Dupa toate discutiile despre Generatia Y, care au avut loc in cele doua zile ale Romanian Youth Focus 2013, Monica Vrabie (Brand Manager, MediaPro Pictures) si Camelia Sas (Marketing Manager, MediaPro Pictures) au prezentat informatii despre trupa Lala Band - idolii Generatiei Z, sora mai tanara a Generatiei Y. Daca despre aceasta din urma stim ca traieste intr-o epoca in care au existat atat telefoanele cu fir, cat si smartphone-urile, despre Generatia Z din Romania am aflat ca duce o reala lipsa de modele de viata. Odata identificata aceasta nevoie, MediaPro a decis sa produca serialul “Pariu cu viata”, in care joaca tineri, gasiti printr-un casting de tipul celor de la Romanii au Talent sau Vocea Romaniei, si care au ajuns acum vedete pentru adolescentii romani. Asa s-a nascut serialul difuzat de Pro TV – "Pariu cu viata", al carui personaj principal a fost formatia LALA BAND.
Trei ani de LALA BAND
Monica a deschis prezentarea prin a descrie cateva dintre rezultatele pe care proiectul LALA BAND le-a avut de-a lungul timpului. Formatia s-a nascut in urma cu trei ani, cand a devenit protagonista "Pariu cu viata". Conceput initial pentru target-ul 18 – 49 de ani, core target-ul pe TV al serialului a devenit 18 – 22 de ani. Potrivit Monicai, serialul a inregistrat un real succes, care a atras dupa sine un val de popularitate pentru LALA BAND, care a inceput sa sustina spectacole si pe scenele din afara platourilor de filmare.
De la infiintare, LALA BAND a adunat mai multe premii, printre cele mai importante fiind Teen Icon Award (Romanian Music Awards 2013), Fans Like Award (Media Music Awards 2013) si Cel mai cautat artist pe Google & Premiu Special (On Air Music Awards 2013). Trupa a lansat cinci albume de muzica, a sustinut 67 de concerte si a adunat 180 de ore de cantat live. Pe canalul de YouTube oficial LALA BAND are peste 100 de milioane de vizualizari, iar pe Facebook a atras 500.000 de fani. Majoritatea celor care admira trupa au varste sub 16 ani.
Cum a inceput "Pariu cu viata"
Camelia Sas a spus exista sute de scenarii, la nivel de schita sau scrise in detaliu, care au potentialul sa devina un nou serial. Dintre toate, ideea din spatele serialului "Pariu cu viata" a castigat pentru ca venea cu un raspuns la o nevoie importanta a celor din Generatia Z: aducea in prime time-ul unei televiziuni personaje care aveau potentialul de a se transforma in idoli.
Camelia a explicat o viziune care apartine Ruxandrei Ion (producator general, Pariu cu viata): in 2009 – 2010 se simtea lipsa unor modele reale pentru copii si adolescenti. Pusi in scenariul potrivit, aceste personaje au vorbit despre subiecte precum prieteni, consumul de droguri, inceputul vietii sexuale sau lupta pentru idealuri. Fiind totodata un serial – musical, "Pariu cu viata" a fost si un pretext pentru a reinterpreta intr-un stil contemporan piese evergreen din intreaga lume.
Cum a inceput LALA BAND
O echipa de zece oameni din partea MediaPro a plecat prin tara, intr-o sesiune de casting similara cu cea pentru "Vocea Romaniei". S-au prezentat peste 30.000 de candidati, pentru selectia carora au fost folosite trei criterii: capacitatea de a canta, de a dansa si a de juca. In final, au fost selectati douazeci de tineri, care au format LALA BAND – personajul principal al unui serial care a durat patru sezoane.
Promo
De cand a obtinut succes independent de serial, LALA BAND a continuat sa-si consolideze imaginea prin planificarea unor intalniri cu fanii pe platourile de filmare si la repetii si prin organizarea unor sesiuni de autografe. Recent a fost lansat si primul fan club oficial. Totodata, LALA BAND are propriul post de radio, parte din Pro FM, si o revista care a iesit pe piata in iunie 2013. Vanzarile primelor doua editii au fost estimate la peste 14.000 de exemplare, un success de print intr-o epoca digitala in care foarte putini ii mai vad utilitatea. In plus, LALA BAND a colaborat cu branduri precum Pigna, cu care a creat o serie de rechizite, si audio bronx pentru casti. Printre brandurile care au aparut in pauzele publicitare ale "Pariu cu viata" se numara Eugenia, P&G, Tempo, Dr. Oetker sau Ciuc.
Romanian Youth Focus 2013 este o conferinta ce face parte din seria de evenimente SMARK KnowHow si a avut loc pe 21 si 22 octombrie. Young Leader a fost Studentbank, powered by Raiffeisen Bank. Transportator oficial a fost Air France, iar creative food partner a fost frufru.
Evenimentul a fost sustinut de 360 Revolution, Trade Media, Casa de Traduceri si Agrafa.
Partenerii media ai evenimentului au fost: IQads, Realitatea.net, 24 FUN, Forbes, Cariere, The Institute, HotNews, Magazinul Progresiv, VICE, Gen90, Hipmag, Catavencii, Zumzi, Piata, Ziare.com, Business24, Port.ro, Money Magazine, Money.ro si Radio Guerrilla.