Lamuriri despre Modulul 3 - Leadership al Scolii IAA, dedicat antreprenorilor si top managementului

Lamuriri despre Modulul 3 - Leadership al Scolii IAA, dedicat antreprenorilor si top managementului

Dupa o prima editie finantata prin fonduri europene, Scoala IAA revine cu o noua sesiune de inscrieri pentru Modulul 3 - Leadership, dedicat antreprenorilor si top managementului, de data aceasta contra cost. Le-am cerut Laurei Tampa (Executive Director, Scoala IAA) si lui Victor Dobre (Director Executiv, IAA Romania) mai multe detalii despre ce fel de probleme sunt dezbatute in cadrul cursurilor, ce investitie presupune inscrierea si cu ce lectii pot pleca participantii. 

SMARK: Din experienta primei editii, care sunt principalele probleme ale antreprenorilor si managerilor din marcomm care detin pozitii de top management?
Laura Tampa: Cand am pornit acest proiect ne-am propus sa oferim participantilor cele mai relevante si aplicabile subiecte de leadership in contextul economic actual. O mare problema a managerilor si antreprenorilor din marcomm este ca se lovesc pentru prima data de o criza economica atat de severa. Am fost obisnuiti cu crestere economica constanta si la rate de double digits, iar criza ne-a surprins nepregatiti la capitolul leadership. Asa cum la inceputul anilor ‘90 am invatat marketing si publicitate facand intuitiv niste lucruri, asa, din 2009, invatam practicand management si leadership de criza, fara a avea o experienta anterioara si fara a avea macar o singura referinta teoretica.

De la lansare, Scoala IAA si-a propus sa vina cu produse educationale care sa raspunda nevoilor pietei – astfel in 2007, cand afacerile din marcomm erau in crestere, si nu existau oameni suficient de pregatiti, Scoala IAA a lansat modulele 1 si 2 (juniori si mid-manageri), care ofereau participantilor bazele teoretice si practice necesare pentru a intra sau a avansa in domeniu. Implicit companiilor, pentru prima data, li s-au oferit angajati bine instruiti, cu o intelegere buna a conceptelor de marcomm intr-un timp record.

Asa s-a nascut si necesitatea modulului 3 leadership – dintr-o nevoie a antreprenorilor si managerilor romani de a avea diverse concepte teoretice, alaturi de instrumente de management si leadership care sa ii ajute sa isi conduca spre succes business-ul in aceste vremuri nu tocmai prietenoase.

O parte dintre participantii la prima serie au venit pentru a invata metode si tehnici prin care isi pot motiva echipele, metode prin care sa evalueze sanatatea business-ului pe care il conduc, sa identifice modalitati de crestere sau consolidare ale acestuia in conditiile economice actuale. O alta parte dintre ei a venit pentru a intelege de ce deciziile luate - la un anumit moment in organizatie sau in business – au fost sau nu de succes si sa invete cum sa evite greselile trecutului, descoperind concepte, orientari, perspective si instrumente noi.

Ne-am uitat la cele mai importante si renumite universitati si programe de MBA din Europa selectand numai subiectele de top care ii pot ajuta pe participanti azi si in viitor sa-si conduca business-urile si oamenii spre o reusita sigura.

SMARK: Cat de mult difera problemele intampinate de la companie la companie?
Laura Tampa: Acest modul de leadership este adresat tuturor managerilor de business din orice domeniu, pentru ca vorbim foarte mult despre “people management” si comunicare, vorbim despre “self-leadership”, despre deciziile creatoare de valoare in organizatii, despre “change management” si “decision making”. Iar acestea sunt concepte pe care le aplica orice top manager indiferent de business-ul pe care il conduce – fie ca este sef de agentie, business unit manager sau marketing director.
Victor Dobre: Modulul 3 Leadership al Scolii IAA vine in completarea celorlalte doua Module si se adreseaza antreprenorilor si top managementului. Pornind de la nevoile publicului sau tinta, e clar ca structura modulului trebuie sa abordeze, cat mai complet, toate aspectele leadership-ului in industriile creative.

Prin constructia acestui modul am adus mai aproape de antreprenorii si top managerii romani un set de traininguri intensive foarte aplicate, cu scopul de a le oferi atat o noua perspectiva asupra situatiilor zilnice din organizatii, dar si de a le imbunatati abilitatile de lideri pe termen lung.

Nu am vizat o singura problema sau un set anume de probleme. Nu am plecat de la cerintele pietei in ceea ce priveste cunostintele unei persoane, asa cum am procedat cand am construit Modulul 1 si Modulul 2. Nu ne-am concentrat pe agentii sau pe clienti.

Am pornit de la premisa pozitiva ca leaderii sunt leaderi in orice structura, ca rolul lor e similar si ca trebuie sa asigure viziunea si cresterea constanta si sustenabila a organizatiei.

SMARK: In ce situatii le poate fi de ajutor acest modul, ce fel de probleme isi pot gasi solutii aici?
Laura Tampa: Noi ne-am propus prin acest modul sa le dam participantilor un set de instrumente de business si de leadership pe care sa le poata aplica imediat in business– people management, change management, innovative leadership - sau in momentele cheie – vanzarea business-ului, achizitia de noi linii de business, crearea de noi piete.

O parte dintre absolventii primei serii  va spun aici in ce mod acest modul i-a ajutat.

