„Nu mai traim in epoca B2B sau B2C. Traim in epoca Human to Human” este una dintre principalele concluzii ce pot fi trase de pe urma studiului „Comunicarea farmaceutica si nararea durerii”, prezentat de Adina Vlad (Managing Partner, Unlock Market Research) in cardul Pharma Marketing Conference. Realizat in exclusivitate pentru aceasta conferinta, studiul reprezinta o analiza calitativa a modului in care romanii se raporteaza la durere si a felului in care nararea durerii se reflecta in comunicarea companiilor farmaceutice.
O cultura minora cu frica de boala
Studiul priveste cultura romana ca fiind o cultura minora cu aspiratii majore, de unde rezulta caracterul introvertit, defensiv al romanilor, care prefera sa rezolve probleme, nu sa le previna. In acest context, sanatatea nu exista decat prin absenta, iar pierderea sanatatii este vazuta ca fiind un pericol de moarte, nu ca o parte fireasca a existentei umane, cum este vazuta in culturile majore. Durerea este si ea un fel de arma a crimei, participantii descriind-o dupa cum urmeaza: „te sageteaza in inima”, „te seaca in suflet”, „te taie cu cutitul”, „daca mori in somn, inseamna ca te iubeste Dumnezeu”.