Fundatia Regina Maria va deschide in Sectorul 2 a doua policlininca gratuita din Bucuresti, destinata persoanelor fara venituri sau asigurari sociale. Pentru a strange fondurile necesare acestei policlinici, Fundatia a lansat campania „Din inima pentru viitor” si a derulat pe 16 noiembrie Gala Fundatiei Regina Maria, care si-a propus sa stranga 50.000 de euro. Am discutat cu Andreea Tudose (Director Executiv, Fundatia Regina Maria) despre nevoile persoanelor care vor beneficia de serviciile policlinicii, despre campania de strangere de fonduri si obiectivele ei, dar si despre rezultatele primei policlinici gratuite din Bucuresti, lansata in 2011.
SMARK: Care sunt rezultatele de pana acum ale primei policlinici sociale din Romania?
Andreea Tudose: Prima Policlinica Sociala, infiintata in iunie 2011, are in grija peste 1.300 de pacienti (consultatii, tratamente, investigatii medicale, ochelari, proteze dentare). De asemenea, in cadrul ei activeaza o echipa exceptionala de peste 25 de cadre medicale voluntare, oameni de suflet care isi dedica din timpul si din experienta lor pentru persoanele aflate in dificultate. Cu aceasta echipa, oferim lunar peste 800 de servicii medicale gratuite, iar cu ajutorul prietenilor nostri – persoane fizice, antreprenori si companii, reusim sa le oferim si produse de maxima necesitate, cum ar fi cele de igiena personala sau chiar produse de panificatie.
SMARK: Care este suma necesara pentru deschiderea noii policlinici sociale?
Andreea Tudose: Suma necesara pentru deschiderea celei de-a doua Policlinici Sociale este de aproximativ 170.000 de euro, suma ce cuprinde amenajarea si dotarea spatiului pentru activitati medicale. Bugetul operational al Policlinicii va fi, in medie, de aproximativ 8.000 de euro pe luna.
SMARK: Cum arata publicul caruia i se adreseaza policlinica sociala?
Andreea Tudose: Policlinica Sociala se adreseaza persoanelor cu varsta de peste 18 ani, care nu detin in prezent venituri si nici asigurare medicala. Printre nevoile principale ale publicului tinta, care are o dimensiune de ordinul zecilor de mii, se regasesc cu prioritate sanatatea, dar si realizarea unui venit pentru ei si pentru familiile pe care le intretin.
SMARK: Ce initiative derulati pentru strangerea de fonduri?
Andreea Tudose: Gala Din Inima pentru Viitor a reprezentat primul eveniment amplu al Fundatiei Regina Maria si prima initiativa oficiala din campania de strangere de fonduri pentru deschiderea celei de-a doua Policlinici Sociale.
Campania se va desfasura pe o durata de opt luni si va cuprinde un calendar de actiuni si evenimente dedicate, adresate atat mediului de business, cat si persoanelor fizice (numere de telefon, campanie prin SMS, Campania 100 euro / luna, etc.).
SMARK: Ce branduri sustin initiativa Fundatiei Regina Maria de a finanta o noua policlinica sociala?
Andreea Tudose: Pana in acest moment, intr-un timp extrem de scurt, initiativa Fundatiei Regina Maria a fost imbratisata de peste douazeci de companii de top din Romania, dar si de peste 20 de persoane fizice care pot si isi doresc sa sustina lunar activitatea acestui proiect. Modalitatea de implicare este fie punctuala, pe activitatile realizate in campania de strangere de fonduri, fie lunara, fie prin parteneriate pe termen lung menite sa asigure o parte din bugetul operational, incepand de la deschiderea Policlinicii.
SMARK: Care a fost rezultatul Galei Din inima pentru viitor?
Andreea Tudose: Gala Din Inima pentru Viitor s-a bucurat de sprijinul si de implicarea a sute de oameni, astfel incat, dincolo de rezultatul monetizat al Galei (50.000 de euro), numaram si peste 2.000 de ore de voluntariat de la peste 40 de oameni frumosi si cu sufletul deschis catre ajutorarea celor care au cea mai mare nevoie.
SMARK: Pe ce medii se declina campania “Din inima pentru viitor”?
Andreea Tudose: Campania “Din inima pentru viitor” a fost si va fi promovata, cu ajutorul prietenilor din mass-media, pe toate canalele (TV, radio, presa scrisa, social media).
SMARK: Ce rezultate asteptati la finalul campaniei?
Andreea Tudose: La finalul campaniei ne dorim extrem de mult sa obtinem, pe langa sustinerea financiara de care e nevoie, si atragerea unor parteneriate de lunga durata pentru toate proiectele pe care le desfasoara Fundatia Regina Maria.
SMARK: Cum difera situatia din Romania de cea din Europa sau SUA?
Andreea Tudose: Consider ca din perspectiva serviciilor de sanatate nu putem compara situatia din Romania cu cea din afara, pentru ca, de la caz la caz, peisajul se schimba in ceea ce priveste prioritatile si necesitatile. La noi se rezolva, de cele mai multe ori, nevoi punctuale (cazuri medicale concrete, dotari punctuale de spitale), iar campaniile ample pentru a sustine segmente defavorizate care au nevoie de sprijin pe termen lung nu sunt tocmai o obisnuinta.
De notat este, cu titlu de exemplu, nivelul de implicare sociala a societatii civile din afara Romaniei. In Norvegia, peste 80% din populatie este implicata activ in cel putin o organizatie non-guvernamentala. La noi, exista o sensibilitate destul de mare pentru problematica medicala, atat in ceea ce ne priveste, cat si in ceea ce ii priveste pe cei din jur. Astfel, cred cu tarie ca avem premisele pentru a ne continua drumul cu cea de-a doua Policlinica Sociala cu sprijin mare din partea cat mai multor oameni, fie ei persoane fizice sau reprezentanti ai institutiilor statului sau ai mediului de business. De asemenea, consider ca prin acest nivel crescand de implicare ne putem construi frumos propriul model de servicii de sanatate, de servicii sociale care sa asiste temporar omul aflat intr-o situatie dificila, prin perioada de tranzitie catre o stare mai buna (din punctul de vedere al sanatatii sau al unui venit stabil).