Andreea Pautov Ionita (World Class Romania) despre promovarea sportului intr-o tara majoritar sedentara

Andreea Pautov Ionita (World Class Romania) despre promovarea sportului intr-o tara majoritar sedentara

Sportul si activitatile in aer liber nu au fost niciodata in topul preferintelor romanilor in ceea ce priveste petrecerea timpului liber. Conform unui studiu GFK, 60% dintre romani declara chiar ca nu au facut sport niciodata. In acest context, World Class, unul dintre cei mai mari jucatori pe piata de fitness de la noi, este optimist si incearca sa educe romanii si sa ii invete sa iubeasca miscarea.

Am vorbit cu Andreea Pautov Ionita (Marketing Manager, World Class Romania) despre piata de wellness, despre educarea publicului in ceea ce priveste importanta miscarii fizice si despre programele desfasurate de World Class Romania in acesta directie.

SMARK: Care a fost parcursul tau profesional pana astazi? Numeste cateva dintre realizarile pe care le consideri importante in cariera ta.
Andreea Pautov Ionita: Cred ca cea mai mare realizare pe care poate sa o aiba un om in cariera este sa-si gaseasca un job care sa-l faca fericit; ca intr-un mariaj, un  job care sa te satisfaca intr-asa fel in fiecare zi, incat sa nu te atraga sa te uiti in gradina altuia. Daca nu-ti place, schimba-l! Viata e prea scurta, trebuie sa facem ceea cea ne face fericiti, si sa o facem mai des, in toate circumstantele. Sa fac sport si sa-l promovez imi place la nebunie!
Am aproape 10 ani in strategii de comunicare si marketing, dintre care peste 4 in The Group, unde am facut scoala vietii in calitate de Senior Account pentru branduri cunoscute, Disney Channel fiind clientul meu de suflet. Inainte de asta am lucrat in presa si televiziune.

SMARK: Prin ce schimbari importante a trecut World Class de cand te ocupi de brand? Cum este privita piata de wellness de catre romani? S-a imbunatatit in ultimul timp perceptia lor despre nevoia de sport, sunt mai dispusi sa aloce bani si timp?
Andreea Pautov Ionita: In primul rand ne-am extins si suntem in continuare intr-un proces de extindere. In ultimii 3 ani mai deschis 2 cluburi, iar in 2014 ne propunem sa venim cu inca 4. Eu ma vad responsabila sa arat zi de zi romanilor ca trebuie sa faca sport si ca World Class - cel mai mare jucator din piata -,  le vine in intampinare cu o gama larga de servicii. Consideram ca suntem contribuitori importanti in educarea pietei spre un stil de viata sanatos, si da, romanii au inceput sa iubeasca sportul si sa constientizeze importanta lui, iar lucrul acesta nu face decat sa ne bucure.
De asemenea, in tot acest timp am incercat si sa schimbam perceptia romanului cum ca World Class ar fi un brand inaccesibil. Comparativ cu primii ani de existenta, am evoluat si ne-am aliniat odata cu piata, am scazut preturile, desi serviciile au ramas la fel de high. In functie de clubul ales si de tipul de abonament, un client poate plati incepand de la 100 de lei pe luna (exemplu la World Class America House, abonament day time), deci clar nu mai poate fi vorba de un efort financiar major, ci de vointa. De aici incolo este rolul meu sa arat oamenilor ca au nevoie de sport ca de somn, de apa sau ca de mancare; ca trebuie luat drept parte din viata noastra.

SMARK: Care consideri ca sunt cele mai mari provocari cu care se confrunta aceasta piata in Romania?
Andreea Pautov Ionita: Sa vii tot timpul cu ceva nou, trebuie sa te reinventezi continuu. De exemplu, noi ne schimbam o data la 3 luni conceptele de aerobic. Anual sau o data la 2 ani renovam complet sau ne extindem cluburile. World Class este singura companie de fitness din Romania care are licenta in exclusivitate de la cel mai mare provider de concepte de fitness, Less Mils, pentru programe de aerobic gen Body Pump, Body Combat, Grit etc. Da, toate celelalte cluburi care au aceste programe nu fac decat sa ne copieze, schimba un pic numele si 3 miscari si gata, si-au facut programul de aerobic.
Pentru noi este o provocare zi de zi sa ne ajutam clientii sa-si lase grijile, responsabilitatile, problemele in vestiar si sa plece dupa o ora de sport mai impacati cu ei, mai fericiti.
Nu in ultimul rand,  sedentarismul, o provocare generala a Romaniei la acest capitol, este inca o problema des intalnita, de cele mai multe ori factorul psihologic impiedicandu-ne sa gasim iesirea din aceasta zona “de confort”. Din pacate suntem intre primele tari din Europa la capitolul "cei mai lenesi”. Aceasta titulatura nu ne onoreaza, iar noi ca jucatori importanti in piata incercam sa educam piata zi de zi.

