Barbatul modern: rolurile lui in achizitia produselor si in gospodarie

Barbatul modern: rolurile lui in achizitia produselor si in gospodarie

Defy Media a analizat atitudinile barbatilor in ceea ce priveste cumparaturile si modalitatea prin care iau deciziile de cumparare intr-un studiu realizat in Statele Unite ale Americii, pe un esantion de 2000 de barbati, cu varste cuprinse intre 18 si 49 de ani. 

Pornind de la schimbarea de paradigma in ceea ce priveste rolurile atribuite fiecarui sex si a cresterii implicarii barbatilor in aspecte rezervate aproape in exclusivitate femeilor, studiul releva faptul ca peste 65% dintre barbatii intervievati sunt responsabili pentru cumpararea produselor pentru casa, mai mult de 67% recunoscand ca le face placere sa aiba respectivul rol. 

54% dintre respondentii casatoriti au afirmat ca fac cumparaturi mai frecvent decat partenerele lor, iar 63% din totalul esantionului afirma ca sunt dispusi sa incerce branduri noi. Spre deosebire de ei, unii barbati romani nu sunt dispusi sa riste si nu cumpara marcile noi vazute in reviste sau la TV. Vorbesc despre unul dintre cele 6 segmente de barbati romani, Atemporalul, identificat in raportul de cercetare "Barbatul – de la arc la shopping cart”, realizat de Lighthouse, sub umbrela SMARK Research. 

Studiul Defy Media contrazice acceptiunea traditionala, conform careia barbatii se simt rusinati sa ceara sfaturi: 45% se sfatuiesc cu prietenii sau familia in ceea ce priveste achizitionarea de produse si 32% dintre ei cer ajutorul responsabililor din magazine. Desi promovarea brandurilor joaca un rol important si influenteaza intentia de cumparare, barbatii sunt mai inclinati sa fie fideli brandurilor cu care au valori comune: 60% dintre ei au cumparat produse pentru ca erau realizate local, in timp ce, pentru 50% dintre ei, a contat povestea din spatele brandului.

In ceea ce priveste deschiderea catre experimentare, 35% raman fideli brandurilor pe care le-au incercat, in timp ce 63% sunt deschisi sa incerce unele noi. Printre cele mai importante surse de influenta in ceea ce priveste deciziile de cumparare se afla prietenii si familia, urmati de canalele Social Media (28%) si YouTube (24%).

Sursa foto: This is How Men Grocery Shop

Puteti afla mai multe despre ce obiceiuri de consum au cele sapte segmente de barbati romani (Atemporalul, Devoratorul, Exploratorul, Optimistul, Refractarul, Empiricul si Responsabilul) din raportul de cercetare  "Barbatul – de la arc la shopping cart”, realizat de Lighthouse, sub umbrela SMARK Research. 

"Barbatul – de la arc la shopping cart” este un raport de cercetare realizat de Lighthouse Group, sub umbrela SMARK Research,  cu sprijinul Quantix Marketing Consulting.  Studiul vorbeste despre atitudinile, comportamentul, consumul, stilul de viata si felul in care se raporteaza la brand-uri si shopping barbatii romani cu varste cuprinse intre de 20 si 55 de ani din mediul urban din Romania, cu peste 50 mii de locuitori.

Partenerii media sunt: SMARK, IQads, IAA, UAPR, Money.ro, BIZ, WallStreet.ro, Realitatea.net si Radio Guerrilla.

Lighthouse Group este o companie de research ce activeaza pe piata din Romania din 2002. Cu o experienta vasta in multiple categorii de consum, ofera servicii de cercetare personalizate si strategic orientate, actionand conform principiului "Actionable Answers to Relevant Questions".

SMARK Research este un serviciu asociat comunitatii de marketing SMARK, prin care sunt identificate trenduri relevante ale pietei si sunt oferite solutii sub forma rapoartelor de cercetare, dezvoltate in colaborare cu cele mai importante firme de research din Romania.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related