Raportul YouBus. Tendinte in activitati, preferinte si consum, primavara-vara 2013, parte a proiectului Youth Monitor, evidentiaza diferentele din ce in ce mai estompate intre tinerii din mediul urban si cei din mediul rural. Raportul a fost realizat in perioada martie – august 2013 pe un esantion reprezentativ la nivelul populatiei din Romania, cu varsta intre 14-26 ani. Aspectele pe care le-a studiat raportul sunt alimentatia tinerilor, intentia de cumparare pentru produsele electronice, internetul mobil si online bankingul, preferintele pentru branduri, atitudinea fata de viitorul economic.
La capitolul alimentatie, tinerii din mediul rural prefera mai mult decat cei din urban dulciurile, chipsurile si snacks-urile, pe cand cei din urban consuma in cantitati mai mari cereale, lapte si iaurturi decat cealalta categorie vizata.
In ceea ce priveste intentia de cumparare pentru electronice, aceasta este mai mare pentru tinerii din mediul rural decat pentru cei din urban. Pe primul loc in topul obiectelor pe care tinerii de la sate si-ar dori sa le cumpere sunt tabletele (14% fata de 8% in mediul urban), urmate de smartphone-uri (17% versus 14%).O situatie similara se inregistreaza si in cazul serviciilor. Internetul mobil si online bankingul inregistreaza procente mai scazute in mediul rural, insa si o intentie de cumparare ceva mai mare.
Tinerii din mediul rural sunt mai inclinati sa formeze preferinte pentru anumite branduri, pe cand cei din urban rareori au un brand preferat.
Diferentele semnificative se observa in ceea ce priveste atitudinea tinerilor fata de evolutia economica. Tinerii din mediul rural sunt mai pesimisti decat cei din mediul urban in ceea ce priveste evolutia veniturilor. Desi o mare parte dintre acestia (44%) considera ca venitul lor va creste, peste jumatate considera ca fie va ramane neschimbat fie va inregistra o scadere. Tinerii din mediul rural sunt mai pesimisti decat cei din mediul urban in ceea ce priveste evolutia veniturilor. Desi o mare parte dintre acestia (44%) considera ca venitul lor va creste, peste jumatate considera ca fie va ramane neschimbat fie va inregistra o scadere.
Youth Monitoreste o initiativa demarata in 2011 in parteneriat de Brennan Research & Consultants si Quantix Marketing Consulting.