SMARK: Cat de mult se implica companiile din mediul privat in promovarea sportului si a unui regim de viata sanatos? Aveti vreun parteneriat incheiat cu o companie?
Andreea Pautov Ionita: Avem semnate contracte cu aproape toate companiile mari din Bucuresti si Cluj, aproape 100. Printr-un contract corporate un angajat beneficiaza de plata lunara si preturi preferentiale. De asemenea, un angajat poate aduce un partener in aceleasi conditii. Cateva companii ofera acest beneficiu gratuit angajatilor lor.

SMARK: Care sunt principalii vostri competitori si cum raspundeti provocarilor din partea lor?
Andreea Pautov Ionita: La nivel de retea nu consideram ca avem competitori, intrucat suntem cel mai mare lant de fitness din Romania cu 20.000 de membri si 9 cluburi (in curand 13). La nivel local,  in functie de amplasarea fiecarui club sunt cateva cluburi oarecum concurente, dar care ne-au afectat prea putin clientela. Noi suntem mandri ca mai toate cluburile din Bucuresti si-au setat ca etalon World Class, iar daca suntem copiati (lucru care se intampla frecvent in oferte, evenimente, concepte) ne face pur si simplu... sa nu luam nicio masura :)

SMARK: Cum ai descrie publicul caruia va adresati? Care dintre canalele de comunicare folosite au performat cel mai bine?
Andreea Pautov Ionita: Publicul nostru simte natural ca World Class este al 3-lea loc in care trebuie sa fie dupa casa si birou. Clientul nostru intelege ca are nevoie de sport pentru o calitate sporita a vietii, pentru o eficienta mai mare la birou si un echilibru mai bun in viata personala. Clientul nostru este impacat cu el insusi, este mai fericit si spune si altora despre asta. Clientul nostru este cel mai eficient canal de comunicare.
World Class si-a dezvoltat in cei 13 ani de existenta propriile canale de promovare, astfel mesajele noastre ajungand la sigur catre clientii nostri: plasme TV in cluburi, propriul Radio, propria revista – B fresh - etc.
Catre exterior, canale de promovare eficiente pentru noi ar fi: TV- avem pastila matinala la Razvan si Dani, outdoor (prisme sau mash-uri pe cladiri), radio (Guerrilla, Kiss, ZU, radio Sport Fm), online (site-urile trustului Ringier si Sanoma si site-uri nisate ca avocatnet.ro) si Facebook.
La acestea se adauga parteneriate solide cu: Primariile, Ministerele, Federatiile si Asociatiile sportive, Centrele comerciale, Organizatile nonguvernamentale de ecologie urbana (Green revolution) si alti prieteni, cum  ar fi Roton, Plafar, Media Pro Distribution, MPG, Medicover etc.
De asemenea, comunicam si prin diversi endorseri - persoane publice care ne iubesc si vorbesc cu drag mai departe despre noi si frumusetea sportului.

SMARK: Cat de mult ajuta folosirea unor celebritati ca endorseri? Le-am vazut pe pagina voastra de Facebook pe Alexandra Ungureanu, Andreea Marin, Anda Adam, Ruxandra Dragomir, Ellie White, Victor Slav si DJ Wanda. Care au fost criteriile dupa care ati ales vedetele cu care sa colaborati?
Andreea Pautov Ionita: Multe vedete aleg World Class natural. Vin la World Class pentru ca ele, ca si noi, iubesc sa faca miscare. Am ales vedete care doresc sa se asocieze cu noi nu numai pentru a da bine in presa, ci pentru ca ele constientizeaza importanta sportului in viata lor si sunt foarte disciplinate in antrenament. Toate vedetele mai sus mentionate ne viziteaza de cel putin 3-5 ori pe saptamana, nu ca sa faca poze :), ci sa transpire ca toti ceilalti clienti.