Pot afirma ca suntem foarte multumiti. Tot efotul nostru de a coordona acest modul este apreciat de catre cei care au beneficiat de el si ca tot ceea ce ne-am propus sa le oferim participantilor a atins si, deseori, a depasit asteptarile.
Victor Dobre: Oricate abilitati naturale ar avea o persoana pentru a inspira si a conduce, are nevoie mai ales de informatie si cunoastere structurate si actualizate pentru a-si duce la indeplinire rolul. Cei ce doresc sa urmeze cursurile Modulului 3 nu asteapta, mai intai, sa se confruntecu probleme in propriile organizatii, pentru ca, mai apoi, sa vina de nevoie la Scoala pentru a identifica solutii.

Cei ce ne sunt studenti inteleg foarte bine ca managementul schimbarii, construirea unor viziuni pe termen lung, sustinerea cresterii, rolul de a inspira oamenii deosebit de talentati din subordine etc nu se pot face doar pe baza abilitatilor native.

Ei inteleg mai bine decat oricine nevoia continua de autoperfectionare si de autoactualizare, de punere la curent cu cele mai noi abordari discutate in marile scoli de leadership din Europa.

SMARK: Ce imbunatatiri ii aduceti noii editii in urma feedback-ului primit pana acum?
Laura Tampa: La finalul primei serii am cerut si primit feedback de la participanti despre toate aspectele legate de continut, profesori si organizarea modulului. Ca urmare a feedbackului lor, am produs doar o serie de mici ajustari formale, pentru ca esenta a ceea ce facem este buna.

Sunt subiecte pentru care vom extinde perioada de timp alocata, sunt subiecte pe care le vom restrange. Cursurile se vor desfasura pe o perioada mai lunga de timp si acum vom avea trei saptamani rezidentiala in loc de doua. In plus, timpul pentru pregatirea tezei finale va fi extins, in ideea de a permite participantilor sa isi documenteze bine cercetarea si sa o pregateasca astfel incat sa o poata folosi si implementa direct in business-ul lor.

Prima editie a fost finantata de fonduri ale Uniunii Europene, dar de data aceasta participarea la cea de-a doua editie este contra cost. Detaliile despre inscriere si costuri sunt disponibile pe site-ul IAA
Victor Dobre: Modelul de baza al Modulului 3 Leadership are ca fundament modelele propuse in cele mai reputate scoli de leadership creativ din Europa. Vorbesc aici de Berlin School of Creative Leadership, University of St. Gallen, Cambridge University, Universite d'Aix-Marseille. Profesorii nostri sunt alesi din aceste reputate institutii, programa noastra este o esentializare prin selectie din curriculele insumate ale scolilor de mai sus. Dintre acestea, o atentie deosebita am acordat curriculei de la Berlin School of Creative Leadership, pentru ca este un program dezvoltat pentru a raspunde nevoilor leaderilor din industriile creative.

Desigur ca orice editie a modulului aduce imbunatatiri celorlalte ce vor urma prin feedbackul oferit de cursanti. Schimbarile de la o editie la alta sunt mici. Dar vor fi dinamice, in ritmul asteptarilor si noilor perspective care apar in domeniul atat de complex al leadership-ului. Cu siguranta a cincea editie a va fi cu mult mai buna decat prima, dar cu mici diferente fata de a patra editie.

SMARK: La ce investitie de timp trebuie sa se astepte doritorii?
Laura Tampa: In primul rand viitorii lideri au nevoie sa isi elibereze agenda pentru a participa la cele 20 de zile de cursuri, care se desfasoara pe parcursul a cinci luni de zile. De aceasta data vom organiza 3 saptamani rezidentiale in Sinaia, una in noiembrie, a doua in ianuarie si ultima in martie.

In al doilea rand, pentru a absolvi, fiecare participant are de pregatit o teza finala, in care, pe baza conceptelor invatate pe parcursul modulului, va expune o idee,un instrument sau un mijloc prin care poate imbunatati performantele organizatiei din care face parte sau de a ridica standardele industriei.

Pregatirea acestei teze presupune documentare, cercetare activa, timp de gandire, de reflectie si descoperire. Nu este deloc simplu, dar la final fiecare participant poate pleca cu un kit bine gandit si documentat pe care il poate aplica in organizatie si in raport cu orice schimbare ofera viitorul.

Astfel, ca orice proces de acumulare de cunostinte, participarea la Modulul 3 Leadership necesita o investitie de timp, dar care, din experienta participantilor la prima editie si din feedback-ul primit de la acestia, merita cu prisosinta.
Victor Dobre: "Timp e suficient pentru cei ce stiu sa-l foloseasca" sustinea inovatorul prin excelenta Leonardo Da Vinci. Noi credem ca leaderii carora ne adresam stiu foarte bine sa-si planifice timpul in asa fel incat sa faca fata cu brio provocarii. Prima generatie de absolventi a dovedit asta. Nu e simplu pentru cineva cu, deja, extrem de multe pe agenda sa urmeze si Modulul 3 Leadership, dar nici imposibil nu e.

Si merita orice efort.

SMARK: Participarea costa intre 7.500 si 10.000 de euro. De ce sa investeasca antreprenorii si managerii aceasta suma in pregatirea lor?
Victor Dobre: Asa cum sustineam mai devreme, traiesc cu ferma convingere ca acesti oameni inteleg foarte bine importanta investitiei de orice fel in ei insisi, in dezvoltarea propriilor viziuni si abilitati de lideri.  Sumele sunt, pana la urma, o garantie a calitatii si unicitatii pe care aceasta Scoala o detine.

Profesorii buni si cursurile de actualitate costa peste tot in lume. Insa, daca vreti o comparatie cu preturile altor programe de profil din Europa, ale noastre costa sub o treime pentru ca am negociat in favoarea top managerilor romani.

In plus, “where there is a will, there is a way :)” - gasim solutii la orice. Important e sa creada in noi si sa-doreasca participarea la schimbare.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related