Un studiu comandat de Info-Sanatate TV si realizat de Nielsen Romania arata un potential ridicat de crestere a vanzarilor brandurilor promovate prin intermediul retelei de digital signage Info-Sanatate, informeaza un comunicat din partea acestora. Rezultatele studiului se bazeaza pe analiza campaniilor de comunicare derulate de Info-Sanatate pentru Berlin-Chemie, Farmaciile Dona si Laboratoarele Boiron.
Astfel, studiul arata ca procentul mediu de recunoastere a celor 3 reclame evaluate este de 86% (ad recognition - prompted), iar notorietatea spontana medie a reclamelor este de 60% (ad recall – spontaneous). Nivelul declarat al intentiei de cumparare ca urmare a vizionarii reclamelor in reteaua Info-Sanatate este de 58%, 62% din cei care au recunoscut reclamele declarandu-se interesati sa afle mai multe informatii despre brand, iar 61% declarand ca ar promova brandul catre apropiati si familie. Din totalul celor intervievati, 87% considera ca reclamele vizionate sunt potrivite pentru a fi difuzate in Reteaua Info-Sanatate TV din clinici medicale si spitale.
"Cercetarea realizata de Info-Sanatate TV este un studiu de caz solid, detaliat, care subliniaza capacitatea mediei digitale de a creste intentia de cumparare, prin comunicarea de mesaje in contexte relevante pentru consumatori. Studile demonstreaza clar ca digital media livreaza rezultate puternice, pentru toti indicatorii de baza masurati", a precizat Barry Frey (President & CEO, Digital Place-Based Advertising Association).
Info-Sanatate TV este prima retea de digital signage din sud-estul Europei care a introdus standardele DPAA de masurare a audientei si eficientei campaniilor de marketing. "Romania a devenit parte a unui trend international de eficientizare a strategiilor de marketing. Conform unui studiu realizat de DPAA in 2013, pe 2.474 de profesionisti de marketing din SUA, 49% dintre acestia au recomandat includerea retelelor de tip digital signage in mixul de marketing, datorita eficientei demonstrate prin studii", a declarat Nume Anonimizat (Managing Partner Info-Sanatate si presedintele Asociatiei Romane de Indoor Advertising).
"Nielsen s-a alaturat cu entuziasm si deschidere initiativei Info-Sanatate de a masura eficienta campaniilor de comunicare din clinicile si spitalele retelei Info-Sanatate. Este un proiect planificat indelung de ambele parti, pe care ne bucuram ca l-am pus in aplicare impreuna in acest an. Am fost placut surprinsi si de receptivitatea aratata deja de clienti, care si-au manifestat rapid dorinta de a se numara printre beneficiarii acestor studii de masurare, intelegand plus-valoarea informatiei obtinute. Studiile de eficienta realizate pentru Info-Sanatate TV evidentiaza aspecte extrem de utile pentru orice departament care intentioneaza sa isi planifice bugetele de comunicare, respectiv repartizarea pe diferitele canale alternative prin care intentioneaza sa comunice", a declarat Ana-Maria Maier, Senior Research Executive, Nielsen Consumer Research.
Studiul s-a derulat pe un esantion de 327 de persoane de peste 18 ani, care au vizitat clinicile si spitalele din municipiul Bucuresti in care Reteaua Info-Sanatate este prezenta cu ecrane TV, acestia fiind intervievati la iesirea din locurile respective.