youth Focus 2013, un eveniment SMARK KnowHow, rezultatele descriptive ale ultimului studiu realizat de 1424.ro despre consumul de telefonie mobila in cadrul generatiei digitale.

1424.ro este un instrument de masurare online a atitudinilor, opiniilor si obiceiurilor nativilor digitali. Esantioanele sunt construite aleatoriu si sunt ajustate prin ponderare cu statisticile oficiale SATI.ro (variabile demografice). Metodologia 1424.ro se axeaza pe descoperirea insight-urilor despre tineri prin prisma relatiilor de asociere/corelatie existente intre variabilele masurate.

Rezultatele studiului The Mobile Natives prezinta opiniile a 563 de tineri cu varsta cuprinsa intre 14 si 24 de ani, activi in mediul online in perioada de studiu 2-16 octombrie 2013.

Consumul de telefonie mobila in Romania din 2012  (Date furnizate de Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii - ANCOM)

In data de 31 decembrie 2012 existau in tara 22.8 milioane de utilizatori de abonamente si cartele preplatite active, dintre care 59% - utilizatori de cartele preplatite si 41% - utilizatori de abonament.

Durata medie a convorbilor lunare in 2012 a fost de 3 ore si 42 de minute, iar volumul SMS-urilor a fost de 50 de SMS-uri/luna.

Tot in 2012 s-au inregistrat 10 .1 milioane de conexiuni la internet la puncte mobile (prin HSCSD, GPRS, EDGE, CDMA, EVDO, 3G), dintre care 86% s-au realizat cu telefonul mobil. 57% dintre conexiunile la Internet cu telefonul mobil sunt realizate de utilizatori de cartele preplatite si 43% de catre utilizatorii de abonament.

Iata cateva rezultate ale studiului The Mobile Natives*:

Numar de telefoane mobile folosite in mod curent:
- 80% dintre tinerii romani folosesc in mod curent un singur telefon
- 18% dintre acestia folosesc 2 terminale
- 2% declara ca folosesc cel putin 3 telefoane

Nou versus vechi
- 82% dintre tineri folosesc un telefon mobil nou
- 18% si-au cumparat telefonul mobil la mana a doua

Smartphone versus clasic
- 62% folosesc smarphones
- 38% folosesc un telefon clasic

Cele mai folosite branduri de telefoane:
- Samsung (45%)
- Nokia (24%)
- LG (7%)
- Apple (6%)

Principalele surse de informare in vederea cumpararii telefonului mobil:
- Recenziile si comentariile in site-ul comerciantului/operatorului(19%)
- Site-urile de specialitate (17%)
- Direct din magazin – agent de vanzare (14%)
- Sursele personale: prieteni, parinti(13%)
- Forumurile online (10%)
- Search cu motoarele de cautare (10%)
- Bloguri de specialitate (5%)

Elemente care au dus la achizitionarea telefonului mobil:
- Designul atragator al terminalului (22%)
- Tehnologia de ultima generatie (20%)
- Nevoia de a comunica prin telefon (15%)
- Oferta de pret foarte buna (11%)
- Nevoile simbolice (4%)
- Apartenenta la grup (3%)
- Innoirea telefonului odata cu portarea in alta retea (2%)
- Statusul social (1%)

Gradul de satisfactie in relatie cu telefonul mobil
- Foarte nemultumit (7%)
- Nemultumit (8%)
- Nici nemultumit, nici multumit (28%)
- Destul de multumit (36%)
- Foarte multumit (21%)

Distributia operatorilor de telefonie mobila:
- Orange (46%)
- Vodafone (30%)
- Cosmote (20%)
- Frog (Cosmote) (4%)
- RCS - RDS &Romtelecom (0.43%)

Distributia utilizatorilor in functie de tipul de serviciu folosit:
- 65% - utilizatori de cartele preplatite
- 35% - utilizatori de abonamente

Costul lunar alocat telefoniei mobile:
- Cel mult 50 Ron (63%)
- Intre 50 si 100 Ron (25%)
- Intre 101 si 200 Ron (9%)
- Intre 201 si 300 Ron (3%)
- Peste 300 Ron (1%)

Principalul platitor al facturilor de telefonie mobila este pentru 72% dintre tineri, familia/parintele.

Frecventa folosirii Internetului pe telefonul mobil:
- Niciodata (15%)
- Destul de rar (de cateva ori pe an) (16%)
- Mediu (cateva ori pe luna) (19%)
- Destul de des (cateva ori pe saptamana) (19%)
- Foarte des (cel putin o data pe zi) (31%)

Principalele elemente luate in considerare in alegerea operatorului:
- Sa fie in aceesi retea cu prietenii, familia (38%)
- Promotii si oferte bune de pret(19%)
- Sa aiba tehnologii de date mobile si Internet foarte bun (12%)
- Aria de acoperire si calitatea semnalului sa fie foarte bune (10%)
- Sa aiba tarifele cele mai mici (9%)

Nivel de satisfactie cu operatorul de telefonie mobila:
- Foarte nemultumit (3%)
- Destul de nemultumit (5%)
- Nici nemultumit, nici multumit (28%)
- Destul de multumit (41%)
- Foarte multumit (24%)

*Din cauza rotunjirilor procentuale, suma procentelor poate diferi cu un punct procentual fata de 100%.

Romanian Youth Focus 2013 este o conferinta ce face parte din seria de evenimente SMARK KnowHow si a avut loc pe 21 si 22 octombrie la Hotel Ramada. Young Leader este Studentbank, powered by Raiffeisen Bank. Transportator oficial este Air France, iar creative food partner este frufru.

Evenimentul este sustinut de 360 Revolution, Trade Media, Casa de Traduceri si Agrafa.

Partenerii media ai evenimentului sunt: IQads, Realitatea.net, 24 FUN, Forbes, Cariere, The Institute, HotNews, Magazinul Progresiv, VICE, Gen90, Hipmag, Catavencii, Zumzi, Piata, Ziare.com, Business24, Port.ro, Money Magazine, Money.ro si Radio Guerrilla.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Casa de Traduceri

Toti stim ca cel mai bine ne simtim acasa. Noi credem ca, exact ca oamenii, cuvintele au locurile lor, locuri in care se potrivesc cel mai bine si in care se simt ca acasa. Intelegem ca mutarile nu sunt niciodata... vezi detalii »

Oameni

Pozitii

Sectiune



Branded


Related