Diana Lupescu (Ursus Breweries): Pentru a avea succes in marcom, trebuie sa jonglezi cu doua puteri supranaturale: empatie si intuitie

Diana Lupescu (Ursus Breweries): Pentru a avea succes in marcom, trebuie sa jonglezi cu doua puteri supranaturale: empatie si intuitie

M-am intalnit cu Diana Lupescu (Jr. Brand Manager, Peroni) pe la pranz, intr-un bistro de pe Calea Victoriei. Printre mancaruri savuroase, mi-a povestit despre parcursul ei profesional, brandul pe care il reprezinta si oamenii care o inspira.

Marketingul a ales-o si nu are niciun regret ca nu a urmat FABIZ (Facultatea de Administrarea Afacerilor, cu predare in limbi straine in cadrul ASE), facultatea despre care credea, in anii adolescentei, ca i s-ar potrivi cel mai bine. Odata intrata in lumea marcom-ului, Diana s-a indragostit si asa avea sa-si inceapa cariera in domeniu, in care s-a implicat inca din facultate. Proiecte, cursuri, seminarii, conferinte: Diana este un izvor de energie cand vine vorba despre autoperfectionare. Acum, crede ca nimic nu este intamplator si a invatat sa-si asculte intuitia, despre care spune ca este unul dintre atuurile necesare succesului in industrie.

Din postura de Young Marketer, Diana ne-a vorbit despre meseria pe care o iubeste, oamenii si lucrurile importante pentru ea si care-i sunt planurile de viitor. In plus, s-au strecurat si cateva sfaturi pentru young marketers out there:

Inceputul in marcom
La sfarsitul clasei a 8-a, Diana se gandea deja la cum va arata viitorul ei profesional: sa intre la FABIZ, sa obtina o bursa si sa plece in afara tarii. Insa, pentru ca nimic nu este intamplator, a ajuns sa urmeze cursurile Facultatii de Marketing si, in scurt timp, si-a dat seama ca a devenit foarte pasionata de acest domeniu: “mana divina a lucrat si m-am simtit una dintre cele mai norocoase persoane pentru ca, din momentul acela, am stiut exact ce vreau sa fac”.

In paralel cu facultatea, a inceput sa se implice in diverse proiecte realizate de organizatii studentesti in domeniu. Primul proiect la care a participat a fost chiar in industria berii. A inceput sa acumuleze informatii, sa mearga la seminarii, conferinte, la toate evenimentele de marketing. Ulterior a inceput sa le selecteze pe cele care i se potriveau cel mai bine. Tot din perioada facultatii este membra IAA, organizatie pe care o percepe ca pe o a doua familie: “acolo este un fel de a doua familie… am crescut impreuna cu organizatia aceasta, am crescut cu oamenii de acolo, am crescut la randul meu alti oameni”.

Diana se autocaracterizeaza ca fiind o persoana avida de informatii: 10% din tot ceea ce a invatat se datoreaza cursurilor din facultate, restul fiind produsul conferintelor la care a participat, proiectelor in care s-a implicat sau pe care le-a organizat, dar si studiului individual. Mai mult, ea isi aloca cateva ore in fiecare weekend  pentru studiu, citit sau cursuri online.

Initial, Diana a lucrat in agentie, dar si-a dat seama repede ca i se potriveste mai bine sa lucreze pentru client. Crede ca nimic nu e intamplator, asadar nu crede in coincidente: oportunitatea de a lucra pentru Ursus Breweries s-a mulat fix pe aspiratiile ei, fiind  un mediu care ii ofera dinamica de care are nevoie. Considera ca industria berii este fascinanta, pentru ca este o industrie care evolueaza si inoveaza continuu, adresandu-se nu numai barbatilor, ci si femeilor. Diana crede ca pentru a avea succes in industria marcom trebuie sa poti jongla cu doua puteri supranaturale: empatie si intuitie.

