Cum raspunde GSK problemelor de sanatate ale romanilor

Cum raspunde GSK problemelor de sanatate ale romanilor

Asociatia OvidiuRo, cu sprijinul GSK Romania, a ajuns la jumatatea perioadei de implementare a programului Impreuna pentru o sanatate mai buna - componenta de sanatate a programului Fiecare copil in gradinita, un proiect ce se desfasoara pe o perioada de trei ani. In baza finantarii de 150.000 de euro a fost posibila dezvoltarea unor proiecte locale ce au vizat controale medicale periodice, realizarea vaccinarilor obligatorii, sprijinirea parintilor pentru a cumpara medicamente pentru copii, facilitarea activitatii mediatorilor sanitari si programe de educatie pentru sanatate si igiena cu copiii si parintii lor. Acesta nu este singurul proiect de CSR in care compania farmaceutica se implica. Prin European Community Parnerships, un program european al GSK, compania ofera suport mai multor initiative locale de sanatate si infrastructura in sanatate, pentru Romania, Bulgaria, Ungaria si Slovacia. Adelina Nedelcu (Communication Executive Pharma PR&Marketing Europe, GSK) povesteste despre platforma de CSR GSK si modalitatea in care sunt alese proiectele in care compania se implica, dar si despre modul in care sunt incurajati angajatii sa participe la actiuni de voluntariat.

SMARK: Pe baza caror criterii sunt alese proiectele de CSR in care GSK se implica?
Adelina Nedelcu: De fiecare data cand selectam un proiect avem in minte faptul ca obiectivul nostru in Romania este de a aduce o contributie societatii si mediului inconjurator prin dezvoltarea si implementarea unor practici de business responsabile. Responsabilitatea se traduce, pentru noi, atat prin contributia pe care o avem prin medicamentele si vaccinurile noastre, cat si prin principiile care ne ghideaza activitatea si ceea ce facem pentru comunitatile dezavantajate. Aceasta abordare de responsabilitate sociala intr-o maniera integrata ne ajuta sa reducem costurile, sa minimizam riscurile, sa ne motivam angajatii si, nu in cele din urma, sa cream un business mai puternic.

Prin urmare, programele noastre de responsabilitate sociala sunt concepute pe termen lung, vizand sa imbunatatim indicatorii din sanatate acolo unde sunt cele mai grave probleme, in zonele sanatatii si educatiei in sanatate, chiar daca asta inseamna sa ajungem in comunitati izolate. Bugetul alocat programelor de CSR in ultimii ani s-a ridicat la 2 milioane de dolari.

SMARK: In ce alte initiative de CSR, in afara de proiectul cu OvidiuRo, s-a implicat GSK in ultimul an, la nivel local?
Adelina Nedelcu: Ca strategie in zona de CSR, ne implicam in proiecte din zona sanatatii si educatiei in sanatate, avand in minte cifrele teribile pe care Romania le inregistreaza in aceasta zona: cea mai scazuta speranta de viata din Uniunea Europeana si cea mai ridicata rata a mortalitatii infantile.

Obiectivul nostru, incepand din 2010, unul extrem de ambitios, este ca, prin tot ceea ce facem in Romania, sa contribuim la cresterea sperantei de viata a  romanilor.

Acest obiectiv se translateaza in toate proiectele si cauzele pe care le sustinem, iar pe cele mai importante le-am enumerat, cu cateva detalii de context, putin mai jos.

Am demarat din 2010, si continuam si astazi, proiectul “Fiecare Copil Conteaza”alaturi de Salvati Copiii Romania, in care ne-am propus sa contribuim la reducerea ratei mortalitatatii infantile in Romania (cea mai mare din randul statelor UE) si sa imbunatatim starea de sanatate si calitatea vietii copiilor cu varste intre 0-5 ani. Ne-am dus in zonele cu cea mai mare rata a mortalitatii infantile din Romania – e important de stiut ca, in Romania, copiii mor in principal din cauze prevenibile, multe din zona educatiei in sanatate sau a educatiei in general.  Povestile din teren sunt cutremuratoare: sunt mame care, venind de la maternitate cu copilul nou nascut, isi aseaza bebele in patut cu fata in jos, iar copilul moare prin sufocare.  Sunt multe alte cazuri in care lipsa unei educatii minime despre ingrijirea prenatala duce la nasteri premature, copii care au apoi sanse mici de supravietuire . In proiect, pana acum, numarul total de beneficiari se ridica la peste 2.200 de tinere mame, femei insarcinate si copii intre 0-5 ani. Ceea ce este cel mai important, ne bucura ca in urma implementarii proiectului nu s-a mai inregistrat niciun caz de mortalitate infantila in comunitatile din proiect, un numar de 9 judete.

