Andreea Popescu (Strategy Director, Media Concept Store) a inceput sa lucreze in publicitate dupa ce a terminat facultatea, in 2003, cand lucrurile erau inca destul de inchise si industria abia incepea sa primeasca juniori. A invatat multe si a crescut odata cu domeniul, iar acum face parte dintr-o echipa in care se simte ca acasa. Pentru rubrica Dupa 6, Andreea ne-a povestit despre inceputurile carierei, despre provocari si lectii invatate pe parcurs, despre satisfactiile pe care i le ofera jobul actual si despre proiectul vestimentar de care se ocupa, Tulipe Nero.
Studiile
Andreea a terminat Facultatea de Marketing la ASE. Crede ca studiile au ajutat-o pentru ca au familiarizat-o cu ce voia sa faca si i-au format o ordine in gandire, insa e de parere ca trebuie sa fii autodidact: "Sistemul de invatamant iti asigura cadrul. Ce inveti tu singur este sfant, eu m-am convins. Si nu numai in facultate, m-am convins de asta in orice domeniu de orice m-am apucat, orice am vrut sa fac, oricat de mic ar fi fost”, spune Andreea.
Inceputurile in comunicare
Andreea a stiut ca vrea sa lucreze in publicitate inca din facultate, insa lucrurile erau destul de inchise in industrie la momentul respectiv. Se stia ca advertisingul este foarte cool, dar ca se ajunge greu acolo. In 2003, cand s-a angajat, industria abia incepea sa capete juniori: "Era un proces de la entry-level, totul era sa intri intr-o agentie, lucru care acum nu se mai intampla, juniorii au aspiratii in privinta salariului sau al postului pe care vor sa il ocupe. Atunci era suficient sa intri intr-o agentie si erai multumit, acum pretentiile au crescut foarte mult”, ne-a spus Andreea. Asa ca a luat la rand adresele agentiilor si a inceput sa le contacteze. S-a intalnit cu Carmen Chipuc, Managing Director la Starcom, care i-a zis ca au nevoie de un om care sa lucreze pe contul Procter & Gamble. Asa a inceput totul: "Inceputurile au fost marcate de exuberanta pe care o are orice tanar. A fost o perioada foarte frumoasa pentru ca lucrurile incepeau sa cresca in industrie si cumva simteam ca si eu cresc impreuna cu ele”.
Provocarile primului job
In ASE se invata multe lucruri, ne spune Andreea, dar nu si media, asa ca nu stia exact la ce sa se astepte cand a inceput sa lucreze pe partea asta. "O luna de zile mi s-a parut ca in jurul meu colegii mei vorbesc o alta limba. Dar a fost ok, pentru ca eu sunt destul de organizata in gandire si media are un algoritm clar si, daca tii in minte chestia asta, poti sa te descurci si apoi sa improvizezi si sa creezi tu peste scheletul asta”. Provocarile au venit din incercarea de a evita rutina si de a iesi din tiparul plictisitor de media, pentru ca pe atunci lucrurile erau destul de bine stabilite si batute in cuie.
Lectii invatate the hard way
Dupa 10 ani in comunicare, cea mai mare realizare pentru Andreea nu o reprezinta proiectele reusite, ci invatamintele personale care au venit odata cu ele. Cel mai important, spune ea, este sa-ti gasesti echilibrul, sa faci lucrurile constant si liniar. Momente grele au fost, dar le-a uitat pe parcurs si crede ca inveti lucrurile the hard way doar daca vrei si esti foarte incapatanat cu un lucru. ”E bine sa fii persistent, sa ai o coloana vertebrala si o linie de la care sa nu te abati, dar e important si sa fii deschis la minte si la sugestiile celor din jur. La inceput e o tragedie daca ceva nu iese bine din prima. Pe parcurs insa, inveti ca lucrurile se rezolva oricum, ca exista o situatie de iesire din orice problema, totul e sa nu reactionezi pe moment si sa anticipezi ce o sa se intample, sa gandesti mereu cu trei pasi in fata.”
Tulipe Nero
Astazi, cel mai mult la jobul ei ii place echipa cu care lucreaza: "Lucrez cu fetele de mult timp, suntem o echipa sudata si am reusit sa vedem performante in ceea ce facem”. Lucrand in propria lor agentie, au libertatea de a alege solutia care li se potriveste cel mai bine, in locul unei solutii impuse de altcineva. Un alt avantaj este ca pot face lucruri pe care un alt job nu le-ar permite, cum ar fi proiectul vestimentar Tulipe Nero, care a aparut acum doi ani, adica fix la un an dupa ce s-a infiintat agentia Media Concept Store. Era o pasiune ascunsa de-ale Andreei, care la un moment dat a trebuit sa se concretizeze. Dezvoltat sub umbrela Media Concept Store, proiectul este coordonat de Andreea si tot ea este cea care se ocupa de creatia hainelor. In spatele lui sta ideea de a crea rochii casual, dar care sa aiba un twist, ca o alternativa de purtat la birou.
Nu au avut un plan concret cand au inceput, au vrut sa vada daca produsul place si altor persoane. "Am pornit de la ideea ca este foarte greu sa te imbraci la birou altfel decat o fac majoritatea fetelor, pentru ca optiunile sunt limitate. Mai ales ca noi lucram intr-un domeniu in care tot timpul vrei sa arati altfel, vrei sa exprimi ceva prin modul in care te-ai imbracat”.
Dupa ce au cotrobait prin portofoliile prietenilor fotografi, au creat prima colectie de rochii cu imprimeu digital dintr-un colaj de fotografii. Au continuat doar pentru ca au primit un feedback bun si in cateva luni au vandut toate rochiile, iar clientele asteptau modele noi. Pentru 2014 urmeaza o noua colectie de primavara-vara si o vizibilitate crescuta in mediul online. De asemenea, vor sa se orienteze mai mult spre zona corporate, pe care au targetat-o initial.
Inainte si dupa 6
Programul incepe la 9.30, insa Andreea nu isi petrece toata ziua la birou. Mai merge la atelier, dupa materiale sau la vreo prezentare ori intalnire. "Eu si la birou ma simt ca acasa, asta mi se pare cea mai mare realizare”, spune Andreea. Dupa birou o gasim la restaurant si apoi la un film, de obicei tot cu oamenii de la birou. Isi conserva mereu o doza de energie, asa ca ziua se termina de obicei in jur de ora 12, ca sa compenseze pentru celelalte nopti pierdute de-a lungul timpului.