Clipurile de la conferintele TED provoaca dependenta. Sunt exact ca un serial TV bun. Spui ca nu ai timp, ca o sa vezi un singur clip si cumva iti dai seama ca a trecut o ora si ai vazut cinci. Subiectele sunt atat de variate, incat este imposibil sa nu gasesti ceva care sa iti atraga atentia sau sa iti ridice niste semne de intrebare. Am selectat patru clipuri despre marketing, despre ce vor consumatorii si ce ar trebui sa le ofere brandurile.
Intr-unul dintre cele mai vechi si cele mai populare speech-uri despre marketing, Seth Godin ne explica pornind de la exemplul painii feliate ca succesul depinde de modalitatea prin care iti impartasesti ideea. Oamenii sunt plictisiti de lucruri obisnuite, asa ca trebuie sa gasesti ceva care sa le atraga atentia. Nu trebuie sa te adresezi tuturor consumatorilor, ci sa gasesti un grup care sa fie interesat de ceea ce vrei sa spui si ei vor transmite mai departe ideea. Produsul in sine nu mai este atat de important. E mai important sa reusesti sa iti transmiti ideea.
Malcom Gladwell povesteste despre cum a schimbat psihofizicianului Howard Moskowitz modul in care industria alimentara isi multumeste clientii. El si-a dat seama ca oamenii nu stiu ce vor atunci cand sunt intrebati, dar ca au gusturi variate si in loc sa creeze un produs cu care sa incerce sa multumeasca pe toata lumea, industria alimentara ar trebui sa creeze mai multe sortimente care sa se adreseze unor segmente pentru a creste vanzarile.
Tim Leberecht (Chief Marketing Officer, Frog) ne spune ca, desi pare ca abia acum companiile au inceput sa piarda controlul asupra reputatiei lor, ele nu au avut niciodata cu adevarat control asupra angajatilor sau a clientilor, insa acum ele isi pot pierde controlul intr-un mod care sa aduca beneficii companiei. Se spune ca brandul tau este ceea ce spun oamenii despre tine cand nu esti cand camera. Multumita tehnologiilor moderne, spune Tim, companiile pot fi permanent in camera si pot lua parte activ la discutii, astfel pierderea controlului este supravegheata si chiar planuita.
Dan Cobley (Marketing Director, Google) a fost pasionat de fizica inainte sa fie pasionat de marketing, asa ca in discursul sau ne arata ce ne invata fizica despre marketing, pornind de la Legea lui Newton, principiul incertitudinii al lui Heisenberg, metoda stiintifica si a doua lege a termondinamicii. Credeti-ma, nu e asa complicat precum suna.