Femeile se ocupa in continuare de majoritatea cumparaturilor in SUA, dar, pentru ca rata somajului in randul barbatilor creste, mai multi barbati stau acasa si devin din ce in ce mai activi in ceea ce priveste activitatile casnice. Femeile cheltuie in continuare mai mult decat barbatii, ele preferand mai degraba vizitele saptamanale de shopping cu familia, dar barbatii vin si ei din urma, astfel ca sumele cheltuite nu sunt cu mult diferite.
Indiferent de sex, duminica este ziua preferata de cumparaturi. Femeile tinere merg la cumparaturi mai ales in weekend, in timp ce cele care au peste 55 de ani isi impart vizitele in mod egal pe parcursul intregii saptamani. Cumparaturile in mediul online sunt populare in randul ambelor sexe, cei cu varste intre 35 si 54 de ani demonstrand o activitate mai intensa in acest sens.
Conform raportului de cercetare “Barbatul - de la arc la shopping cart”, realizat de Lighthouse Group sub umbrela SMARK Research, in Romania, atitudinea barbatilor fata de cumparaturi difera in functie de varsta, regiunea in care locuiesc si venit.
In timp ce majoritatea tinerilor prefera sa isi faca cumparaturile din supermarket, cei mai in varsta cauta locurile unde pot folosi tichetele de masa, orientandu-se in acelasi timp si dupa pret. Barbatii de peste 40 de ani sunt mai atenti la promotii, dand o importanta mai mica brandului, in timp ce pentru tineri brandul este foarte important, ei fiind in acelasi timp tentati de produsele din reclame. Barbatii din Bucuresti si Ilfov se declara mai sofisticati, pentru ei pretul fiind un indicator al calitatii. Pentru toti barbatii, decizia de achizitie este influentata de puterea de cumparare. Desi in timpul procesului de cumparare, decizia este influentata de unul dintre parteneri, decizia finala de achizitie trebuie validata cu intreaga familie.
Mersul la cumparaturi este si in Romania preponderent o activitate de weekend, chiar daca in functie de regiune se prefera o anumita zi. Barbatii din Bucuresti si Ilfov merg la cumparaturi de mai multe ori in timpul saptamanii, in special datorita aparitiei magazinelor de cartier pe care acestia le prefera in locul hypermarketurilor.
Mai multe despre preferintele barbatilor in ceea ce priveste cumparaturile, dar si despre stilul de viata, preferintele si tipologiile in care se incadreaza acestia, puteti citi in raportul "Barbatul – de la arc la shopping cart”.
"Barbatul – de la arc la shopping cart” este cel de-al noualea raport de cercetare de piata realizat sub umbrela SMARK Research. Partenerii media sunt: SMARK, IQads, IAA, UAPR, Money.ro, BIZ, WallStreet.ro, Realitatea.net si Radio Guerrilla.
Lighthouse Group este companie de research ce activeaza pe piata din Romania din 2002. Cu o experienta vasta in multiple categorii de consum, ofera servicii de cercetare personalizate si strategic orientate, actionand conform principiului "Actionable Answers to Relevant Questions".
SMARK Research este un serviciu asociat comunitatii de marketing SMARK, prin care sunt identificate trenduri relevante ale pietei si sunt oferite solutii sub forma rapoartelor de cercetare, dezvoltate in colaborare cu cele mai importante firme de research din Romania.