Mihai Pocorschi (mobuy): de la rock progresiv la startup, din pasiune

Mihai Pocorschi (mobuy): de la rock progresiv la startup, din pasiune

Mihai Pocorschi (co-founder & CEO, mobuy) face parte din categoria oamenilor pentru care pasiunea este motorul tuturor actiunilor si care cauta sa fie rasplatit in permanenta pentru efortul depus. In momentul in care nu mai este satisfacut de evolutia lucrurilor si simte ca se plafoneaza, cauta alte activitati in care sa se implice cu la fel de multa pasiune. Dupa plata si rasplata este ideea de la care a pornit mobuy, noul lui business reprezentat de o aplicatie pentru smartphone-uri care, printre altele, rasplateste utilizatorii pentru fidelitatea lor.

Dorinta de a face lucruri din pasiune a inceput devreme, pe la 4-5 ani, cantand in emisiunile pentru copii Ba Da, Ba Nu, Feriti-va de magarus si Club Anda, si a continuat cu Phonopia, trupa de rock progresiv infiintata alaturi de fratele sau, cu care a cantat in deschiderea concertului Sepultura din Bucuresti in 2009.

A renuntat cu regret la cantat si s-a concentrat asupra altor domenii care ii ofera si ele satisfactii, dar si recompense materiale.

Dragostea pentru artele vizuale a inceput la 15 ani, cand si-a descoperit pasiunea pentru 3D. Ca urmare, la 16 ani si-a luat teancul cu tutoriale despre grafica de care nu se despartea niciodata si si-a testat abilitatile consumand multe resurse necesare imprimarii, din firma tatalui lui. Asa a ajuns sa lucreze la PM Production, una din primele agentii de productie publicitara din Romania, dupa revolutie. A inceput cu editarea spoturilor TV de 30 de secunde pentru Universal Music, pentru ca la 18 ani sa se intoarca la marea lui dragoste - grafica.

Ajuns apoi in cadrul departamentului de grafica al Antena 1 a contribuit la proiecte de amploare pentru perioada respectiva. Dupa 3 ani a schimbat postul, dar nu si departamentul, ajungand astfel la ProTV, cu care a avut o relatie la fel de lunga. Dupa experienta cu televiziunile Mihai a facut freelancing, implicandu-se pe segmentul de productie in mai multe proiecte, atat din tara cat si din strainatate. A avut astfel ocazia sa lucreze pentru branduri precum Heidi, Vodafone, Coca-Cola, ca apoi sa se intoarca in trustul PRO ca visual effects artist & technical director la Media Pro Magic Factory.

Noul capitol din viata lui Mihai, cel de antreprenor, ii satisface atat dorinta de design, cat si de arte frumoase. Cofondatorul mobuy nu este la prima incercare de a lansa un produs legat de advertising. Prima tentativa a acestuia nu a trecut testul de marketing validation si nici testul personal al aspectului economic sau tehnic, dar a fost cenusa din care a luat nastere mobuy.

Aplicatia de smartphone mobuy a venit ca o necesitate a fondatorilor de a fi tratati ca indivizi la cumparaturi, nu ca grup. Mihai Pocorschi, William Sterns (CMO si Co-founder, mobuy) si Razvan Margineanu (CTO si Co-founder, mobuy) au lansat o aplicatie pentru smartphone-uri care le permite utilizatorilor sa cumpere la preturi reduse produse si servicii de la o serie de magazine partenere. Platforma de comunicatii intre branduri si consumatori incearca sa filtreze foarte multe informatii despre utilizatorii ei, oferind retailerilor posibilitatea de targetare in functie de varsta, sex, preferinte, interese si alte aspecte relevante.

Modelul american de recompensa a fost adoptat atat in ideea afacerii cat si in coordonarea echipei mobuy pentru ca ofera o delimitare foarte clara a atributiilor, iar rezultatele acestei metode indeplinesc asteptarile echipei.

Despre oamenii pasionati cu care colaboreaza, cei cu care petrece mai bine de 10 ore in fiecare zi, Mihai are are doar cuvinte de lauda, dar si recompense. In acest sens, primii oameni care au vazut potential in acest proiect si s-au alaturat echipei beneficiaza de actiuni in cadrul companiei: “Acum suntem foarte foarte fericiti si multumiti de echipa pe care o avem, niste oameni fantastici, foarte deschisi, foarte dedicati, cu foarte multe idei, care ajuta foarte mult si care cred in Mobuy  Mobuy  si in ce se intampla. Noi chiar am adoptat un model american in care dam equity primilor angajati”, sustine Mihai.

Arta cere sacrificii, iar unul dintre acestea este timpul petrecut de Mihai in compania fiului sau si a sotiei sale: "Ziua incepe la ora 8 cand imi duc fiul la gradinita, urmata de o serie de meeting-uri cu clientii in prima parte a zilei, dupa-amiezile fiind dedicate intalnirilor cu partenerii mei, Will si Razvan, si echipa noastra. Ziua se termina undeva la ora 3-4 dimineata. Daca as avea totusi mai mult timp as sta mai mult cu sotia mea si fiul meu. Sunt incredibil de norocos sa ii am in viata mea si le multumesc ca ma inteleg si ma sustin", spune el.

Asta te face sa te intrebi cum se relaxeaza un cofondator mobuy? Ei bine, pentru Mihai recunoasterea este sinonim cu relaxarea. Comentariile pozitive, numarul de utilizatori si de like-uri care cresc in continuare ii dau acest sentiment: “Am avut o actiune de promovare in Centrul Vechi, in care echipa noastra a impartit flyere. Totul a fost foarte personal si o experienta foarte interesanta. A fost extraordinar momentul in care am vazut ca oamenii folosesc aplicatia sau atunci cand voiam sa dau cuiva un flyer imi zicea ‘am deja aplicatia’. Asta s-a intamplat si la concert, la Roger Waters | The Wall. E un sentiment foarte imbucurator atunci cand stii ca lucrul in care ai investit atat de mult timp, energie si pasiune este folosit de oameni, ii ajuta si le face viata mai frumoasa si mai usoara”.

Spune ca cele mai mari realizari ale lui sunt familia, cariera in visual effects si nu in ultimul rand mobuy, business in care este foarte increzator: "Vrem ca mobuy sa ajunga in toate orasele mari ale tarii si la un numar de 100.000 utilizatori. Dupa aceea ne vom concentra atentia catre extinderea in Europa".

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related