In paralel sustinem, de 11 ani, centrul paliativ HOSPICE Casa Sperantei, care are nevoie permanenta de fonduri pentru ingrijirea pacientilor cu boli terminale si a copiilor cu speranta limitata de viata, in Brasov si Bucuresti. Valoarea donatiilor GSK in proiectele derulate de la inceput si pana acum pentru dezvoltarea ingrijirii paliative alaturi de HOSPICE depaseste 1 milion de dolari, iar angajatii GSK se implica an de an in activitati de voluntariat, sustinand cauza paliatiei.

In plus, suntem parteneri traditionali ai United Way, organizatie alaturi de care ajutam anual peste 6.000 de copii, tineri si varstnici aflati in nevoie (din cauza lipsei de educatie, vagabondajul, abuzurile familiale) si pe care ii sprijinim, atat prin actiuni de voluntariat, cat si printr-un program de donatii salariale, suma dublata final de companie.

Si o tema de actualitate: in Consiliul Investitorilor Straini, prin Grupul de Lucru pe Sanatate (pe care GSK il conduce, prin Pascal Prigent, General Manager GSK Romania), am contribuit la lansarea, in aprilie 2013, a campaniei „De profesie: medic in Romania” , cu sprijinul Ministerului Sanatatii.  Campania are un obiectiv extrem de tangibil: nu doar sa contribuie la oprirea exodului medicilor in afara Romaniei, ci si de a creste  numarul de doctori in Romania de la 2,4 la 2,6 la 1.000 de locuitori, pana in 2015. Sub umbrela campaniei, GSK a demarat un proiect pentru a imbunatatire a reputatia medicilor din Romania, pornind de la nevoia declarata de acestia de a fi respectati si recunoscuti ca profesionisti.

Pe langa programele sociale si de sanatate pe care le derulam, GSK si-a asumat un rol activ si in protejarea mediului. In ultimul an, am pus bazele unui sistem de colectare selectiva a deseurilor in birourile noastre din Bucuresti, impreuna cu organizatia Viitor Plus.  Tot in aria de responsabilitate sociala eco, includem si o campanie demarata recent de GSK, in septembrie 2013, alaturi de Farmaciile Dona. Este vorba de primul program pilot de colectare a inhalatoarelor folosite, direct de la pacienti, pentru reducerea impactului de mediu provocat de depozitarea in natura a acestor deseuri medicale cu potential poluator.

SMARK: In ce consta implicare GSK in programul Impreuna pentru o sanatate mai buna?
Adelina Nedelcu: “Impreuna pentru o sanatate mai buna” este un program regional pe o perioada de 3 ani, derulat de organizatii non-profit din Bulgaria, Ungaria, Slovacia si Romania, pentru a contribui la imbunatatire starii de sanatate a comunitatilor rrome. Programul este finantat prin European Community Partnership, un fond global al GSK adresat proiectelor care vizeaza infrastructura in sanatate, probleme critice de sanatate si/sau educatie in sanatate.

In Romania, finantarea  in valoare de 150.000 de euro a fost acordata catre programul „Fiecare copil in gradinita”, derulat de OvidiuRo pentru a ajuta copiii din comunitatile cele mai sarace sa aiba acces la educatie. In program se urmareste imbunatatirea starii de sanatate a copiiilor din comunitatile sarace prin cresterea accesului la servicii medicale de baza, precum si a nivelului de educatie in sanatate, in 17 comunitati sarace din 10 judete.

SMARK: Ce alte programe au fost finantate prin European Community Partnerships la nivel local? Dar international?
Adelina Nedelcu: La nivel local, o alta organizatie care a beneficiat de sprijin din partea European Community Partnership a fost HOSPICE Casa Sperantei.

