Farmec Cluj-Napoca, lupta unui brand local pentru o pozitie in topul preferintelor consumatorilor

Farmec Cluj-Napoca, lupta unui brand local pentru o pozitie in topul preferintelor consumatorilor

Farmec este unul dintre cele mai longevive branduri romanesti, recunoscut si in afara tarii. Desi Doina, unul dintre produsele sub umbrela Farmec, era lotiunea magica pe care o foloseau bunicile noastre, brandul clujean a scapat de aerul batran, aducand in fiecare an noi game de produse pentru un public din ce in ce mai bine segmentat. Am discutat cu Ioana Borza (Marketing Manager, Farmec Cluj-Napoca) despre evolutia companiei, noile produse lansate, campania online si planurile de viitor.

Evolutia companiei
Compania Farmec are o istorie de peste 120 de ani, producand game sub branduri a caror reputatie a depasit in timp granitele Romaniei. Un exemplu elocvent in acest sens este brandul Gerovital care are 40 de ani de istorie si un portofoliu recunoscut in aproape tot atatea tari din lume.

"Farmec are o istorie ampla si tumultuoasa, dar un lucru a ramas neschimbat in timp: pasiunea oamenilor. Respectul fata de consumator, fata de valorile romanesti, dorinta de a face lucrurile la cel mai inalt nivel si pasiunea specialistilor pentru frumusete, acestea sunt valorile care ghideaza activitatea Farmec”, a spus Ioana Borza.

Pozitionarea si publicul tinta
Farmec este astazi cel mai important producator roman de cosmetice de pe piata locala. O companie 100% romaneasca, dedicata in primul rand romancelor. Cu un portofoiu complex de branduri, Farmec are produsele care se adreseaza mai multor varste si mai multor tipuri de ten, atat prin ingrediente cat si prin modul de comunicare cu un anumit pubic.

"In fiecare an cautam sa ne reinventam, sa oferim produse inovatoare, cu un raport corect calitate-pret, iar consumatoarele noastre ne spun ca este unul dintre cele mai importante argumente pentru care ne prefera”, a spus Ioana Borza.

Produsele Farmec
Cea mai importanta categorie este cea dedicata produselor de ingrijire a fetei si corpului, in care sunt incluse brandurile Gerovital, Farmec, Aslavital dar si gama Doina, pe langa alte produse cu traditie. O alta categorie este dedicata produselor pentru curatenia locuintei, gamele Nufar si Triumf trecand anul acesta printr-un amplu proces de rebranding.

Produsele Farmec sunt apreciate de consumatori in primul rand datorita unui bun raport calitate pret, potrivit Ioanei Borza. In ceea ce priveste acoperirea teritoriala, nu exista o diferentiere clara pe regiuni, produsele sunt comercializate in toata Romania.

In prima jumatate a acestui an a fost lansata gama Farmec Natural, desemnata cel mai bun produs nou al anului 2013 la categoria de produse cosmetice in cadrul premiilor PIATA ale industriei bunurilor de larg consum. Alte produse noi sunt fiolele cu elastina si colagen sub brandul Aslavital si crema vitaminizanta DOINA.

Campaniile online
Farmec este unul dintre cei mai activi comunicatori in social media. In martie 2013 a fost lansata campania ”Romance cu Farmec”. Desfasurata preponderent online, ”Romance cu Farmec” a fost extinsa si la interactiuni in direct cu femeile care folosesc produsele Farmec. Campania are un blog, unde se posteaza informatii despre romance care si-au pus amprenta asupra istoriei tarii, interviuri cu romance de succes, concursuri si fotografii de la intalnirile cu consumatoarele. Campania este sustinuta de 10 bloggerite din Cluj Napoca, Timisoara, Oradea si Bucuresti (Oltea Zambori, Cristina Putan, Ruxandra Predescu, Claudia Tocila, Alexandra Palconi, Oana Olaru-Zainescu, Ioana Marin, Ioana Stef, Raluca Popa, Andra Zaharia).

Doina, unul dintre brandurile locomotiva ale companiei
Gama Doina este, alaturi de Gerovital si Farmec, una dintre cele mai importante game de produse din portofoliul Farmec. Doina se mentine de ani buni in topul preferintelor consumatoarelor, influentand decisiv categoria produselor pentru demachiere. Conform datelor care au la baza studii Nielsen, produsele Doina sunt printre cele mai bine vandute produse din categoria lor pe piata din Romania. Toamna aceasta a fost lansat un nou produs, Doina Crema nutritiva vitaminizanta. Campania de promovare il are ca endorser pe Krem, iar canalele folosite au fost atat cele traditionale (POSM-uri, PR, print etc), cat si mediul online.

Publicul tinta este unul divers, format din consumatoare din mai multe generatii, multe dintre ele transmitand in familie preferinta pentru Doina.

"Doina este un produs cu adevarat vedeta, care nu de putine ori ne-a aratat singur drumul cel mai bun: la un moment dat, am vrut sa apelam la ambalaje cu un design mai modern pentru laptele nutritiv, asa ca am schimbat modul de prezentare al produsului. Consumatoarele insa au avut o reactie extrem de puternica, cerandu-ne inapoi produsul atat de familiar lor, ceea ce ne-a determinat sa pastram calitatea ambalajelor noi, dar sa gasim o solutie tehnica pentru a pastra intacta forma ambalajului traditional”, a declarat Ioana Borza.

Planurile de viitor
"Avem multe planuri de dezvoltare a portofoliului de produse, la care deja lucram intens, asadar vom avea multe surprize foarte interesante pentru consumatoarele noastre. Ele raman obiectivul nostru principal, asa cum a fost in fiecare an, pentru ca fidelitatea lor se va traduce, in business, printr-o evolutie sanatoasa a cifrei de afaceri si a vanzarilor”, a afirmat Ioana Borza.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related