Specificul industriei berii in Romania
Cand vine vorba de particularitatile industriei de bere din Romania, poti sa ii citesti Dianei entuziasmul in ochi: spune ca ar putea sa vorbeasca ore in sir despre asta, fara sa se plictiseasca. Nu-i place cliseul asocierii industriei exclusiv cu barbatii: berea se adreseaza si femeilor, iar in asta ea vede o provocare. Ii plac dinamica aparte pe care o are industria si pasiunea cu care oamenii se dedica domeniului, de la productie pana la comunicare si vanzare. I se par fascinante metodele prin care cei implicati reusesc sa inoveze si sa reinventeze un produs a carui istorie  incepe inaintea erei noastre.

Comunicare
Diana nu crede ca munca ei se rezuma la birou, ci este un proces continuu: pune foarte mult accent pe cunoasterea consumatorului si se implica in construierea unei relatii directe cu el. Crede ca cele mai eficiente canale de comunicare pentru brandul pe care il reprezinta sunt online si BTL, pentru ca se pliaza foarte bine pe profilul consumatorului Peroni: un om sociabil, care iubeste tehnologia si este la curent cu tot ce se intampla in domeniu. Diana si echipa ei aleg cu grija evenimentele pe  care le asociaza cu  brandul, primand calitatea si punctele care coincid cu valorile Peroni: “ in tot ceea ce inseamna parteneriate, suntem foarte selectivi… unde mergem, de ce mergem si cum sunt organizatorii”.

Parteneriatul dintre Romanian Design Week si Peroni  a intrat deja in al doilea an, iar numitorul comun este designul: brandul incurajeaza dezvoltarea comunitatii de designeri din Romania si crede in potentialul pe care il are aceasta nisa. Tot in 2013 a fost lansat Peroni Diario, un jurnal online al brandului, care vorbeste despre filosofia Peroni: “blogul e un jurnal al fericirii vizuale, e un jurnal care iti prezinta o fatada diferita a lucrurilor”, venind din dorinta de a ajuta oamenii sa intrerupa cotidianul si de a-i incuraja sa aiba si o alta perspectiva asupra lucrurilor din jurului lor.

Surse de inspiratie si de educatie
Primii ghizi ai Dianei au fost parintii ei: tatal a invatat-o ca niciun lucru nu este atat de grav pe cat pare, iar mama a inspirat-o sa fie schimbarea pe care vrea sa o vada in alti oameni. Mai apoi, i-au servit drept mentori si surse de inspiratie oameni din marcom (Felix Tataru, Mihai Barsan, Dan Petre, Afrodita Blasius) si oameni de cultura (Valeriu Popescu, Mircea Eliade sau Andrei Plesu).

Neobosita, Diana investeste timp in autoperfectionare: training-urile si workshop-urile din cadrul companiei, cursurile individuale sau cursurile online isi gasesc loc in programul ei.

Sfaturi pentru Young Marketers
Dianei nu-i place sa dea sfaturi, dar a acceptat sa faca o exceptie. Am aflat trei: i-ar incuraja pe oameni sa afle la ce sunt buni si sa isi insuseasca lucrul respectiv, precum si sa munceasca mult pentru lucrurile pe care vor sa le obtina. Al treilea este un sfat care poate fi aplicat atat in viata profesionala, cat si in viata personala: Diana crede foarte mult in liberul arbitru si in increderea in propriile alegeri, bazate pe intuitie.

Planuri de viitor
Diana nu crede in lucrurile facute “de maine”, ci in lucrurile facute incet si in timp. Isi propune sa isi revizuiasca periodic felul in care se raporteaza la viata: repetand lucrurile pozitive si convingerile pe care le-a dobandit, fie pe plan profesional sau personal, are convingerea ca le poate transforma  in obiceiuri. Printre planurile de viitor ale Dianei se mai numara si acumularea unei experiente internationale, pe care a amanat-o din primul an de facultate. 

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related