La nivel international, anul trecut au fost sustinute programe in: Cehia (Health literacy for women in shelters), Grecia (Nursing for kids with cancer), Irlanda (Therapeutic recreational camps for sick kids) Lituania (Arts and psychological therapy for newly diagnosed cancer patients) Ungaria si Italia (Recreational camps for children in post-treatment stages).

SMARK: Cum sunt comunicate initiativele de CSR la nivelul consumatorilor?
Adelina Nedelcu: Initiativele noastre de CSR sunt comunicate printr-un mix complex de canale, atat prin intermediul mass-media si in online si social media, cat si prin campanii derulate alaturi de autoritati, ONG-uri, cat si de partenerii nostri din lantul de distributie si comercializare a produselor noastre. Derulam si campanii in care implicam pacientii sa fie parte din initiativa de responsabilitate sociala, cum este programul de reciclare a inhalatoarelor.

De alfel, toate actiunile de responsabilitate sociala se regasesc in raportul anul de responsabilitate sociala. In 2012 am lansat primul raport de responsabilitate corporativa al GSK Romania si primul raport de sustenabilitate de pe piata farmaceutica autohtona. Mai mult, acesta a fost primul raport de sustenabilitate din cadrul GSK Europa, realizat in conformitate cu cerintele celui mai utilizat standard international de raportare, Global Reporting Initiative - GRI, care include informatii privind performata tuturor celor patru divizii de business - farmaceutica, consumer healthcare, distributie si productie - in Romania. Raportul prezinta cele patru arii de interes pentru companie: sanatate, oameni, comunitate si mediu inconjurator.

SMARK: Cum incurajati voluntariatul la nivelul angajatilor?
Adelina Nedelcu: Ne bucura sa vedem ca angajatii companiei sunt interesati din ce in ce mai mult de programele sociale pe care le sustinem, le cunosc, vorbesc despre ele si chiar se implica in actiuni de voluntariat. In aceasta directie, GSK sprijina interesul lor fata de programele dedicate comunitatilor si le rasplateste timpul acordat si implicarea. Astfel, la nivel international, a fost introdus, inca din 2009, evenimentul” GSK Orange Day”, care permite angajatilor din intreaga lumea sa isi dedice o zi lucratoare pe an pentru actiuni de voluntariat. Practic, angajatii GSK participa intr-o zi de lucru platita la activitati in folosul comunitatii. In plus, angajatul beneficiaza astfel de o experienta in care isi poate imbunatati competente de comunicare si socializare. Anul acesta, cu ocazia GSK Orange Day, mai mult de jumatate dintre angajatii GSK Romania au participat la 20 de actiuni cupeste 7.700 de copii si adulti din intreaga tara. Evenimentul anual de voluntariat s-a desfasurat in 14 localitati din intreaga tara si a marcat o crestere cu 550% a beneficiarilor fata de anul trecut.

SMARK: In ce programe de CSR s-au implicat angajatii GSK si cum?
Adelina Nedelcu: De-a lungul ultimilor ani, angajatii grupului GSK Romania au fost implicati in diverse programe de voluntariat. Unul dintre cele mai interesante ca mecanism de functionare este PULSE, care le-a oferit angajatilor GSK cu rezultate remarcabile posibilitatea sa-si foloseasca expertiza profesionala in programe de voluntariat, alaturi de organizatii caritabile din intreaga lume. Pe o perioada ce variaza intre 3 si 6 luni, acestia lucreaza full-time alaturi de unul dintre ONG-urile partenere, platiti fiind in continuare de GSK. In Romania, ONG-ul partener in cadrul programului PULSE este partenerul nostru traditional, HOSPICE Casa Sperantei, prima organizatie de caritate in domeniul ingrijirii paliative din Romania. Pana in prezent,  4 membri ai echipei GSK de la nivel global (2 din Statele Unite, un voluntar din Germania si unul din Romania) au aplicat la programul PULSE si au lucrat timp de 6 luni, la HOSPICE Casa Sperantei, oferindu-si expertiza in fundraising, comunicare, IT.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Initiative Romania

Initiative este una dintre cele mai mari retele independente de media din lume, asigurand servicii specializate de strategie, planificare si cumparare de media. Initiative este membra a Interpublic Group of... vezi detalii »

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related