Violeta Luca (CEO, Flanco Retail) despre decizia Flanco de a muta Black Friday pe 22 noiembrie

Violeta Luca (CEO, Flanco Retail) despre decizia Flanco de a muta Black Friday pe 22 noiembrie

Anul acesta Flanco a mutat Black Friday cu o saptamana mai devreme. Despre motivele din spatele acestei decizii si despre asteptarile pe care le au de la editia de anul acesta am stat de vorba cu Violeta Luca (CEO, Flanco Retail).

SMARK: Cum a aparut decizia de a muta Black Friday cu o saptamana? Sunt cifre care au stat la baza acestei decizii?
Violeta Luca: Decizia de a organiza Black Friday in zilele 22-24 noiembrie, a venit in mod firesc gratie modelului nostru de business care are in centru satisfactia clientilor. Black Friday este un eveniment de shopping, in care punctele de atractie sunt date de ofertele comerciantilor si nu are o data fixa. Istoria Black Friday in sine mentioneaza doua origini: una legata, intr-adevar, de Thanksgiving, care e o sarbatoare pur americana, dar si alta, legata pur si simplu de inceputul sezonului de cumparaturi inainte de Craciun. Vorbind despre un eveniment comercial, anul acesta am urmarit ca Black Friday sa nu se suprapuna cu un weekend in care romanii sarbatoresc si Ziua Nationala, si Sfantul Andrei. Sunt doua zile foarte importante, pe care lumea le asteapta ca sa se relaxeze sau sa asiste la festivitati, nu sa participe la un iures al cumparaturilor.

SMARK: Ce masuri luati ca sa va ridicati la inaltimea asteptarilor consumatorilor din perspectiva numarului de produse, capacitatea site-ului de a rezista numarului mare de vizitatori, modalitati de plata, reduceri de preturi?
Violeta Luca: Noul slogan Flanco Retail – „Mereu peste asteptari”, a determinat, legat de Black Friday, hotararea noastra de a ne concentra toate eforturile asupra retelei de 82 de magazine pe care o detinem la nivel national. Trebuie sa tinem cont ca, intr-un singur weekend, asteptam un milion de vizitatori, presiunea este foarte mare, si asupra clientilor, care trebuie sa ajunga la ofertele pe care si le doresc intr-un interval foarte scurt de timp, si asupra colegilor nostri din magazine, care trebuie sa-i asiste, sa vanda, sa livreze. Prin urmare, am extins programul de vanzare cu patru ore, am suplimentat numarul de vanzatori cu 30%, am optimizat logistica, am dublat numarul de repere incluse in promotie, comparativ cu anul trecut, am crescut numarul de case cu 50%. Site-ul nostru, in aceasta perioada, va fi si el in intregime dedicat Black Friday, va include catalogul de oferte si nu numai. Prin feed-ul de Twitter si pe Facebook vom cauta sa-i informam in timp real pe clienti asupra stocurilor si ofertelor in cele mai mari orase din tara. E un maraton, atat online, cat mai ales offline. De asemenea, toate mesajele noastre de comunicare sunt, in aceasta perioada, dedicate Black Friday.

SMARK: Cum cumpara romanul de Black Friday, ce comportament are acum fata de alte perioade ale anului?
Violeta Luca: Desi am introdus Black Friday acum doi ani, romanii au adoptat foarte repede acest eveniment si il urmaresc in fiecare an cu un interes tot mai mare, fapt care se reflecta si in volumul vanzarilor, in crestere accelerata de la an la an. El intervine si in calendarul de cumparaturi, inaintea perioadei de Craciun, cand toata lumea incepe sa se pregateasca deja de sarbatoare si are deja un buget alocat pentru aceasta perioada.

SMARK: Cum va asteptati sa evolueze numarul de clienti anul acesta fata de editiile anterioare?
Violeta Luca: Exponential. Cum spuneam, ne-am pregatit sa intampinam un milion de vizitatori.

SMARK: Care credeti ca vor fi cele mai cerute produse?
Violeta Luca: Aici lucrurile nu se schimba de Black Friday. Tendintele pe care le observam pe parcursul anului sunt doar mai accentuate in perioada de varf, dar nu sunt altele. Oamenii isi doresc acum mai mult ca in alti ani echipamente IT si gadgeturi mobile. Tabletele si smartphone-urile vor fi primele pe lista de cumparaturi. Asta nu inseamna ca electrocasnicele mari si mici nu vor avea si ele un varf de vanzari, pentru ca de Black Friday, valorificandu-se oportunitatea, se cumpara in mai multe scopuri – si pentru a raspunde nevoilor personale si ale familiei sau gospodariei, dar si pentru a face ulterior cadouri frumoase celor dragi.

SMARK: La ce trafic pe site va asteptati?
Violeta Luca: Evident ca traficul pe site va fi mult sporit in aceste zile, de aceea am si deschis si alte canale de comunicare, pe Twitter si pe Facebook. Site-ul va avea rol de informare si de urmarire a ofertelor. Asa ca traficul cel mai mare va fi in magazine, ajutat de site.

SMARK: Cum a performat brandul anul trecut in aceeasi perioada?
Violeta Luca: In 2012, Flanco a realizat vanzari de 55 milioane de lei, peste prognoza initiala cu 20%. Flanco a fost magazinul traditional preferat de catre romani, conform studiilor de piata post Black Friday.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Campanii

Oameni

Pozitii

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related