“Au trecut deja 3 ani de cand ai calatorit cu Vola.ro si vrem sa-ti dam mai multe motive sa-ti planifici o noua calatorie” – suna mesajul pe care Vola.ro il trimitea prin e-mail vechilor clienti in urma cu mai putin de o saptamana. In pregatirea pentru sarbatorile de iarna, agentia de online travel s-a hotarat sa fie mai atractiva pentru clientii care au interactionat deja cu Vola.ro. Solutia a constat in trimiterea unor mesaje prin care sa le aminteasca de ultima calatorie rezervata prin Vola.ro, incurajandu-i in acelasi timp sa se aboneze la newsletter pentru a beneficia de un voucher de 20 de euro. Am discutat cu Daniel Truica (Managing Director, Vola.ro) despre obiectivele acestei campanii, dar si despre trendurile existente pe piata de online travel in materie de strategii de atragere a clientilor.
SMARK: Care au fost obiectivele campaniei?
Daniel Truica: Am avut 2 obiective. Principalul obiectiv a fost cresterea bazei de date de abonati la newsletter. Un obiectiv secundar a fost unul de vanzari: impulsionarea vanzarilor pentru Sarbatori. Suntem intr-un plin proces de regandire a strategiei de e-mail marketing.
SMARK: In ce perioada s-a derulat?
Daniel Truica: Mailing-ul s-a facut pe durata a 2 zile. Am oferit un cupon de 20 EUR clientilor care se aboneaza la newsletter in urma acestei campanii, iar aceasta reducere poate fi folosita in urmatoarele 3 luni pentru achizitionarea oricarui bilet pe Vola.ro.
SMARK: Care sunt motivele care au stat la baza deciziei de a face legatura cu interactiunile anterioare ale clientilor cu Vola.ro?
Daniel Truica: Mailing-ul s-a facut catre clientii Vola.ro, iar motivul legaturii cu interactiuni anterioare a fost sporirea ratei de conversie – inregistrarea la newsletter-ul nostru.
SMARK: Care este publicul tinta al acestei campanii?
Daniel Truica: Clienti Vola.ro care nu sunt abonati la newsletter-ul nostru.
SMARK: La ce rezultate va asteptati?
Daniel Truica: Obiectiv-ul de vanzari a fost unul secundar, insa nu va putea fi cuantificat exact decat la expirarea celor 3 luni in care poate fi folosit cuponul de reducere. Datorita caracteristicii particulare a acestei campanii, ne asteptam la cresterea vanzarilor catre clienti vechi.
SMARK: Cu ce procent va asteptati sa creasca numarul de abonati la newsletter?
Daniel Truica: Baza de date de abonati a crescut cu aproximativ 20%.
SMARK: Ce provocari ati intampinat?
Daniel Truica: Nu au fost provocari tehnice deosebite. Avem date despre tranzactii in CRM-ul nostru si am facut o legatura cu partenerii nostri de la White Image pentru trimiterea mesajelor.
SMARK: Care sunt trendurile pe piata in ceea ce priveste atragerea clientilor vechi sau noi?
Daniel Truica: Cred ca exista un trend catre actiuni sustinute de fidelizarea clientilor fie ca sunt noi sau existenti. Avand in vedere costurile de achizitie a clientilor, orice business online depinde de modul in care isi transforma orice client intr-un client fidel.