Prin "Performanta inspira", noua campanie a brandului, Petrom vrea sa arate tuturor cat de importanta e puterea exemplului. Construita in jurul rezultatelor excelente pe care le-a avut compania in ultimii cinci ani, atat din perspectiva de business, cat si in zona de responsabilitate sociala, campania se aliniaza celorlalte proiecte de comunicare corporate ale brandului. Despre strategia din spatele performantei care inspira am vorbit cu Liliana Stanculet (Corporate Brand Manager, Petrom), care ne-a povestit cat de mult se implica cea mai de succes companie romaneasca in dezvoltarea campaniilor de comunicare, care au fost obiectivele proiectului si ce alte parti au fost implicate in proces. Despre "Performanta inspira" am vorbit si cu Leo Burnett, puteti sa aflati aici cum a decurs procesul de lucru in agentie.
(P) Acest interviu face parte dintr-o serie de materiale dedicate brandului Petrom.
SMARK: Care e contextul in care a fost lansata campania "Performanta Inspira"? Care sunt aspectele care diferentiaza "Performanta inspira" de campaniile de comunicare corporate de pana acum ale Petrom?
Liliana Stanculet: Am inceput sa comunicam din 2012 sub "Performanta inspira", atunci am adus in lumina respectul pentru liderii responsabili si pentru inspiratia pe care acestia o ofera celor din jur.
Anul acesta am comunicat din prisma a ceea ce "E important" pentru noi toti. Printr-o serie de povesti frumoase, am adus in prim plan nu doar realizarile Petrom din ultimii ani, ci si implicarea sociala a companiei. Avand ca punct de start ideea ca tot ceea ce facem – de la planurile de viitor la respectul pe care il aratam celor ce ne sunt alaturi - are o importanta ce se rasfrange asupra tuturor celorlalti, am povestit despre proiectele in care am ales sa ne implicam: pornind de la noi toti, echipa Petrom si partenerii nostri, pana la educatia pe care Petrom o sustine si oamenii cu idei din Tara lui Andrei.
SMARK: Cat de importanta este in opinia ta puterea exemplului pentru romani?
Liliana Stanculet: Prin fiecare fapta pe care o facem, prin planurile de viitor pe care ni le proiectam, prin respectul pe care il avem fata de cei din jur, prin puterea exemplului, putem demostra cu totii ca drumul performantei este o alegere care ne poate arata tuturor un sens comun spre mai bine. Am ales sa vorbim despre faptele noastre si despre efectele pozitive ale demersurilor facute cu responsabilitate, profesionalism si cu gandul catre viitor, creand adevarate surse de inspiratie pentru cei din jurul nostru.
SMARK: Care au fost cerintele trimise catre Leo Burnett? Cum ati construit brief-ul? Care au fost cele mai importante puncte de atins?
Liliana Stanculet: Cu Leo Burnett lucram deja de cativa ani buni, asa ca ei stiu deja ce ne dorim. Am punctat insa anumite aspecte de business care ating punctele cheie si reprezinta esenta performantei. Ne-am propus sa vorbim despre tot ceea ce face Petrom important pentru Romania in rolul sau strategic pentru tara noastra.
SMARK: Cat de mult s-a implicat Petrom in realizarea spot-ului si cat s-a lucrat la el?
Liliana Stanculet: De obicei ne implicam foarte mult in toate proiectele noastre, cu atat mai mult cand lucram la campania corporate. La noi se lucreaza la foc continuu. Cand suntem on air cu o campanie deja scriem brief-ul pentru urmatoarea.
SMARK: Care sunt celelalte componente ale campaniei, dincolo de spotul TV?
Liliana Stanculet: Pe langa spotul TV, in care am folosit vocea lui Florin Piersic Jr., am folosit in campanie mediul online si presa scrisa.
SMARK: Care sunt obiectivele campaniei?
Liliana Stanculet: Petrom este un pilon de stabilitate pentru Romania. Succesul insa nu este intamplator, are nevoie de o viziune clara si o strategie pe masura. Obiectivul a fost sa demostram dimensiunea si responsabilitatile unei companii de succes care contribuie la dezvoltarea Romaniei, sa demostram ca Petrom este un brand national, o companie romaneasca care munceste cu si pentru romani, cu o poveste lunga si curajoasa, care ii da puterea sa creada in prezent si sa investeasca pentru viitor.
Ne-am propus sa dam incredere romanilor in impactul pozitiv pe care fiecare il poate avea fata de cei din jur, fata de societate si tara in care traim. Ne dorim ca prin tot ceea ce facem noi la Petrom, dar si impreuna cu partenerii si furnizorii nostri, sa ducem mai departe acest gand, sa ii inspiram pe ceilalti pentru a determina impreuna o schimbare in mai bine.
SMARK: Care au fost exigentele voastre in aceasta campanie?
Liliana Stanculet: La capitolul acesta suntem experti, de fapt mai bine zis experte. Credem in lucrul bine facut, iar asta inseamna ca facem tot ce ne sta in putere sa comunicam corespunzator. Intr-adevar ne-am consultat cu echipa de creatie si productie pana la ultimele detalii.
SMARK: Care sunt rezultatele intermediare ale campaniei?
Liliana Stanculet: Suntem in plina desfasurare a studiilor de evaluare. Deocamdata pot doar sa spun ca anul acesta vom masura pentru prima data si in mediul online.
SMARK: Ce buget ati rezervat pentru campanie (creatie, productie, media)?
Liliana Stanculet: Suficient cat sa ne atingem obiectivele propuse. :)
SMARK: Care sunt partile implicate in campanie? (agentii de media, publicitate, productie, digital)
Liliana Stanculet: Am lucrat cu Leo Burnett pe partea de ATL, the Geeks pentru declinarea online, Optimedia este agentia noastra de media si Abis Studio pe partea de productie. Impreuna am cautat sa dovedim ca se poate, ca exista oameni curajosi, pasionati si ambitiosi care isi transforma idealurile in succese, care dovedesc cat este de important pentru noi toti sa fim inspirati de performante la orice nivel.
Comentarii