Mirabela Manolache (Junior Brand Manager, Bunge Romania) considera ca trecerea de la Banking la Marketing a fost cea mai buna decizie pe care a luat-o in viata profesionala. A fost un pas important si a fost nevoie de mult curaj pentru a porni de la zero, dar acum a ajuns sa faca ce ii place.
Cum ii spune si numele, sectorul FMCG (Fast Moving Consumer Goods) este unul in continua schimbare, lucru care a atras-o cel mai mult pe Mirabela Manolache atunci cand a decis sa se alature acestei industrii. In Banking, a invatat sa aiba mai multa rabdare, sa fie mai ordonata si mai organizata si sa isi controleze impusurile. Lucrand in departamentul Comercial si avand o interactiune directa cu clientii, a invatat ca trebuie sa fie comunicativa indiferenta de starea pe care o are.
Mirabela Manolache este unul dintre cazurile care confirma ca viata incepe dupa ce iesi din zona de confort. Si tot atunci incep cu adevarat provocarile. Pentru ea insa, e important sa stie ca cei din jur o sustin si cred in ea, chiar si atunci cand nici macar ea nu o face. Cea mai mare dezamagire a avut-o in momentul in care a realizat ca uneori, un plan nu ajunge sa se intample, oricat de bine facut ar fi. Dar a invatat sa mearga mai departe si sa se adapteze din mers.
Surse de inspiratie
Un domeniu cum e marketingul presupune sa fii mereu conectat la ce se intampla in jur, sa fii deschis, sa vezi si sa asculti ce se intampla pe langa tine. Mirabela este inscrisa la CIM (Chartered Institute of Marketing), citeste “The Marketer” si alte reviste din domeniu, petrece mult timp in online, cere feedback de la cei din jur si merge la cat mai multe conferinte sau traininguri: "Traim in vremurile in care sursele de informatii nu ne lipsesc, chiar dimpotriva. Important este sa stii sa le alegi pe cele mai potrivite”.
Se declara norocoasa pentru ca a cunoscut multi oameni de la care a avut de invatat. Trei persoane si-au pus in mod special amprenta asupra vietii sale: primul sau role-model, o doamna “in adevaratul sens al cuvantului”, pe care a cunoscut-o cand avea 12 ani, care era si inca este o femeie puternica, independenta, inteligenta si extrem de eleganta. Apoi a fost persoana care i-a descoperit abilitatile de comunicator inca de pe vremea cand lucra in Banking si care a convins-o ca indiferent de drumul pe care il va alege, are nevoie de un mediu dinamic si creativ. Nu in cele din urma, este o persoana pe care a cunoscut-o la Bunge, care a crezut in potentialul ei, a incurajat-o in momentele dificile si a invatat-o sa aiba incredere in ea si sa nu isi piarda entuziasmul si optimismul, orice ar fi.
Parcursul in companie
In Bunge a inceput ca Junior Brand Manager, dar pe parcurs a preluat din ce in ce mai multe responsabilitati, invatand rapid.
Unul dintre proiectele care-i plac cel mai mult este Unisol Canning, campanie care incearca sa transforme Unisol in uleiul preferat al consumatorilor atunci cand vine vorba despre conservele de toamna. A fost campania pe care a administrat-o si a monitorizat-o de la inceput pana la sfarsit si care a invatat-o cum sa se confrunte si sa rezolve situatiile neprevazute: „Pornesti cu un plan, dar uneori, din cauza unor factori independenti de tine, situatia se schimba, iar tu trebuie sa te adaptezi din mers”.
Categoria uleiurilor vegetale este una cu potential in care se mai pot construi multe. Brandurile pe care le cunoaste indeaproape, Floriol si Unisol, reprezinta la ora actuala imagini clar conturate, asociate de catre consumatori cu un stil de viata sanatos – Floriol - si respectiv cu retetele romanesti reinventate – Unisol. „Obiectivul meu principal este acela de a pune bazele unui plan pentru anul urmator, un an urmator pe care mi-l doresc cat mai plin de proiecte. Eu sunt pregatita si deja am manecile suflecate. Cred cu tarie in brandurile Floriol si Unisol si in faptul ca au foarte multe de spus”.
Mirabela spune ca inca mai are de lucru la gasirea unui echilibru intre viata profesionala si cea personala. Crede ca e important sa stii cand trebuie sa muncesti mai mult si sa mai stai peste program (in cazul proiectelor importante, cu deadline-uri stranse) si cand sa petreci timp cu cei dragi sau sa iti rezervi timp pentru tine. Ii e greu sa se gandeasca la alt domeniu in care sa lucreze, dar e convinsa ca orice ar face, ar presupune comunicare si relatii cu clientii.