SMARK: Am vazut ca aveti un program dedicat special mamicilor si unul de personal training – Delta Training System - , in ce masura v-au ajutat ele sa atingeti noi grupuri de public?
Andreea Pautov Ionita: Cele mai bune rezultate se ating alaturi de un antrenor personal. El te motiveaza si-ti da incredere in atingerea obiectivelor. In America sau tarile nordice, un antrenor personal este la fel de important ca un medic. Aceasta cultura dorim si noi sa o imprimam in Romania, asa am ajuns la conceperea programelor "Delta Training System” si  "Fii o mamica plina de energie”, care garanteaza rezultate si urmaresc individul de la A la Z.  Delta Training System este un concept revolutionar din Suedia care-ti transforma corpul in 90 de zile, din ce in ce mai cerut si in Romania. Peste 1 tona de grasime a fost arsa de cei peste 170 de clienti inscrisi pana acum.

SMARK: Prin ce tip de evenimente va promovati?
Andreea Pautov Ionita: World Class vine cu propuneri interesante atunci cand vine vorba de petrecerea timpului liber. Consideram ca suntem o alternativa atragatoare la noptile pierdute in baruri si cluburi cu bautura si tigari. La evenimentele noastre clientii nostri si prietenii lor vin nu numai sa arda calorii;  ei stiu ca World Class este mediul unde isi pot face prieteni, relatii in cel mai fericit mod: prin impartasirea pasiunii pentru sport.
Voi enumera cateva din evenimentele de succes: Fitness Revolution - de 3 ani, impreuna cu Green Revolution organizam la Roaba de cultura, intreaga vara, clase in aer liber in fiecare weekend. Fitness festival, un eveniment ajuns deja la cea de-a 4 a editie, un festival de energie prin clase de aerobic si cycling de dimineata pana seara. Anul trecut am adunat peste 2000 de participanti in Piata Victoriei. Maratonele de cycling in aer liber sunt foarteiubite de prietenii nostri. Fie ca vremea a tinut sau nu cu noi, maratoanele noastre au adunat sute, poate mii de participanti. Army Boot Camp- o competitie pentru cei cu rezistenta fizica crescuta, un antrenament dur, dar si distractiv, o tabara World Class cu iesire la munte sau la mare.
Am adus World Class si in club, cu un party Kangoo Jumps la club Boa, aratand romanilor alternativa noastra la viciile pacatoase. Si prin sport te poti distra.
La acestea se adauga nenumaratele evenimente la care noi suntem invitati in calitate de co-parteneri  pentru incalzire sau premii: de exemplu maratoanele de alergat, de biking, tenis etc.

SMARK: Care este mesajul pe care pe care il reprezinti si vrei sa-l transmiti in calitate ambasador al domeniului?
Andreea Pautov Ionita: Eu personal nu faceam sport de niciun fel pana cand sa lucrez aici. Ce vreau sa transmit este ca decizia personala de a face o schimbare in aceasta directie m-a transformat intr-un alt om, un om care apreciaza in fiecare moment viata, sanatatea lui, care vede partea buna a lucrurilor, care zambeste, iubeste mai mult si pune capul linistit pe perna. Acestea sunt efectele activitatii fizice, dincolo de infatisarea exterioara. Eu incerc sa comunic celor din jur ca eticheta vestimentatiei este mai putin importanta si ca un corp frumos este un corp sanatos. In primul rand cred ca ar trebui sa pretuim mai mult corpul nostru - drept singurul loc in care de fapt trebuie sa traim. Corpul nostru este templul nostru, nu doar un mijloc locomotor, nu doar o forma. In al doilea rand, sa nu uitam sa ne locuim corpul - suntem atat de grabiti, atat de stresati, atat de pierduti in ganduri incat uitam de ACUM, de acest moment magic numit prezent, numit viata.  Sportul este una din optiunile care iti aduce aminte, cu fiecare respiratie si bataie a inimii ca traiesti, si tare frumos este!

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related