Sorin Bechira (Managing Partner & Creative Director, X3) si Daniel Gontz (Creative Director, Colorbitor) au vorbit in a doua zi de Brand Activation Strategy 2013 despre cum pot profita brandurile la maximum de oportunitatile pe care le ofera noile tehnologii. Gadget-uri, ecrane inteligente, senzori de miscare, intr-un cuvant "interactivitate" si activari care transforma consumatorul in personaj principal.
Sorin Bechira a vorbit despre comunicarea in online si modul in care brandurile o pot transforma intr-o experienta extraordinara pentru utilizatori. Ca orice fiinta sociala, si utilizatorul din online are nevoie de atentie. De multa atentie. El se simte bine cand vede o campanie draguta, dar se simte excelent cand ia parte la o campanie draguta. Si Sorin ne-a dat cateva exemple de astfel de proiecte.
Sorin Bechira la Brand Activation Strategy 2013
Intel – The Beauty Inside. Campania a fost creata pentru doua branduri: Intel avea nevoie de o revitalizare a campaniei "Intel Inside", iar Toshiba voia sa-si promoveze noul Ultrabook. The Beauty Inside este o productie cinematografica in care personajul principal, Alex, se trezeste in fiecare dimineata in corpul altei persoane. Pentru a tine pasul cu fiecare corp pe care il ocupa, Alex pastreaza un jurnal video pe laptop-ul sau Toshiba. Cand se indragosteste de o fata, lucrurile se complica. Productia a fost difuzata pe YouTube in 6 episoade si, pentru ca Alex arata diferit in fiecare zi, utilizatorii au avut sansa sa-i joace rolul si sa apara in film. Fiecare episod a lasat loc pentru materiale scrise si realizate de fani.
Toyota – IQ Font Driving becomes writing. Toyota a colaborat cu doi graphic designeri si cu un pilot de curse pentru a crea un font cu ajutorul unei masini. Pilotul a condus masina in forma unor semne, iar cu ajutorul unor senzori, cursele lui au devenit literele alfabetului.
Bear 71. O organizatie de mediu a creat un documentar despre viata animalelor salbatice care traiesc in zone populate si de oameni. Povestea a fost spusa din perspectiva unei ursoaice care a fost urmarita timp de sapte ani. Proiectul este o platforma interactiva in care utilizatorii puteau interveni, puteau discuta si afla ce se intampla cand animalele salbatice se ciocnesc cu oamenii.
Sorin a spus ca principala caracteristica a acestor campanii este interactivitatea, iar faptul ca au avut succes se datoreaza folosirii tuturor componentelor digitale pe care le ofera online-ul. Punctele esentiale pe care trebuie sa le atinga o campanie de genul asta sunt personalizarea si diversificarea, intr-un spatiu comod, unde utilizatorii se pot implica direct in campanie.
Online-ul, spre desebire de alte media, le ofera brandurilor mai mult timp, pe care se pot intinde cu campaniile lor. Daca la TV un spot poate sa ruleze maximum 1 minut, in online limitarile nu sunt asa de stricte. Mai mult, device-urile inteligente permit crearea unor componente specifice pentru fiecare in parte: laptop, telefon, tableta.
Daca Sorin a vorbit de online, Daniel Gontz ne-a aratat ce ar putea brandurile sa faca cu noile tehnologii si cu cateva idei bune integrandu-se in peisajul urban.
Daniel Gontz la Brand Activation Strategy 2013
A inceput prin a ne arata cum a colaborat cu brandul Chivas si a transformat fantaniile din Piata Unirii in fantani de culoare:
Sau cum Colorbitor a transformat caderea frunzelor din Cismigiu intr-o simfonie muzicala. Asta e magic, dar studioul nu a reusit sa il vand niciunui client. Ceva timp dupa, o idee asemanatoare a castigat multi lei la Cannes.
Si cum niste QR-code-uri amplasate pe trotuarele din oras pot transporta vizitatorii in Bucurestiul interbelic. QR-code-urile sunt inca pe strazi, le puteti incerca:
Brand Activation Strategy 2013 este o conferinta ce face parte din seria de evenimente SMARK KnowHow si s-a desfasurat pe 27 si 28 noiembrie la Hotel Ramada Majestic. Evenimentul a fost activat de VERLA, furnizori de incredere au fost ODS, iar strategi ai datelor au fost Spoon Media. Transportatorul oficial a fost Air France, iar creative food partner a fost frufru. Evenimentul a fost sustinut de 360 Revolution, Trade Media, Casa de Traduceri si Agrafa.
Despre partenerii conferintei
ODS furnizeaza incredere brandurilor. Optical Disc Solutions se remarca in piata multiplicarii industriale a discurilor optice, CD si DVD ca fiind singurul producator pe plan local si unul din cei mai mari din Europa de Est. Avand licente in domeniul productiei si securitatii informatiilor de la majoritatea autoritatilor in domeniu (Philips, CDSA, SRAC, MPEGLA, Disney, Universal etc.), ODS si-a extins domeniul de activitate si in furnizarea de servicii de print management, depozitare si expeditii, ajungand sa livreze nu doar discuri, ci incredere.
VERLA activeaza la eveniment prezentand marketerilor o selectie din solutiile sale de materiale pentru productia publicitara, pentru a le strani curiozitatea si a-i invita sa descopere solutiile de care se folosesc multe din ideile prezentate in conferinta.
Spoon, agentia de media cu 10 ani de expertiza in analiza datelor si strategie de media, prezinta cateva studii de caz despre rezultatele obtinute din optimizari in campanii de activare pe medii digitale.
Partenerii media ai evenimentului sunt: IQads, Realitatea.net, 24 FUN, Forbes, Cariere, The Institute, HotNews, Magazinul Progresiv, Catavencii, Zumzi, IAA, UAPR, Wall Street, Best Jobs, Piata, Ziare.com, Business24, Port.ro, Money Magazine si Radio Guerrilla.